ברנרד ולואיז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברנרד ולואיז
אלבום אולפן מאת מאיר אריאל
יצא לאור 1997
הוקלט אולפני צוללת בדולפינריום בתל אביב
סוגה זמר עברי
רוק
בלוז
שפה עברית
אורך 47:40
חברת תקליטים אן אם סי
הפקה משה לוי
כרונולוגיית אלבומים של מאיר אריאל
רישומי פחם
(1995)
ברנרד ולואיז
(1997)
דלתות נפתחות מעצמן
(1998)

ברנרד ולואיז הוא אלבום האולפן השישי של הזמר מאיר אריאל ואלבום האולפן האחרון שהוציא אריאל בחייו.

כל המילים והלחנים לשירי האלבום נכתבו על ידי אריאל. העיבוד וההפקה המוזיקלית נעשו בידי משה לוי והוא גם ניגן בפסנתר, קלידים, גיטרות, בס, אקורדיון, ופעמונים בשירי האלבום. בנוסף השתתפו בנגינה מוזיקאים ידועים כגון מיקי שביב בגיטרות ובבס, ז'אן פול זימבריס בתופים וכלי הקשה, אריאל זילבר בחצוצרה, ושלום חנוך בקולות הרקע.

בניגוד לקודמו, האלבום רישומי פחם, הושקעה באלבום זה הפקה רחבת היקף. לארבעה משירי האלבום, "היכנסי כבר לאוטו וניסע", "לא יכול להוריד ממך את העיניים", "אף אחד לא יודע" ושיר הנושא "ברנרד ולואיז", הופקו וידאו קליפים, ושירים אלה יצאו כסינגלים. שני הראשונים זכו להצלחה והם מהשירים הידועים של אריאל, אף כי "היכנסי כבר לאוטו וניסע" זכה בתואר "השיר הגרוע של השנה" על ידי צוות של עורכי גל"צ.[1]

הקונספט[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ברנרד ולואיז" מתואר לעיתים כאלבום קונספט העוסק באהבה מתחדשת של זוג הנשוי שנים רבות. בכך תומכת העובדה שאריאל הקדיש את האלבום לאשתו תרצה אריאל, שאף הפיקה את האלבום. עטיפתו האחורית של האלבום מהווה תצלום תקריב של פניהם המחייכות של תרצה ומאיר אריאל, כאשר שמות השירים מסודרים בהתאם לתווי פניה של תרצה אריאל. כמו כן מכילה החוברת המצורפת לאלבום תצלומים נוספים של השניים.

במהלך העבודה על האלבום כתב אריאל סיפור מסגרת על ברנרד ולואיז, שלא פורסם מעולם. אריאל שאף להעלות את הסיפור כמחזמר או סדרת טלוויזיה.[2][3]

שם האלבום הוא שמם של גבר ואישה אשר מתוארים בשיר "ברנרד ולואיז" כזוג בעל ניסיון כאשר בני הזוג מכירים זה את מגרעותיו של זה היטב, אך בכל זאת אהבתם גדולה. הזוג מופיע לראשונה אצל אריאל באלבום "רישומי פחם", בשיר "זנב הלטאה של שיר המקצוע". עוד קודם לכן, כבר עשה אריאל שימוש בשם "לואיז" באלבומו מ-1984, ...וגלוי עיניים, בשם השיר "שפריץ חרוזים ללואיז" המתאר חשבון נפש פנימי של גבר.

השיר החותם את האלבום, "המרגל שהתרגל", מתאר את קסם שיגרת החיים הפשוטים המתגלה אל בעל שכל חייו ראה את עצמו כבול בנישואים חונקים ("הרי אויב המתראה כאוהב, יש סיכוי שיתרגל ויתאהב").

שם האלבום רומז לדמותו של פייר אבלר, נזיר ופילוסוף בן המאה ה-12 ולאהבתו לאלואיז, אשר אהבתם היוותה מודל של אהבה מושלמת ואלוהית בתרבות האירופית.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שם משך
1. אצל ציון 3:23
2. גומרים על האופנוען 4:58
3. היכנסי כבר לאוטו וניסע 3:10
4. שואף לאפס 4:38
5. אף אחד לא יודע 3:55
6. לא יכול להוריד ממך את העיניים 4:00
7. ברנרד ולואיז 4:49
8. פצועי אהבתנו 3:53
9. דלת אחורית 5:08
10. סוף העולם בלוז 6:20
11. המרגל שהתרגל 3:20
משך כולל:
47:40

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ניסים קלדרון, ארול אחד, עמ' 297.
  2. ^ קלדרון, עמ' 302.
  3. ^ "ברנרד ולואיז" של מאיר אריאל יהפוך לסדרת טלוויזיה, באתר וואלה!‏, 25 ביוני 2001