בליין אנדרסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בליין אנדרסון
Blaine Anderson
תוכנית טלוויזיה Glee
הופעה ראשונה "מעולם לא נושק" פרק 6, עונה 2
הופעה אחרונה "חלומות מתגשמים" פרק 13, עונה 6
יוצרים ראיין מרפי
בראד פלצ'וק
איאן ברנן
גילום הדמות דארן כריס
מידע
כינויים בליין וורבלר (על ידי "כיוונים חדשים")
גיי בליין (על ידי בקי ג'ונסון)
בלייני דייז (על ידי טינה כהן-צ'אנג)
מין זכר
מקצוע תלמיד באקדמיית דלטון (עונה 2)
תלמיד בתיכון מקינלי (עונות 3-4)
סטודנט ב"ניאד"ה" (עונה 5)
מדריך הוורבלרז (עונה 6)
נטייה הומוסקסואל
מומחיות שירה,ריקוד, משחק, נגינה בפסנתר, הכנת בובות,
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה אימא: קרול אנדרסון
אח: קופר אנדרסון
בעל: קורט האמל
פונדקאית: רייצ'ל ברי
חברים

רייצ'ל ברי
פין הדסון
סאם אוונס
ארטי אברמס
בריטני פירס
סנטנה לופז
טינה כהן-צ'אנג
מייק צ'אנג
קווין פאבריי
נוח פאקרמן
דייב קארופסקי

אליוט גילברט
אויבים סבסטיאן סמית'
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בליין אנדרסוןאנגלית: Blaine Anderson) הוא דמות בדיונית בסדרת הטלוויזיה האמריקאית "Glee". את דמותו של משחק דארן כריס, והוא הוצג לראשונה בפרקה השישי של עונתה השנייה של הסדרה, במהלכה הוא מוצג כהומוסקסואל מוצהר וסולנה הראשי של מועדון השירה "הוורבלרס" באקדמיית דלטון, המתחרה ב"כיוונים חדשים"; ובהמשך אף כמורו הרוחני של חבר להקת "כיוונים חדשים" - קורט האמל (כריס קולפר). הכימיה בין השניים, בצירוף תמיכת אוהדים לזוג - הובילו את המפיק, ראיין מרפי, ליצור ביניהם מערכת יחסים רומנטית, שהתקבלה בביקורות חיוביות, וכונתה "אחד הזוגות הטלוויזיוניים האהובים ביותר של המילניום" על ידי ג'רט ויסלמן, כתבת ה"ניו יורק פוסט"[1].

כריס נבחן מספר פעמים באודישנים לגליי לפני שצורף בתור בליין, כולל לתפקיד של פין הדסון. הוא האמין שהוא יתאים באופן מושלם לתפקיד של פין, אך הזדהה עם בליין אשר גדל בחברה גאה. הוא משחק את בליין כדמות כריזמטית ובעלת ביטחון עצמי רב. כריס רואה את ההזדהות העצמית שחווה בגיל ההתבגרות כניגוד הולם להצגה הרווחת של דמויות הומוסקסואליות בתקשורת.

בתור הזמר הראשי של ה"וורבלרז", בליין ביצע מספר שירים בסדרת הטלוויזיה. השיר הראשון, גרסה ל"Teenage Dream" (של קייטי פרי) נחשב במכירותיו לסינגל שנמכר הכי מהר משירי גליי, והגיע למקום שמיני ברשימת "Billboard Hot 100". באופן כללי, שירים של ה"וורבלרז" נמכרו מעל 1.3 מיליון עותקים. השירים הפכו פופולריים מספיק כדי להשיג אלבום משלהם. אפיון דמותו של בליין זכתה לביקורות חיוביות, וכריס נחשב לאחד ה"כוכבים הפורצים" של הסדרה, ובנוסף הוענק לו עיטור מאיגוד מבקרי בידור ההומואים והלסביות בשל גילום דמותו של בליין. בעוד שמערכת היחסים של בליין וקורט זכתה לביקורות חיוביות – פרק בודד בסדרה בו בליין תוהה על מיניותו ספג ביקורות שליליות עקב התחושה שאופיו של בליין נחלש ושהעניין נהיה טריוויאלי.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

בליין הופיע לראשונה בפרק "מעולם לא נושק" כסולן הראשי באקדמיית דלטון של ה"וורבלרז", להקת אקפלה המורכבת רק מבנים. הוא פוגש בקורט האמל (כריס קולפר), חבר במועדון הזמר המתחרה "כיוונים חדשים". כאשר קורט שואל אם בליין הומו, בליין עונה כאילו זה מובן מאליו שכן. קורט אומר לבליין שמתבריינים אליו בבית הספר כיוון שהוא הומו, ובליין מספר שגם לו הציקו בבית הספר הקודם שלו, ולכן עבר לאקדמיית דלטון, שם אין סובלנות כלפי בריונות. בליין מתחבר עם קורט, ועוזר לו לעמוד כנגד דייב קארופסקי (מקס אדלר) שמתבריין אליו. כאשר האיומים והאלימות כלפי קורט מגיעה לרמה גבוהה ומסוכנת, הוא עובר לאקדמיית דלטון. קורט מתאהב בבליין אשר בתחילה לא מודע לרגשותיו של קורט, גם לאחר חיזוק הקשר שלהם. בליין מגייס את עזרתו של קורט על מנת לשיר סרנדה לג'רמיה, עוזר-מנהל בחנות גאפ, בו בליין מתאהב. כתוצאה מכך ג'רמיה מפוטר ודוחה את בליין. קורט חושף את רגשותיו כלפי בליין, ובליין אומר לקורט שאכפת לו ממנו - אך הוא נוראי ברומנטיקה ואינו רוצה להסתכן בפגיעה ביחסים שלהם.

קורט ובליין הולכים למסיבה שעורכת רייצ'ל ברי (ליאה מישל), חברה ב"כיוונים חדשים" (משם עבר קורט). הנוכחים, תוך כדי שכרות, משחקים "אמת או חובה". במהלך המשחק מוטלת על בליין החובה לנשק את רייצ'ל. לאחר המשחק בליין תוהה אם יש סיכוי שהוא ביסקסואל, ויוצא לדייט עם רייצ'ל. כאשר היא מנשקת אותו שוב בזמן שהם מפוכחים, הוא מסיק שהוא אכן הומו.

לאחר שמבחין בהתעלמותו של קורט מעִניינים מיניים, מבקר בליין את אבא של קורט, ברט (מייק אומאלי), ומעודד אותו לשוחח עם קורט על ענייני מין. כאשר הוורבלרז מתכוננים להופיע בתחרות האזורית לשירת מקהלות, קורט מתוודה שהוא מקנא בכמות תפקידי הסולו שבליין מקבל. בפגישה קבוצתית לאחר מכן קורט מגיע באיחור ומודיע שקנרית הקמע של הקבוצה מתה; הוא שר "Blackbird" לכבוד הציפור. בזמן שקורט שר, לבליין מגיע לתובנה ומאוחר יותר מספר לקורט שהוא גומל לו על רגשותיו ומנשק אותו. בתחרות האזורית השניים שרים דואט בשם "Candles" (של "הי מונדיי"). הוורבלרז מפסידים ל"כיוונים חדשים", אך בזמן שקורט מאוכזב, בליין אומר לו כי על אף שהפסידו - במציאות הם ניצחו, מה שהופך את ההפסד לבעל ערך. אחרי שקורט חוזר לתיכון מקינלי (בו נמצא "כיוונים חדשים"), הוא מזמין את בליין להיות הדייט שלו בנשף (שנערך בשנת הלימודים הלפני אחרונה). שניהם נדהמים כאשר קורט זוכה בתואר "מלכת הנשף" בעקבות מספר רב של הצבעות חשאיות לבחירת מלך ומלכת הנשף. קארופסקי, שזכה לתואר "מלך הנשף", עוזב כדי להימנע מלרקוד עם בחור בריקוד המסורתי בין מלך ומלכת הנשף, וקורט רוקד עם בליין במקום. לאחר שקורט חוזר מהתחרות הארצית המתקיימת בניו יורק, הוא ובליין מכריזים על אהבתם האחד לשני.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הראשון של העונה השלישית, "פרויקט הפסנתר הסגול", בליין עובר מאקדמיית דלטון לתיכון מקינלי כדי להיות קרוב יותר לקורט, ומצטרף ל"כיוונים חדשים". מאוחר יותר, הוא נבחן באודישן לתפקיד של ברנרדו במחזמר סיפור הפרברים, כדי לא להתחרות נגד קורט שרוצה לשחק את התפקיד הראשי, טוני, אבל הוא בעצמו לוהק כטוני עצמו. מאוחר יותר, בליין מפותה על ידי סבסטיאן סמית, הקפטן החדש של "הוורבלז". קורט ובליין נפגשים עם סבסטיאן ב"שערורייתי", בר של הומואים, בליין משתכר, ואחר כך מנסה לשכנע את קורט לקיים איתו יחסי מין במכונית. קורט מסרב, והשניים רבים. לאחר ערב פתיחת סיפור הפרברים, הם מתנצלים אחד כלפי השני, ומחליטים ללכת לביתו של בליין, שם הם מקיימים יחסי מין בפעם הראשונה. כאשר "כיוונים חדשים" מתחרים עם "הוורבלז" באופן לא רשמי, סבסטיאן זורק כוס ברד שמכיל גושי מלח על קורט, אבל בליין מתערב והוא נפגע בעינו, אך מאוחר יותר מחלים. מאוחר יותר, אחיו הגדול של בליין, קופר (מאט בומר), שחקן מצליח בפרסומות, מבקר באוהיו, ולאחר היסטוריה של התרחקות וסכסוכים, השניים מתקרבים. היחסים של בליין עם קורט נמתחים כאשר קורט מפלרטט על ידי התכתבות עם נער שפגש בעת ההכנה לאודישן של אקדמיית "ניאד"ה" והוא להוט לצאת לניו יורק מיד לאחר סיום לימודים, מה שיפריד בין השניים לפחות עד שבליין יסיים את הלימודים שלו שנה הבאה. כאשר "כיוונים חדשים" זוכים בתחרות הלאומית, הוא וקורט עדיין נשארים זוג בסוף שנת הלימודים, אם כי בליין עדיין לא מרגיש בנוח כלפי ההתרחקות הפיזית הממושכת ביניהם.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הראשון, "רייצ'ל החדשה", בליין הופך לסולן הראשי של "כיוונים חדשים" ומבקש מקורט שיעקוב אחרי החלום שלו להיות בניו יורק. בנוסף, בליין נבחר לנשיאות כיתה יחד עם סאם אוונס ולאחר מכן השניים מתקרבים. בניו יורק, קורט מתרחק מבליין בשל ההתמחות שלו באתר "ווג". נסער ובודד, בליין בוגד בקורט עם גבר אחר שהכיר בפייסבוק. בפרק הרביעי, "הפרידה", קורט נפרד מבליין אחרי שנודע לו ממנו על הבגידה שלו בו. לאחר מכן, הגביע הלאומי בו "כיוונים חדשים" זכו בעונה הקודמת, נגנב על ידי האנטר קלרינגטון, הקפטן החדש של "הוורבלז". כאשר בליין הולך לאקדמיית דלטון כדי להחזיר את הגביע, האנטר וסבסטיאן מנסים לפתות את בליין לחזור ל"וורבלז", ובליין מתלבט, מתוך אמונה שהוא לא שייך יותר ל"כיוונים חדשים". סאם משכנע אותו שבסופו של דבר, אף על פי שבגד בקורט, הוא עדיין אדם טוב וחבר חשוב של כיוונים חדשים.

לאחר ש"כיוונים חדשים" הפסידו בתחרות המקומית ל"וורבלז", קורט מתחיל לתקן את מערכת היחסים שלהם בפרק "חג ההודיה", והם מבלים יחד את חג המולד בניו יורק. אף על פי שהוא וקורט ממשיכים לשמור על יחסים טובים, בליין מגלה שהוא נדלק על חברו הטוב ביותר, סאם, למרות הידיעה שסאם אינו הומו. הוא וסאם משתפים פעולה על מנת לאתר ראיות ש"הוורבלז" רימו בתחרות, מה שיתן ל"כיוונים חדשים" ניצחון טכני. בסופו של דבר, בליין הולך לנשף "סיידי הוקינס" יחד עם טינה כהן-צ'אנג כחברים בלבד, אף על פי שהוא שם לב שהיא התאהבה בו. כאשר קורט חוזר ללימה לחתונה של מר שוסטר ואמה, שבו אמה חוטפת רגליים קרות ובורחת, הוא ובליין מתנשקים, ולאחר מכן גם שוכבים, אם כי לא מחדשים את מערכת היחסים ביניהם.

בליין בסופו של דבר מתוודה לסאם שיש לו רגשות כלפיו, מה שגורם לסאם להיות מוחמא במידה מסוימת, והוא אומר לו שהעובדה הזו לא תשנה את זה שבליין הוא עדיין החבר הטוב ביותר שלו. למרות זאת, בליין עדיין מאוהב בקורט ושואל את ברט אם הוא יוכל להציע נישואין לקורט, אבל ברט אומר לו שהם עדיין צעירים מכדי להתחתן, ומייעץ לו לחכות. בליין נותר נחוש בדעתו, ומאוחר יותר, בזמן שהוא קונה טבעת, הוא פוגש את ג'ן, תכשיטנית לסבית שנמצאת עם בת הזוג שלה ליז במשך למעלה משלושים שנים. ג'אן מציעה לו להיות המאנטורית שלו. מאוחר יותר, בליין וקורט אוכלים ארוחת ערב משותפת עם ג'ן וליז, בו השתיים מסבירות להם איך מערכת היחסים שלהם התפתחה עם השנים והניסיון שלהם עם קבלת הזרם ההולך וגדל של הומוסקסואלים. "כיוונים חדשים" מנצחים בתחרות האזורית, ומר שוסטר ואמה מתחתנים מיד לאחר מכן, בנוכחות חברי ובוגרי המקהלה. לאחר שטקס החתונה נגמר, המצלמה מציגה את בליין מחזיק טבעת נישואין מאחורי גבו, אותה הוא מתכוון להציע לקורט.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הבכורה, "אהבה אהבה אהבה", בליין וקורט חוזרים להיות שוב בני זוג. בליין עדיין רוצה להינשא לקורט, ומתכנן הצעת נישואין מרהיבה באקדמיית דלטון, בו הם נפגשו לראשונה. בסוף ההופעה של "All You Need is Love", הוא מציע את ההצעה לקורט שעונה בתשובה חיובית. מאוחר יותר, הוא נבחן באודישן ל"ניאד"ה" ומתקבל. הוא הופך להיות התלמיד המצטיין לשנת הלימודים האחרונה שלו בתיכון. לאחר שסיים את תיכון מקינלי, בליין הולך לניו יורק, לחיות עם קורט, רייצ'ל וסנטנה (שנמצאת בחופשה עם בריטני) אבל בסוף מבין ששניהם זקוקים למרחב משלהם, אף על פי שהם עדיין ביחד. בהדרגה, בליין נהיה חסר ביטחון ב"ניאד"ה" מפני שהוא מרגיש שהוא כל הזמן נמצא תחת הצל של קורט, אבל קורט מבטיח לו שהוא יהיה בסדר. ג'ון דולוואי, מפיקה גדולה, שומעת אותו שר ומביעה עניין בו. ג'ון מבטיחה לו שהיא תעשה אותו לכוכב, אבל גם מייעצת לו לעזוב את קורט. ג'ון מארגנת מופע ראווה ללילה אחד כדי לקדם אותו ובליין מבקש ממנה לתת לקורט לשיר במופע, אבל היא לא מסכימה. בזמן שבליין שוכב עם קורט, הוא משקר ואומר לו שג'ון הסכימה לתת לו לשיר דואט איתו במופע הראווה. אף על פי שהוא מבקש במשך חודש שלם מג'ון לשקול את זה מחדש עד למופע, אך לצערו, היא עדיין מסרבת. בסוף, בליין מגלה את האמת לקורט שמתרגז וכועס עליו מפני ששיקר לו, אבל מאוחר יותר הם מתפייסים וקורט בא לראות את בליין משתתף במופע הראווה. בליין מזמין את קורט לשיר איתו דואט למורת רוחה של ג'ון. אבל לאור התשואות מהקהל, ג'ון מתרשמת מהדואט ומשבחת אותם. בסוף העונה, בליין עובר לגור פעם נוספת עם קורט, רייצ'ל וסנטנה.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

בליין עם בן זוגו, קורט ורייצ'ל, שנושאת את התינוקת שלהם, בשנת 2020

בתחילת העונה, בליין חוזר לליימה, משום שהוא כבר לא מסוגל לחיות בניו יורק, בעקבות התפרקות הקשר שלו עם קורט. הוא מתחיל לצאת עם דייב קארופסקי לאחר מפגש מקרי ב"שערורייתי", בר ההומואים בלימה. קורט חוזר לליימה, כדי לבקש סליחה מבליין, אך מגלה שבליין כבר "המשיך הלאה". בפרק החמישי, "מטען הכאב - חלק 2", סו מתוודה שהיא רוצה נואשות שקורט ובליין יחזרו להיות זוג, מפני שהיא מעריצה אותם כך. כדי שזה יקרה, היא נועלת את שניהם במעלית ומסרבת לתת להם לעזוב עד שהם יתנשקו. בליין וקורט מתנשקים נשיקה לוהטת, אך עדיין לא חוזרים להיות יחד. בפרק השביעי "מעבר", בליין שר דואט עם קורט, "Somebody Loves You". אחרי הדואט, יש לקורט ובליין שיחה קצרה ובליין מנשק את קורט, ומיד לאחר מכן עוזב. למחרת, בליין נפרד מדייב, כשהוא מבין שהוא עדיין מאוהב בקורט. בליין רץ בחזרה למקינלי על מנת להתפייס עם קורט, אבל קורט עמד לצאת לדייט עם וולטר. בפרק השמיני, "החתונה", קורט אומר לוולטר שהוא הולך לחתונה של בריטני וסנטנה יחד עם בליין, ווולטר מעודד אותו לחזור לבליין. קורט רץ לביתו של בליין, שם שניהם מתנשקים וחוזרים להיות זוג. בחתונה, בריטני מתעקשת שקורט ובליין יתחתנו לצידה ולצד סנטנה, ולמרות ההתלבטות בהתחלה, קורט ובליין מסכימים ומתחתנים לצידן של בריטני וסנטנה. בסיום הסדרה, שניהם חוזרים לניו יורק. בשנת 2020, בליין וקורט הם זוג מפורסם והם הולכים לבתי ספר לתת נאומים על שוויון בין המינים. מאוחר יותר באותו היום, הם מתקבצים מסביב עם חבריהם הישנים וצופים ברייצ'ל מקבלת את פרס הטוני בטלוויזיה בשידור החי. הצופים מגלים שרייצ'ל היא בהריון פונדקאי עם התינוק של בליין וקורט, שמרומז על ידי הדמויות שסביר להניח שזו תינוקת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בליין אנדרסון בוויקישיתוף
  • הערך של בליין אנדרסון בגליקיפדיה (באנגלית)
  • מידע על בליין אנדרסון באתר מעריצים על הוורבלרז

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ג'רט ויסלמן, It's Chris Colfer's Time, ניו יורק פוסט, ‏21 באפריל 2011 (באנגלית) (ארכיון)