בלינק (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלינק
Blink
בלינק, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת New Mutants Vol.3 #34 מינואר 2012. אמנות מאת חורחה מולינה
בלינק, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת New Mutants Vol.3 #34 מינואר 2012. אמנות מאת חורחה מולינה
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Uncanny X-Men #317
(אוקטובר 1994)
יוצרים סקוט לובדל
ג'ו מדוריירה
גילום הדמות פאן בינגבינג ("אקס-מן: העתיד שהיה"), ג'יימי צ'ונג ("בעלי היכולות")
מידע
שם אמיתי קלריס פרגוסון
סטטוס פעיל
מקצוע גיבור-על
כוחות טלפורטציה ברמה גבוהה
חברה לשעבר בקבוצה המוטנטים החדשים
Generation X
אקס-מן
החוג הפנימי של סלנה גאליו
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה עין סבאח נור (אב קדמון, מת)
שבט אקאבה (קרובי משפחה)
המילטון ומרגרט סלייד (קרובי משפחה רחוקים, מתים)
פרדריק סלייד (סבא-רבא)
ג'ונותון סטארסמור (דודן רחוק)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בלינקאנגלית: Blink, מצמוץ) היא דמות בדיונית של גיבורת-על מוטאנטית המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Uncanny X-Men #317 מאוקטובר 1994, ונוצרה על ידי הכותב סקוט לובדל והמאייר ג'ו מדוריירה.

בלינק הוא האלטר אגו של קלריס פרגוסון, צאצאית של אפוקליפס בעלת כוחות טלפורטציה שהוצגה לראשונה בקשת הסיפור אקס-מן: אמנת הפלנקס. קלריס הייתה מפוחדת מכוחותיה, והייתה חלק מהמוטאנטים הצעירים שנחטפו על ידי הפלנקס. בלינק הייתה חלק מקבוצת המוטאנטים שברחו, לימים Generation X, והקריבה את עצמה כדי להציל את המוטאנטים. במהלך אירועי "שלטון אפל", הרקולס צפה בבלינק בארבוס, והיא עמדה ללא נוע.

באירועי נקרושה, סלנה מגיעה למקום בו בלינק מתה ומחזירה אותה לחיים. סלנה מספרת לבלינק כי היא ואמה פרוסט שמעו אותה זועקת לעזרה, אך פרוסט נטשה אותה ולא עשתה דבר. כועסת, בלינק מצטרפת לחוג הפנימי של סלנה, הורגת אדם בכך שמפוצצת אותו מבפנים, והופכת את אחוזתו לבסיס החוג הפנימי. סלנה ובלינק טובחות בסניף ניו יורק של מועדון הלפייר, וכאשר סלנה זקוקה לסכין מיסטי, בלינק משגרת את החוג הפנימי לאוטופיה. שם, בלינק וסניאקה מסירות את כנפיו של אנג'ל. לאחר מציאת הסכין, בלינק נתקלת בוורפאת' ונוכחת בעת מותו של איליי בארד. לאחר מכן, סלנה שולחת את בלינק ות'אנדרבירד להשגיח על וורפאת, שניצל על ידי המעלים. בלינק משגרת את המוטאנטים שסלנה מקימה לתחייה לג'נושה, ובקרב הסופי, מתחמקת מיריותיה של דומינו. המעלים מביס את בלינק, הנחתכת על ידי אנג'ל. כשסלנה נהרגת על ידי וורפאת', בלינק בורחת ומחלצת את לויס לונדון.

במזרח אירופה, בלינק מנסה להחיות את סלנה. כאשר צוות המורכב מוורפאת', פיקסי, האסק, דוקטור סטריינג' ובלינדפולד הגיע לעצור בעדה, בלינק מנסה להתאבד. אמה פרוסט חושפת כי סלנה שיקרה לבלינק, ודוקטור סטריינג' מטהר אותה מהשפעתה הרעה של סלנה. אמה מציעה לבלינק מקום באקס-מן, אך היא דוחה את ההצעה ובורחת. בעקבות הפילוג, סייקלופס שולח את המוטנטים החדשים להביא אליו את בלינק. מתגלה כי בלינק נשלטה על ידי תוכנית להפצת כאוס, וכאשר הצוות מבטל את השליטה, דניאל מונסטאר מציבה בפני בלינק בחירה: להצטרף לצד של סייקלופס או של וולברין. בלינק עוברת לצד של וולברין, יוצאת עם צוות המוטנטים החדשים לחופשה במדריפור, וכנראה לא לקחה חלק בעימות בין האוונג'רס לאקס-מן.

גרסה נודעת של בלינק היא דמותה מארץ-295, מוטאנטית שהוריה נטבחו בידי אפוקליפס שלקח אותה כשפחה. היא שוחררה ואומצה בידי סייברטות', שצירף אותה לקבוצת האקס-מן המורדת באפוקליפס. לאחר מותו של אפוקליפס וקרע בחלל-והזמן, בלינק מצאה את עצמה בשורות קבוצת "המוגלים" ונעשתה למנהיגתם.

את דמותה של בלינק בסרט הלייב אקשן "אקס-מן: העתיד שהיה" מגלמת השחקנית פאן בינגבינג. את דמותה בסדרת הלייב אקשן "בעלי היכולות" גילמה השחקנית ג'יימי צ'ונג.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Elizabeth Wagmeister, Elizabeth Wagmeister, Jamie Chung to Play Blink in Fox’s Marvel Pilot From Bryan Singer, Variety, ‏2017-02-22 (באנגלית אמריקאית)