בנג'מין אינגרוסו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בנימין אינגרוסו
Benjamin Ingrosso
לידה 15 בספטמבר 1997 (בן 26)
פרוכיית אוסקר, שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Benjamin Daniele Wahlgren Ingrosso עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006
עיסוק זמר, שחקן, פזמונאי
סוגה פופ
שפה מועדפת שוודית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בנג'מין אינגרוסושוודית: Benjamin Ingrosso, נולד ב-14 בספטמבר 1997) הוא זמר, שחקן ויוצר שוודי. הוא בן דודו של הדי ג'יי סבסטיאן אינגרוסו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוריו הם הזמרים השוודים המפורסמים אמיליו אינגרוסו ופרנילה וולגרן (שהתחרתה גם היא מספר פעמים על הזכות לייצג את שוודיה באירוויזיון). כילד, הופיע במספר מחזות זמר, ואף זכה בשנת 2006 עם השיר "Hej Sofia" בתוכנית "פסטיבל שירי הילדים" (ילדי מלודיפסטיבלן במקור).

בנימין השתתף במספר מחזות זמר ומחזות, כמו "נילס קרלסון". ב-2006 זכה בפסטיבל שירי הילדים עם השיר "Hej Sofia" ונבחר לייצג את שוודיה בתחרות השירים של מחוז סקנידנביה.

ב-2014, הודיע כי הוא עובר מתחום המחזמר לטובת התעסקות בכתיבת שירים ובשירה. באוקטובר 2016 הוציא את הסינגל הראשון שלו בשם "Fall in Love". באותה שנה חתם על חוזה עם חברת ההקלטות "TEN".

ב-2017 השתתף בפסטיבל השירים השוודי עם שיר שהוא כתב ויצר והצליח להגיע לגמר, אך בסופו הגיע למקום החמישי. ב-2018 השתתף בשנית בתוכנית עם השיר "Dance You Off" והגיע למקום הראשון. הוא נבחר לייצג את שוודיה בחצי השני באירוויזיון 2018 שבליסבון עם השיר "Dance You Off". הסינגל עצמו קיבל בשוודיה מעמד של תקליט פלטינה. ב-10 במאי 2018 הופיע אינגרוסו בחצי הגמר השני של האירוויזיון. שירה של שוודיה היה מספר 15 בסדר ההופעות. בתום הערב הוכרזה שוודיה כעולה החמישית מבין עשר המדינות שעלו לשלב הגמר שהתקיים ב־12 במאי 2018. בגמר האירוויזיון הגיע אינגרוסו למקום השביעי עם 274 נקודות, לאחר שצוותי השיפוט העניקו לו את המקום השני עם 253 נקודות, והצבעות הצופים העניקו לו את המקום ה-24, עם 21 נקודות בלבד.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים

"Dance You Off"

"Crystal clear"

"Good lovin"

"Behave"

"i wouldn't know"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בנג'מין אינגרוסו בוויקישיתוף