בנג'מין ברנלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בנג'מין ברנלי
Benjamin Burnley
לידה 10 במרץ 1978 (בן 46)
אטלנטיק סיטי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק אלטרנטיבי, פוסט-גראנג', מטאל אלטרנטיבי עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול baryton-Martin עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הוליווד רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.shallowbay.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בנג'מין ברנלי

בנג'מין ג'קסון ברנלי הרביעיאנגלית: Benjamin Jackson Burnley IV; נולד ב-10 במרץ 1978) הוא סולן וגיטריסט להקת ברייקינג בנג'מין.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברנלי נולד באטלנטיק סיטי בניו ג'רזי. הוא לימד את עצמו לנגן על גיטרה על ידי האזנה לאלבום Nevermind של נירוונה.

לפני שנוסדה ברייקינג בנג'מין, הופיע ברנלי בבתי קפה שונים תחת השם "בנג'מין".

ברנלי וג'רמי האמל היו באותה להקה בתיכון. הם הקימו יחד את להקת ברייקינג בנג'מין, שנקראה כך כיוון שבאחת ההופעות הפיל בנג'מין מיקרופון ושבר אותו. לאחר מכן, הוחלף השם לזמן מה ל-Plan 9, אבל אחרי כמה שינויי הרכב חזרה הלהקה לשם ברייקינג בנג'מין. ב-2001, חתמה הלהקה בהוליווד רקורדס. לאחר שהוציאו שני אלבומים, עזב האמל את הלהקה והוחלף בצ'אד סזליגה. לאחר שעזב, תבע האמל את ברנלי על כך שלא נתן לו זכויות יוצרים על שירים שהיה שותף ליצירתם.

לברנלי יש כמה פוביות, עובדה שהיוותה השראה לשם האלבום משנת 2006, "Phobia". עטיפת האלבום, המראה אדם מכונף המרחף מעל פני האדמה, מייצגת את הפחד של ברנלי מטיסה, שבעבר מנע בעבר מברייקינג בנג'מין לסייר מחוץ לארצות הברית וקנדה. במאי 2016 הוא וחברי הלהקה שטו לאירופה בספינה ועשו את סיבוב ההופעות המוזיקלי הראשון שלהם מחוץ לצפון אמריקה. ברייקינג בנג'מין סיירה שוב באירופה בשנת 2017. ברנלי סובל גם מהיפוכונדריה ופחד מהחושך. הוא אומר שהוא רוצה לדחות את המוות כל עוד הוא יכול, וזו הסיבה שהוא לא טס ואפילו לא נסע במכונית אלא אם הדבר נחוץ. קיימת התייחסות לפוביות שלו באלבום We Are Not Alone בשיר "Break My Fall", בו נשמע טייס האומר: "Mayday, Mayday. Request permission to land. I cannot control the plane. We are in danger of crushing." ("מצב חירום מצב חירום, בקש רשות לנחות. אני לא יכול לשלוט במטוס. אנו בסכנת התרסקות.").

ברנלי הוא גיימר מושבע, והגה את הרעיון של ברייקינג בנג'מין לכתוב ולהקליט את השיר "Blow Me Away" לפסקול של Halo 2. השיר "Polyamorous" מופיע במשחקים Run Like Hell, WWE SmackDown! vs. Raw ו- WWE Day of Reckoning (יחד עם השיר שלהם "Firefly"). השיר "The diary of Jane" מופיע ב-NASCAR 07.

ברנלי הוא אלכוהוליסט מחלים. לדבריו הוא רצה "לשתות את עצמו למוות" וכיום הוא מתחרט על כך שאי פעם שתה טיפת אלכוהול. לטענתו, שתייתו המופרזת בעבר גרמה לו לחלות בתסמונת קורסקוף. Dear agony היה התקליט הראשון של ברייקינג בנג'מין אי פעם שכתב ברנלי ללא שימוש באלכוהול.[דרוש מקור]

לברנלי בן אחד. הוא גרוש ונשוי פעם שנייה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בנג'מין ברנלי בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.