ברנרד היל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברנרד היל
Bernard Hill
ברנרד היל, (2007)
ברנרד היל, (2007)
לידה 17 בדצמבר 1944 (בן 79)
מנצ'סטר, מנצ'סטר רבתי, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת דרמה
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
תקופת הפעילות מ-1975 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • האוניברסיטה המטרופוליטנית של מנצ'סטר
  • Manchester School of Theatre עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברנרד הילאנגלית: Bernard Hill; נולד ב-17 בדצמבר 1944) הוא שחקן קולנוע ותיאטרון בריטי מועמד פרס אמי, מוכר בזכות הופעותו בסרט "טיטניק" ובתפקידו כתיאודן מלך רוהן בשני סרטים מטרילוגיית "שר הטבעות".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היל נולד באזור בקלאקלי צפון מנצ'סטר שבצפון מערב אנגליה, למד ב"מכללת קסאווריאן" ולאחר מכן בבית ספר הפולטכני שבמנצ'סטר, היל סיים את לימודיו בהצלחה בשנת 1970 עם תעודה בתיאטרון.

היל החל את דרכו בתחום התיאטרון כשגילם את דמותו של ג'ון לנון ואת מקבת' בהצגות בהם השתתף, בנוסף שיחק היל במחזה "מראה מעל הגשר". היל הופיע בתפקיד ראשי בשנת 1982 בסדרת הטלוויזיה "Boys from the Blackstuff", שם גילם דמות בדיונית בשם יוסר היוז שיוצא מדעתו בשל היותו מובטל. הופעתו בסדרה זיכתה אותו במועמדות לפרס באפט"א. באותה שנה שיחק היל גם בתפקיד קטן בדרמה הביוגרפית "גנדי".

את הופעתו הראשונה בהוליווד עשה היל בשנת 1996 במותחן הפעולה "הרוח והחושך". בשנה שלאחר מכן עשה תפקיד משנה בדרמה הביוגרפית של ג'יימס קמרון "טיטניק". בסרט גילם היל את דמותו של קפטן אדוארד סמית', רב החובל של האונייה "טיטניק" בעת טביעתה הטראגית בשנת 1912.

בשנת 2002 הופיע היל בסרט השני בטרילוגיית "שר הטבעות", "שר הטבעות: שני הצריחים". בסרט זוכה שני פרסי אוסקר של פיטר ג'קסון גילם היל את דמותו הספרותית של המלך תיאודן, המלך ה-17 במספר ברשימת מלכי רוהאן. ב-2003 גילם היל בשנית את דמותו של תיאודן בסרט השלישי בטרילוגיית שר הטבעות, "שר הטבעות: שיבת המלך".

היל שיחק גם בסרט ההרפתקאות "מלך העקרבים". בסרט הופיע היל בתור פילוס, פרופסור הנלחם לצידו של מתאוס (דויין ג'ונסון). ב-2003 הופיע היל במותחן האימה הפסיכולוגי "גותיקה". ב-2005 השתתף היל בסדרה "A Very Social Secretary" וב-2008 השתתף בתפקיד קטן במותחן ההיסטורי של בריאן סינגר "מבצע ואלקירי".

היל נשוי ואב לבן אחד.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברנרד היל בוויקישיתוף