בלתי נסלח (סרט, 2018)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלתי נסלח
Непрощённый
בימוי סאריק אנדריאסיאן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ארמן אנאניקיאן
תסריט אלכסיי גראביצקי
סרגיי וולקוב
מת'יו ג'ייקובס
עריכה גאורגי איסאאקיאן
שחקנים ראשיים דמיטרי נאגייב
קארינה קגרמאניאן
ארטיום שקליאייב
רוזה חאירולינה
מרג'אן אווסטיסיאן
מיכאיל גורבוי
סמוול מוז'יקיאן
ואדים צלאטי
אירינה בזרוקובה
סבסטיאן סיסאק
מוזיקה ארטיום מיכאיינקין
צילום מוראד עבדל פתאח
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Bolshoe Kino
חברה מפיצה Karoprokat
ערוץ 1
הקרנת בכורה 20 בספטמבר 2018
משך הקרנה 110 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט רוסית
אנגלית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1,500,000 מיליון דולר
הכנסות 5,710,418 מיליון דולר[1]
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
עיצוב הכרזה הראשוני.

בלתי נסלחרוסית: Непрощенный) הוא סרט קולנוע רוסי מסוגת הדרמה. בוים על ידי סאריק אנדראסיאן[2] ובכיכובו של דמיטרי נאגייב,[3][4][5] שנוטה לשחק בסרטים קומיים וזהו אחד מהתפקידים הדרמטיים הבודדים שלו.

הקרנת הבכורה של הסרט נערכה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי במוסקבה באפריל 2018 והוא יצא להקרנות מסחריות ב-27 בספטמבר 2018.[6][7][8][9]

פסקול הסרט היה מועמד לפרס נשר הזהב 2019 בקטגוריית הפסקול הטוב ביותר.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

1 ביולי 2002. מעל שמי איברלינגן מטוס נוסעים, טיסת 2937 של בשקיריאן איירליינס, מתנגש עם טיסת המטען DHX611 של DHL, בשל חוסר ערנות של פקח הבקרה האווירית, פיטר נילסן. 71 איש נהרגים, ביניהם גם משפחתו של האדריכל ויטאלי קאלוייב, שטסה אליו ממוסקבה לספרד. שנה וחצי לאחר מכן, לאחר שנודע לו שמו של פקח הטיסה בליל ההתרסקות, קאלוייב נוסע לנקום את דמם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

26 באוקטובר 2005. ויטאלי קאלוייב מדבר אל שופטי בית המשפט ואומר שהוא מת ביום האסון ואין דבר גרוע יותר מלאבד את כל משפחתך.

4 שנים קודם לכן, ויטאלי קאלוייב הוא מהנדס רוסי ממוצא אוסטי, שמפקח על בניית פרויקט אך מפקפק בבטיחות המבנה ודורש לעכב את מסירת המבנה על חשבון תשלומי קנס, על מנת להבטיח מבנה בטיחותי יותר. זמן קצר לאחר מכן הוא נשלח לברצלונה, ספרד לפקח על בניית פרויקט, אלא שעליו להיפרד ממשפחתו למשך שנה. שנה לאחר מכן הוא מחליט להזמין אליו את אשתו ושני ילדיו לספרד לנופש ולאחר מכן יוכל לחזור איתם חזרה לרוסיה. אשתו ממהרת להזמין כרטיסי טיסה לה ולילדיה והם עולים על טיסה 2937 של בשקיריאן איירליינס.

קאלוייב ממתין בנמל התעופה בברצלונה להגעתם של אשתו וילדיו. אבל הזמן עובר והמטוס לא נוחת והוא מקבל את החדשות לפיהן הטיסה הייתה מעורבת בתאונה. מנקודה זו, הוא חש הרוס בזמן שדיווחים חדשותיים מאמתים נתונים לפיהם כל 71 הנוסעים שבטיסה נהרגו בתאונה האווירית. ויטאלי מגיע למקום ההתרסקות באיברלינגן, שבדרום גרמניה, מתחזה למתנדב ויוצא לחפש את משפחתו, הוא מוצא את גופת בתו ומתייפח מכאב.

בינתיים, אנשי הבקרה האווירית בגרמניה מציעים לו לחתום על הסכם הקובע שחברות התעופה ישלמו עבור ההוצאות והנזקים שנגרמו למשפחתו ובכך ייסתם הגולל על המקרה. אך ויטאלי אינו רוצה את הפיצויים ומסרב לחתום, מאחר שגם החברה וגם עורכי הדין שלה לא מביעים את התנצלותם למקרה. כשהוא שומע שבקר התנועה האווירית במשמרת שבה נהרגה משפחתו הוא אדם בשם פיטר נילסן, הוא מאשים אותו במות משפחתו ומחליט להוציא ממנו התנצלות.

שנה אחת מאוחר יותר, בביתו שבצפון אוסטיה, ויטאלי נשאר חבוי ואבל, כאשר הוא מקבל שיחה מהחוקר הפרטי אותו שכר למצוא את בקר התנועה האווירית שהיה אחראי לתאונה. הלה מדווח לו על מקום הימצאו של הפקח. ויטאלי מאתר את בית מגוריו של הפקח פיטר נילסן בשווייץ ועוקב אחריו. כשויטאלי מגיע לביתו של נילסן, הלה יוצא אליו עם בתו, הוא דוחק בילדה להיכנס ומנסה להבין מה ויטאלי רוצה ממנו, הם מתעמתים בפתח הדלת שלו ואחרי שנילסן מסרב להתנצל ומשליך את תמונת משפחתו של קאלוייב לקרקע ויטאלי דוקר את נילסן בצווארו והורג אותו.

בבית המשפט השופטים דנים אותו לשמונה שנות מאסר ובמשפט הוא שואל אותם כיצד הם היו נוהגים לו היו רואים את משפחתם המתה באתר ההתרסקות. הוא מורשע ברצח אך הוא משוחרר תוך 3 שנים. הוא חוזר לביתו ברוסיה ומבקר את הקבר של משפחתו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דמיטרי נאגייב - ויטאלי קאלוייב[3]
  • קארינה קגרמאניאן - דיאנה
  • ארטיום שקליאייב - קונסטנטין
  • רוזה חאירולינה
  • מרדג'אן אבטיסיאן
  • מיכאיל גורבוי
  • סמוול מוז'יקיאן
  • ואדים צלאטי
  • אירינה בזרוקובה
  • סבסטיאן סיסאק

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]