בית החולים הדסה בית שמש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המרכז הרפואי הדסה בית שמש הוא מרכז רפואי בעיר בית שמש. הפועל תחת מרכז רפואי הדסה. בית החולים צפוי לשרת את 360 אלף תושבי העיר בית שמש והמועצה אזורית מטה יהודה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיתוף הפעולה בין המרכז הרפואי לבית שמש החל בשנת 2016, עם חתימת הסכם שהגביר את ההסעות בין העיר לבית החולים, וכן הנגיש את בדיקות ה-MRI לתושבי העיר[1]. בהסכם זה נשקלה לראשונה האפשרות להקמת מרפאות של הדסה בבית שמש.

ב-2 באוגוסט 2019 פרסמה ראש העיר עליזה בלוך את בחינת האפשרות להקים מרכז רפואי בעיר, וכי נפגשה עם מנהל הדסה זאב רוטשטיין על מנת לדון בנושא[2]. במפגש זה הוכרז כי הבנייה אמורה להתחיל בפברואר 2021. בנוסף על כך, פורסם כי המרכז ימוקם ברמת בית שמש ויכלול מוקד לרפואה דחופה, חדרי ניתוח, יחידת דיאליזה, מרפאות מומחים ומרכז לאשפוז יום[3][4].

המרכז והמרפאות הראשונות נחנכו בקניון נעימי ב-7 ביוני 2023[5]. המרפאות והמחלקות הראשונות שהחלו לפעול הן מרפאות קרדיולוגיה, גסטרו, כירורגית נשים, המטולוגיה ילדים, מרפאת האכלה ומרפאת כאב. בעתיד עתידות להיפתח מחלוקות לפסיכיאטריה, אשפוז יום, ריאות, עיניים, נפרולוגיה, מרפאות עיניים, נשים, אלרגיה, פלסטיקה ואופטומטריה. בנוסף על כך, יופעלו במערך שני חדרי ניתוח[6].

ב-26 ביוני 2023, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה החליטה להפקיד התוכנית להקמת בית החולים בעיר[7]. על פי התכנון, בית החולים יכיל כ-5 מבנים בני 7 קומות ויכלול בין היתר מעבדות, מחלקות אשפוז, מכונים רפואיים, מלונית, מנחת מסוקים, שטחי מסחר ומרכז הכשרה למתמחים. מלבד זאת, בבית החולים יהיו כ-770 מיטות[8][9].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]