בלתי נשכח (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלתי נשכח
Unforgotten
עטיפת ה-DVD
עטיפת ה-DVD
שיר הנושא "All We Do" של Oh Wonder
סוגה דרמת פשע
יוצרים כריס לאנג
כותבים כריס לאנג
בימוי אנדי וילסון
שחקנים ניקולה ווקר
סנג'יב בהסקר
טום קורטני
טרוור איב
ברנרד היל
רות שין
ג'מה ג'ונס
פיטר איגן
שרי לונגי
האנה גורדון
בריאן בובל
קלייר גוס
זואי טלפורד
דומיניק פאוור
פרנסס טומלטי
טמזין מאלסון
לוריין אשבורן
מארק בונאר
רוזי קאוואלירו
בדריה טימימי
אדיל אקטר
צ'ארלי קונדו
דאגלס הודג'
נייג'ל לינדזי
הולי איירד
ונדי קרייג
אמה קאניף
בריוני האנה
ארץ מקור הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר עונות 5
מספר פרקים 30
הפקה
מפיק טים בראדלי
מפיקים בפועל סאלי היינס
כריס לאנג
לורה מקי
חברת הפקה Mainstreet Pictures
הפצה BBC Worldwide
עורכים אדם טרוטמן
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור ITV
רשת שידור בישראל Yes הטלוויזיה בלוויין
תקופת שידור מקורית 8 באוקטובר 2015 - הווה – הווה
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb

בלתי נשכחאנגלית: Unforgotten) היא סדרת דרמת פשע טלוויזיונית בריטית ששודרה לראשונה ב-ITV ב-8 באוקטובר 2015. את הסדרה כתב ויצר כריס לאנג. הסדרה עוקבת אחר שני בלשים לונדונים, פקד בילוש קייסי סטיוארט (ניקולה ווקר) ומפקח בילוש סאני קאן (סנג'יב בהסקר), בעבודתם בחקירת תיקים ישנים של היעלמויות ורציחות. העונה הראשונה עוסק ברצח של ג'ימי סאליבן, סטודנט שנעלם ב-1976 ושרידי גופתו התגלו במהלך הריסת בית בצפון לונדון. צילומי העונה הראשונה החלו במרץ 2015 ונמשכו 12 שבועות. אתרי הצילומים כללו אתרים בפרוורי לונדון, חוף אסקס, וסטמינסטר ובפנס (The Fens).[1]

אחרי ההצלחה מעבר למצופה של העונה הראשונה, הזמינה רשת ITV עונה שנייה, שנכתבה גם על ידי לאנג.[2] העונה השנייה התמקדה ברצח של דייוויד ווקר, שהיה יועץ של המפלגה השמרנית ונעלם ב-1990. שרידיו התגלו במזוודה שנטמנה בנהר לי. שידור העונה השנייה החל ב-5 בינואר 2017. העונה הראשונה זכתה לשבחי הביקורת והייתה מועמדת לפרס באפט"א לטלוויזיה לסדרת הדרמה הטובה ביותר בשנת 2016.[3]

ב-2 במרץ 2017 פורסם שהתוכנית תחזור לעונה שלישית. תחילת הצילומים תוכננו לפברואר 2018,[4] וב-15 ביולי עלתה לשידור. העונה הרביעית הייתה אמורה לעלות לשידור בסתיו 2019, עם זאת, ITV אישרה רק בינואר 2020 כי הצילומים החלו לאחר מספר עיכובים. העונה הרביעית החלה את הקרנתה ב-22 בפברואר 2021.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה (2015)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה שנייה (2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה שלישית (2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה רביעית (2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (הממלכה המאוחדת)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
168 באוקטובר 201512 בנובמבר 2015
265 בינואר 20179 בפברואר 2017
3615 ביולי 201819 באוגוסט 2018
4622 בפברואר 202129 במרץ 2021

עונה ראשונה (2015)[עריכת קוד מקור | עריכה]

1
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק


תאריך שידור מקורי רייטינג
1 1 פרק 1 אנדי וילסון כריס לאנג 8 באוקטובר 2015 7.35
שלד אדם שמתגלה במרתף בניין שנהרס עומד במרכז חקירה של בלשי המשטרה קאסי סטיוארט וסאני קאן. השלד הוא של גבר צעיר וייתכן שהוא בן אלפי שנים. בעקבות גילוי של מפתח מכונית ליד הגופה אותם הם מבינים שהרצח התרחש ב-65 השנים האחרונות, ובהמשך המפתח מוביל אותם למציאת יומן שהיה שייך לקורבן, ג'ימי סאליבן צעיר שדווח כנעדר ב-1976. בדפים האחרונים של היומן מופיעים שמות ומספרי טלפון אחדים; בהם בת', האב רוב, פרנקי ס, ומר סלייטר. ארבעה אנשים שלכאורה חייהם נפרדים לגמרי. תפקידם של קאסי וסאני הוא לגלות מה קרה לג'ימי ולהעניש את האשמים.
2 2 פרק 2 אנדי וילסון כריס לאנג 15 באוקטובר 2015 6.41
אחרי שזהות הגופה במרתף התגלתה כג'ימי סאליבן, מתחיל החיפוש אחר הרוצח. הבלשים קאסי וסאני מתחילים בזיהוי האנשים ששמם מופיע ביומן של ג'ימי. קאסי נוסעת לליברפול כדי לפגוש את מורין, אמו של ג'ימי. מורין חשה הקלה בידיעה מה קרה לבנה לפני 39 שנים. "פרנקי סי" מתגלה כסר פיליפ קרוס, שקיבל לא מכבר מינוי בכיר מהממשלה, והוא מכחיש שפגש את ג'ימי אי פעם. "בת'" היא ליזי וילטון המתגוררת בקרוידון ונשואה לגבר ממוצא ג'מייקני. גם ליזי מכחישה שהכירה את ג'ימי, ובבירור היא אישה שונה מאוד מהדמות שהייתה בשנות השבעים לפני שהתחתנה. "האב רוב" הוא רוברט גריבס שבתקופה שג'ימי מת הוא עבד בכנסייה מקומית קרוב לבית ארלינגהם. "מר סלייטר" הוא אריק סלייטר, מנהל חשבונות בדימוס, נכה המרותק לכיסא גלגלים. הוא חי עם אשתו קלייר בקיימברידג'שייר.
3 3 פרק 3 אנדי וילסון כריס לאנג 22 באוקטובר 2015 6.29
חקירת מותו שג'ימי נמשכת. קאסי וסאני מבקרים אצל האב רוברט גריבס שזוכר את ג'ימי בחיבה, אבל אינו מזהה את ג'ו-ג'ו המסתורי, שמופיע ביומן של ג'ימי. קאסי וסאני פוגשים גם את אריק סלייטר, מנהל חשבונות שעבד בבית ארלינגהם, וזוכר היטב את ג'ימי.
4 4 פרק 4 אנדי וילסון כריס לאנג 29 באוקטובר 2015 6.61
אנשי המחלקה לזיהוי פלילי מגלים שיש על הגופה סימנים של עינויים בשיטות הנהוגות אצל כנופיות גנגסטרים. לפיכך קאסי וסאני חוקרים את סר פיליפ על קשריו עם משפחת פשע ידועה באיסט אנד לפני ארבעים שנה. האם לאיש עסקים זה או למישהו ממכריו המפוקפקים היה קשר כלשהו להיעלמותו או לרציחתו של ג'ימי? בינתיים מתקרב יום הנישואים של אריק וקלייר.
5 5 פרק 5 אנדי וילסון כריס לאנג 5 בנובמבר 2015 5.95
בעקבות הגילוי שייתכן שקורבן נוסף קבור בגן ביתם של משפחת סלייטר, קאסי וסאני מתפרצים למסיבת יום הנישואים ה-45 שלהם עם צו חיפוש בבית ובסביבתו. זמן מה אחר כך אכן מתגלה גופה קבורה. אריק סלייטר נעצר אבל הוא כופר בכל ההאשמות נגדו. בינתיים ריי חוזר הביתה ומגלה שליז עזבה. אחרי סירוב התחלתי קרטיס מסכים לעזור לו לחפש אותה. האב רוברט מודה שהוא זה שגנב את הכסף מקופת הצדקה של הכנסייה, ושאחרי הרומן ביניהם ג'וג'ו נכנסה להיריון, והוא השתמש בכסף כדי לתמוך בבתו שנולדה מחוץ לנישואים. לפני שהחדשות על מעצרו של אריק סלייטר מגיעות אליו, סר פיליפ קרוס סיכם עם אנשי הקשר הטורקים לפגוע בגורדון פניק שמנסה לסחוט אותו. לפני שהוא מצליח לבטל את ההוראה פניק נהרג בשריפה בביתו שנראית כמו תאונה "הוא נרדם עם סיגריה בוערת". נמצאות ראיות חדשות נגד אריק סלייטר שקושרות אותו למקום האחרון בו נראה קורבן הרצח השני. עוד מתגלה שג'ימי היה זונה ממין זכר כדי להשיג כסף לשלם את חובו לבני פניק ועבור ההפלה של ג'וג'ו. קייסי וסאני מסיקים שאפשר שהקשר בין שתי הרציחות הוא השנאה הנסתרת של אריק סלייטר להומוסקסואלים.
6 6 פרק 6 אנדי וילסון כריס לאנג 12 בנובמבר 2015 6.01
למעשיו של האב רוברט יש השלכות המשפיעות על בני משפחתו, בעיקר על קרוליין שיולדת בלידה מוקדמת. בלה וג'וש שוקלים איך להתמודד עם אביהם. ריי וקרטיס מוצאים את ליז בבית חולים אחרי ניסיון התאבדות. מורין יכולה סוף סוף לקבור את בנה.

עונה שנייה (2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

2
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק


תאריך שידור מקורי רייטינג
1 7 פרק 1 אנדי וילסון כריס לאנג 5 בינואר 2017 7.29
עובדים שחופרים בנהר לי בלונדון מגלים גופה במזוודה שנמצאת במים כבר זמן רב. תיק החקירה נמסר לקאסי ולסאני, שמנסים לזהות את הקרבן באמצעות שעון וזימונית שנמצאו יחד איתו. בברייטון עורך הדין הפלילי קולין אוסבורן (מארק בונאר) והבעל שלו סיימון (צ'ארלי קונדו) נמצאים בתהליך של אימוץ ילדה בת 10. טיילר, בן הזוג של אמה של הילדה, רואה את קולין שורט במפתח את מכוניתו של הומופוב שאמר לו דברים קשים. טיילר מנסה לסחוט את קולין. בלונדון, מריון קלסי, שעובדת כאחות במחלקת ילדים חולי סרטן, מתאמצת לאזן את חייה בין התמיכה בחולים שלה, נישואיה והתמודדות עם בני משפחתה. בסולסברי שרה מחמוד (באדירה טימיני), מורה במקצועה, מתראיינת כדי לקבל משרת מנהלת בית ספר. בקוסטוולד, ביום הולדתו של ג'ייסון ווקר מבקרת אצלו אמו, טסה ושואלת אותו על חברתו. סאני מזהה את בעל השעון בדמות דייוויד ווקר, שנעלם במאי 1990. קאסי וסאני מודיעים לאשתו, טסה ניקסון (לוריין אשבורן), מפקחת בילוש באוקספורד שהתחתנה בשנית.
2 8 פרק 2 אנדי וילסון כריס לאנג 12 בינואר 2017 7.08
חקירת הרצח של דייוויד ווקר נמשכת, והבלשים מנסים לפענח הודעות שהתקבלו בזימונית שלו. אחת ההודעות מתגלה ככתובת מגורים בקינג'ס קרוס, שעד מהרה מתברר שבזמן מותו של ווקר המקום שימש כבית בושת. קאסי וסאני חוקרים את שרה מחמוד, שעבדה אז בזנות באותו בית - אבל היא מכחישה כל היכרות עם ווקר, וטוענת שבאותה עת היא הייתה בחופשה באיטליה. מספר טלפון מיומנו של הנרצח מובילה את קאסי וסאני אל קולין אוסבורן, שגם הוא מכחיש שאי פעם הכיר את ווקר. בינתיים טיילר ממשיך ללחוץ על אוסבורן, כדי לקבל ממנו כסף. המפקדת של טסה ניקסון מבקשת ממנה להגביל את פעילותה במשטרה כשמתנהלת חקירה. היא מסרבת בכעס לעשות זאת, ומציינת שהיא לא הייתה חשודה בזמן היעלמותו של בעלה. קאסי מתחילה לחשוד באביה, מרטין, שהוא מסתיר משהו ממנה, אחרי שמצאה בכיסו כרטיס נסיעה ברכבת וסדרה של תשלומים בכרטיס אשראי.
3 9 פרק 3 אנדי וילסון כריס לאנג 19 בינואר 2017 7.04
הגילוי שווקר עבר התעללות מינית בילדותו מוביל את צוות החוקרים לחשוד במי שהתעלל בו, שאם הוא עדיין בחיים הוא כבר בן יותר מ-80. סאני מראיין את חברו הטוב של ווקר, ג'יימס גרגורי (ריצ'רד הופ), שטוען שימים אחדים לפני מותו ווקר התעמת עם מי שהתעלל בו, שהכחיש את מעורבותו בדבר. קאסי מבקרת בכתובת שרשומה בצד האחורי של כרטיס הביקור של ווקר. היא משוחחת עם אמה ואחותה של מריון שטוענות שבתקופה שווקר נרצח, מריון הייתה היחידה שהתגוררה בבית, והיא נתנה את הכתובת. בדיקה של רישום פלילי של מריון מגלה שהיא נעצרה ב-1988 על תקיפת שוטר במהלך צעדת מחאה. עוד מתגלה שהיא התגוררה בבית שם גרה גם פעילת IRA ידועה. בינתיים שרה נאלצת לספר לבעלה, חסן, על עברה. קולין מספר שהוא עבר התמוטטות עצבים והתאשפז בבית חולים פסיכיאטרי ימים אחדים לפני היעלמותו של ווקר.
4 10 פרק 4 אנדי וילסון כריס לאנג 26 בינואר 2017 6.52
חייה של שרה מתפרקים כשבנה שומע במקרה על עברה הסודי, והוא מספר על כך לאחד מחבריו, שמפיץ את השמועה. קאסי מגלה שקולין פוטר מעבודתו בסיטי ב-1989 מפני שאחת העובדות בחברה התלוננה שהוא תקף אותה מינית במסיבה שנערכה במשרד. בשל היותו הומוסקסואל, קאסי סבורה שהוא הופלל. מריון מושעית מעבודתה אחרי שזואי הסתלקה בחשאי מבית הוריה. בחקירת עברו של ווקר סאני מגלה שהוא תקף מינית לפחות אישה אחת. החשש שהפנטזיות המיניות שלו זלגו גם לפעילות הצדקה שבה היה מעורב מאומת כאשר אלן פרייס, שחייתה במוסד לעבריינים צעירים בו התנדב ווקר, סיפרה למשטרה שווקר פגע בה ובילדים נוספים במוסד. טיילר ממשיך לסחוט את קולין, וסיימון מחליט לנקוט בצעדים דרסטיים. פול, בעלה השני של טסה, חושש שג'ייסון ירש את התכונות הרעות של אביו, ומרחיק ממנו את בתו.
5 11 פרק 5 אנדי וילסון כריס לאנג 2 בפברואר 2017 6.77
אביה של שרה, שלדבריה הוא מת בתאונת דרכים, מופיע לפתע בפתח ביתם. הוא מספר לבעלה סודות מעברה. קולין המום לגלות שהאשמות שלו באונס היו האשמות שווא. דייוויד ווקר הוא זה ששילם 5,000$ לאישה במשרד כדי שתבדה את הסיפור. אלן פרייס חוזרת למקום בו ווקר וחבריו ערכו "מסיבות" שם ילדים נוצלו מינית. טסה עדיין מסרבת להודות שהיא ידעה על פעילותו של בעלה, אבל דבריה מוטלים בספק לאור עדותה של אלן פרייס על כך בסיום אחת המסיבות היא ראתה את ווקר רב עם אשתו, והאישה החזירה אותה למעון. מריון מתפייסת עם זואי, אבל חיי הנישואים שלה עדיין בסכנה. סיימון מחליט להפסיק את תהליך האימוץ, אלא אם כן קולין יצליח לשכנע את טיילר לסגת מדרישותיו. בעלה של שרה מביא למשטרה ראיות לכך שהיא שהתה בנאפולי בזמן הרצח. קאסי וסאני הגיעו למבוי סתום בחקירה, ואינם מצליחים לקשר בין החשודים לקורבן.
6 12 פרק 6 אנדי וילסון כריס לאנג 9 בפברואר 2017 6.77
לכל אחד מהחשודים יש מניע לרצח, הזדמנות או קשר עם דייוויד ווקר. קאסי וסאני מנסים להבין מי מהם ביצע בפועל את הרצח לפני 25 שנה. על אף ששרה סיפקה ראיות מהימנות לכך שהיא הייתה באיטליה בזמן שהתבצע הרצח, קאסי חושדת שהראיות טובות מדי. כלומר שהן נאספו בידי מישהו שידע שהוא יזדקק באחד הימים לאליבי. בידיעה ששרה הייתה בקשר עם דייוויד כשעסקה בזנות, ושהוא התעלל בה כשהייתה ילדה, הצוות תוהה האם ייתכן שרצח זה הוא חלק ממסע נקם רחב יותר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Eames, Tom (9 במרץ 2015). "Nicola Walker and Sanjeev Bhaskar to lead ITV crime drama Unforgotten". Digital Spy. נבדק ב-9 באוקטובר 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "ITV commissions a second series of Unforgotten". "ITV Press Centre". נבדק ב-22 בנובמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "UNFORGOTTEN - Series One • Frame Rated". 18 בנובמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "ITV commissions third series of critically acclaimed Unforgotten".