בניין המשרדים של בית הנבחרים קנון

המונח "בניין קנון" מפנה לכאן. לערך העוסק במבנים אחרים בשם זה, ראו בניין קנון (פירושונים).
בניין המשרדים של בית הנבחרים קנון
Cannon House Office Building
מידע כללי
סוג בנייני המשרדים של קונגרס ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
על שם Joseph Gurney Cannon עריכת הנתון בוויקינתונים
כתובת קומפלקס הקפיטול של ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום וושינגטון די. סי. עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–1908
תאריך פתיחה רשמי 1908 עריכת הנתון בוויקינתונים
חומרי בנייה שיש, אבן גיר עריכת הנתון בוויקינתונים
אדריכל Carrère and Hastings, Thomas Hastings עריכת הנתון בוויקינתונים
סגנון אדריכלי ארכיטקטורת בו-אר עריכת הנתון בוויקינתונים
מידות
שטח 826,465 רגל רבועה עריכת הנתון בוויקינתונים
מאפיינים תפעוליים
קומות 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 38°53′13″N 77°00′25″W / 38.886944444444°N 77.006944444444°W / 38.886944444444; -77.006944444444
(למפת וושינגטון די. סי. רגילה)
 
בניין המשרדים של בית הנבחרים קנון
בניין המשרדים של בית הנבחרים קנון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בניין המשרדים של בית הנבחרים קנון או בניין המשרדים של בית הנבחרים קאנוןאנגלית: Cannon House Office Building), המכונה לעיתים קרובות "בניין המשרדים הישן של בית הנבחרים" (the Old House Office Building), וזאת מאחר שהקמת הבניין הושלמה בשנת 1908, הוא בניין המשרדים הוותיק ביותר של בית הנבחרים של ארצות הברית[1].

הבניין נבנה בסגנון אדריכלות בוז-אר[1].

הבניין ממוקם דרומית לקפיטול של וגובל בשדרת העצמאות, רחוב פירסט (First Street), שדרות ניו ג'רזי (New Jersey Avenue), ורחוב C ‏(C Street) באזור דרום מזרח של העיר וושינגטון בירת ארצות הברית.

בשנת 1962 (בחוק Public Law 87–453) ניתן לו שמו הנוכחי של הבניין - על שמו של יושב ראש בית הנבחרים לשעבר ג'וזף גרני קנון[1].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנייני המשרדים הראשונים של הקונגרס של ארצות הרבית הוקמו מיד לאחר תחילת המאה העשרים כדי להקל על הצפיפות בבניין הקפיטול[1]. קודם להקמת בנייני המשרדים, חברי קונגרס שרצו שטחי משרדים נאלצו לשכור מגורים או לשאול שטחים בחדרי ועדות. במרץ 1901 אישר הקונגרס לאדריכל הקפיטול באותה עת[2], אדוארד קלארק לערוך תוכניות לבנייני משרדים חסינים אש הן עבור בית הנבחרים והן עבור הסנאט, והנחה שמבנים יהיו צמודים לבניין הקפיטול[1]. במרץ 1903 אושרה רכישת מגרשים ובניית המבנים. באפריל 1904 נשכר משרד האדריכלים הידוע מהעיר ניו יורק קארייר והייסטינגס[1]. האדריכל תומאס הייסטינגס היה אחראי על פרויקט בניין המשרדים של בית הנבחרים, וג'ון קארייר היה אחראי על הקמת בניין משרדים כמעט זהה עבור הסנאט של ארצות הברית (זה בניין המשרדים של הסנאט ראסל). המבנים תוכננו בסגנון הבוז-אר (והיו מאופקים ביחס לייתר בנייני הקפיטול הנאו-קלאסיים)[1].

הנשיא טדי רוזוולט הניח את אבן הפינה לבניין ב-14 באפריל 1906[1]. קהל רב נאסף לשמוע את נאומו[1].

הבניין אוכלס בדצמבר 1907[1]. אולם בשנת 1913, הבית נדרשו שטחי משרדים נוספים, וחמישים ואחד חדרים נוספו למבנה המקורי על ידי הגבהת הגג ובניית קומה חמישית (שאינה נראית מחוץ למבנה, וניתן לראותה רק מחצר המבנה הפנימית)[1].

בעת השלמת בנייתו היו 397 משרדים וארבעה עשר חדרי ועדות בבניין, שיפוץ 1932 הביא לכך שהבניין חולק ל-85 סוויטות של שני חדרים או שלושה חדרים, 10 חדרים יחידים ו-23 חדרי ועדות[1].

ארכיטקטורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבחינה ארכיטקטונית, חזית המבנה מורכבת מבסיס מבנה שהוא מעוצב בפשטות ומעליו אכסדרת עמודים עם אנטבלטורה שמעליה מעקה. לחזית המבנה הפונה לבניין הקפיטול (הבנוי בסגנון נאו-קלאסי), פונים שלושים וארבעה עמודים בסגנון דורי הפונים לקפיטול וכן הפילסטרים בצידי הבניין, נבנו בהשראת אכסנדרת העמודים של ארמון הלובר בפריס. בניין קנון מחופה בחזיתות שיש ואבן גיר (אבן בבסיס המבנה, ושיש בחלק האכסדרה); ואילו בבניין ראסל (הן הבסיס והן האכסדרה) מחופה באבן גרניט אפורה[1].

המבנה היה מודרני לתקופתו, וכלל בתחילה כגון מערכות אוורור ומיזוג אוויר, מערכת חימום מרכזית (אדים), שירותים צמודים למשרדים ובהם מים זורמים חמים וקרים וכן ברזי מי קרח, טלפונים וחשמל[1] (כל אלה לא היו מקובלים בבנייני משרדים בעת שנבנה הבניין).

הן בניין קנון והן בניין ראסל מחוברים לקפיטול במעברים תת-קרקעיים.

הרוטונדה של המבנה כוללת 18 עמודים בסגנון קורינתי תומכים אנטבלטורה שמעליה כיפה מפוארת שבמרכזה אוקולוס המאיר את הרוטונדה באור טבעי. גרמי מדרגות משיש תאומים מובילים מהרוטונדה לחדר ועידות מרשים עבור מפלגות, המעוטר בפילאסטרים קורינתיים, אנטבלטורה ותקרה מעוטרת בפאר קב.

מנהרת קנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהרת קנון מחברת בין בניין קנון לבניין הקפיטול[3]. המנהרה מקושטת ביצירות אמנות שמצוירות במסגרת תחרות האמנות השנתית של הקונגרס לתלמידי תיכון[3].

מנהרה נוספת מקשרת את המבנה לבניין המשרדים של בית הנבחרים לונגוורת'[3]. בניגוד למנהרות מהקפיטול לבנייני משרדי הסנאט ומנהרת רייבורן, במנהרת קנון אין קו רכבת תחתית והיא מיועדת להולכי רגל. מנהרה אחרת מקשרת את בניין קנון לבניין על שם ג'יימס מדיסון, המשמש את ספריית הקונגרס[3].

שיפוץ המבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2015 החל שיפוץ נרחב של בניין קנון[4].

השיפוץ שצפוי להימשך עשר שנים[4], בעלות של 752.7 מיליון דולר[4][5].

השיפוץ כולל שיפוץ פנימי וחיצוני של המבנה ש-

"סובל מנושאי בטיחות, בריאות, סביבה ותפעול שהולכים ומחמירים במהירות. רבות ממערכות הבניין הן מקוריות משנת 1908, ונדרשות להחלפה שכן תקלות בהן הן בלתי נמנעות[6]."

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ההיסטוריה של בניין קנון
  2. ^ בחוק The Sundry Civil Appropriation Act (3 Stat. 1156)
  3. ^ 1 2 3 4 מידע על המנהרות מתחת לגבעת הקפיטול - ובהן מנהרת קנון
  4. ^ 1 2 3 מידע על השיפוץ באתר אדריכל הקפיטול
  5. ^ כתבה על שיפוץ בניין קנון ועלויותיו באתר הוושינגטון טיימס
  6. ^
    the century-old building is plagued with serious safety, health, environmental and operational issues that are rapidly worsening. Without action, the essential systems housed behind the walls and in mechanical rooms will continue to crumble and fail, impacting members, staff and constituents.