בן ציון שילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בן ציון שילה
לידה 1951 (בן 73 בערך)
ירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי גנטיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות מכון ויצמן למדע עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בן ציון שילה (נולד ב-1951) הוא גנטיקאי ישראלי, פרופסור במכון ויצמן למדע.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שילה, יליד ירושלים, למד לתואר ראשון למדעים ביולוגיים ועשה אחר כך דוקטורט בגנטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. החל משנת 1981 הצטרף לצוות החוקרים של המחלקה לווירולוגיה במכון ויצמן ברחובות. לאחר מכן עשה לימודי פוסט-דוקטורט ב-MIT בקיימברידג' (מסצ'וסטס). לקראת סיום לימודיו בקיימברידג' הוכיח שילה לראשונה שרצפי דנ"א בגנום של בעלי חוליות המקודדים חלבונים פרוטו-אונקוגנים, שמורים בגנום של זבוב הפירות (דרוזופילה). בשנים 1993–2001 היה ראש המחלקה לגנטיקה מולקולרית במכון ויצמן.

במהלך עבודות המחקר שלו בהמשך עסק שילה באמצעות שיטות גנטיות מתוחכמות בחקר הרכיבים והבקרה של מסלולי העברת אותות ושל תפקידם בתהליך ההתפתחות התקין. שילה וצוותו חקרו את הקולטן לגורם הגדילה האפידרמי EGF ואת מסלול העברת האותות שלו. בשנים האחרונות הוא שיתף פעולה עם ביולוגים-חישוביים לצורך גילוי הבסיס הכמותי ליצירת דגמי התפתחותיים מדויקים ובחינת תפקידו של החלבון אקטין ביצירת רקמות.

בן ציון שילה היה פרופסור אורח באוניברסיטאות ייל וסטנפורד והיה עמית מחקר במכון רדקליף ללימודים מתקדמים באוניברסיטת הרווארד. הוא חבר בארגון האירופי לביולוגיה מולקולרית ובמועצתו. כמו כן הוא חבר במערכת של כתבי עת מדעיים, כולל Development, The EMBO Journal ו-Molecular Systems Biology.

על מחקריו זכה בפרס מיכאל ברונו לגנטיקה (2000) ובפרס א.מ.ת (2013) בתחום הגנטיקה, יחד עם גיורא שמחן וגדעון רכבי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בן ציון שילה בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.