ברק פלדמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברק פלדמן
לידה 27 ביולי 1972 (בן 51) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת בן-גוריון בנגב עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
barakfeldman.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברק פלדמן (נולד ב-27 ביולי 1972) הוא פזמונאי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלדמן גדל בעומר. הוא מהנדס אלקטרוניקה.

את שיריו הראשונים פרסם באתר האינטרנט "במה חדשה", המאפשר ליוצרים להציג את יצירותיהם באופן עצמאי ללא תיווך.

דרך "במה חדשה" הכיר פלדמן לראשונה את המוזיקאי יוני בלוך, לאחר שהאזין לשיריו באתר נוצר שיתוף הפעולה הראשון בין השניים. אחד השירים הראשונים שיצרו יחד היה "מכיר אותו", שאותו כתב פלדמן בתחילה כסיפור קצר. לאחר שקרא בלוך את הסיפור, פנה אל פלדמן בבקשה לעבד אותו לשיר. באלבומו הראשון של בלוך, "אולי זה אני" שיצא בשנת 2004, כתב פלדמן את רוב השירים, ובהם "התקף לב קטן", "נעים בחוץ", "מכיר אותו" ו"תפוזים". רובם פורסמו עוד קודם לכן בעיבודים שונים ב"במה חדשה".

במקביל חברו פלדמן ובלוך לזמרת אפרת גוש, שאותה הכיר בלוך כשחיפש זמרת ליווי לשיריו. אלבומה הראשון של גוש, "אפרת גוש", יצא בשנת 2005. למעט גרסת כיסוי לשירו של עמיר לב "פעם בחיים", כתב פלדמן את כל שירי האלבום, כולם ללחנים של בלוך. בין היתר התפרסמו בו השירים "תמיד כשאתה בא", "טוב לבד", "ג'ורג'יה" ו"מה שקרה". בשנת 2016 קיבל האלבום אלבום זהב.

בשנת 2007 יצא אלבומו השני של בלוך, "הרגלים רעים" בו היה פלדמן הכותב העיקרי, ובין היתר כתב את "אחריות", "נוף אחר" ו"סיבה לעזוב". באותה שנה הוציאה אפרת גוש את אלבומה השני, "הסליחה ואני", שעבורו כתב פלדמן מספר שירים, ובהם "לראות את האור" ו"כמו שזה היה".

בשנת 2008 יצא אלבומו השלישי של בלוך "על מי אני עובד", פלדמן היה הכותב העיקרי. במקביל יצא DVD המכיל קליפים לאחד עשר שירי האלבום המתאספים יחד לסרט אחד. פלדמן היה גם אחד מהתסריטאים של הקליפים לשירי האלבום.

במקביל כתב פלדמן שירים לאמנים נוספים בהם: גידי גוב, צביקה פיק, נינט טייב, מירי מסיקה, בועז מעודה, שלומי סרנגה, רוני דואני, עדי כהן, רז שמואלי ועוד. בין היתר כתב את שירי הפתיחה של תוכניות הטלוויזיה "מיכאלה" ("לעוף"), "השיר שלנו" ("עוד מעט"), "הפיג'מות" ("המסיבה של הפיג'מות" יחד עם אילן רוזנפלד), "פיק אפ" ("רחוק"), "דני הוליווד" ("כל מה שחלמת"), "על קצות האצבעות" ("מה שאני לא יודעת") ואת שיר הנושא של העונה הרביעית של "כוכב נולד", "כל כך הרבה שירים" ששר יהודה סעדו. פרט ל"לעוף", הלחין בלוך את כל השירים.

ברק כתב את השירים להצגה "פיטר פן - הקסם חוזר" שהועלתה בתיאטרון אורנה פורת בשילוב עם תיאטרון חיפה ולהצגה "זאב בודד" של תיאטרון אורנה פורת.

ב-2017 כתב ברק את השירים למחזה "Next stop" שמוצג בניו יורק, המחזה נכתב על ידי נגה מילשטיין ובבימויה של מילי אביטל ועוסק בגל ההגירה של ההיי-טקיסטים הישראלים לניו יורק.

ב-2016 הוציא את ספר שיריו הראשון, "אהבה זה החלק הקל".

ב-2017 הוציא פלדמן את אלבום הילדים הראשון שלו, "שקוף". את רוב השירים בתקליט הלחינה מוריה לוי, הוא הופק על ידי דניאלה בוס ועל השירה הופקדו כמה שמות מוכרים כמו אלון עדר, סיון טלמור, ליאורה יצחק, שילה פרבר.

החל מ-2013 מפרסם ברק את שיריו בדף הפייסבוק "ברק פלדמן - שירים" (לשעבר: "שירים קטנים") ולו מעל ל-44,000 עוקבים (נכון לפברואר 2018)

עמוד הפייסבוק של האלבום "שקוף", הוא מאגר מגוון של טקסטים מקוריים המגיעים מתוך נקודת מבטם של ילדים והורים ובו אפשר גם לשמוע שירים מולחנים ולצפות בקריאות משעשעות וקליפים אינטראקטיביים חדשניים.

ייסוד חברת Eko[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 ייסד פלדמן, יחד עם המנכ"ל והמוזיקאי יוני בלוך וטל זובלסקי, את חברת האינטרנט "Eko" (עד 2018 נקראה "Interlude"). החברה ממוקמת בניו יורק ובישראל, ומעצבת, מפתחת ומשווקת פלטפורמה המאפשרת ללקוחות ליצור סרטוני וידאו אינטראקטיביים. בין השאר יכולים יוצרים להפיק וידאו קליפ לשיר, שבו הצופים בוחרים את הזמר שישיר או הכלי שינוגן – הכל, תוך כדי השיר המתנגן, מבלי להמתין לטעינה נוספת. בין היתר הופקו קליפים לקולדפליי, סי-לו גרין ולזמר בוב דילן. שימושים נוספים שהציגה החברה כוללים פרסומות אינטראקטיביות שבהן הצופה יכול לבחור ולשנות אלמנטים בסרט כמו לבוש, התנהגות גיבורים והעלילה. במסגרת זו הציגה החברה שיתופי פעולה עם קוקה קולה, רבלון ו-MAC. החברה גם הציגה תוכן אינטראקטיבי, שחלקו ממותג וחלקו מיועד לערוצים שונים כמו MTV ו-FOX. ב-2016 נכנסה החברה לתחום המשחקים כאשר הציעה מספר משחקונים שמתבססים על הטכנולוגיה שלה.

פלדמן מתגורר בניו ג'רזי, נשוי לתמר ואב לשניים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברק פלדמן בוויקישיתוף