בינג (מנוע חיפוש)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בינג
סוג מנוע חיפוש
תקופת הפעילות 3 ביוני 2009 – הווה (14 שנים)
בעלות מיקרוסופט
הרשמה אופציונלית
שפות תכנות ASP.NET עריכת הנתון בוויקינתונים
www.bing.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סמליל בינג השני, היה בשימוש מ-2013 עד 2016
סמליל בינג הראשון אשר היה בשימוש מרגע ההשקה ועד ספטמבר 2013

Bing (בינג) הוא מנוע חיפוש אינטרנטי מבית חברת מיקרוסופט, הפועל החל משנת 2009 (לשעבר היה ידוע בשמות Live Search, Windows Live Search, ו-MSN Search)[1]. נכון לשנת 2024 בינג הוא מנוע החיפוש השני בפופולריות שלו בעולם אחרי גוגל ולפני Baidu הסיני[2].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

MSN Search[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקרוסופט השיקה את מנוע החיפוש MSN Search ברבעון השלישי של 1998 והתוצאות בו סופקו על ידי חברת Inktomi, חברת תוכנה אמריקאית לשעבר. MSN Search כלל מנוע חיפוש, אינדקס וזחלן רשת. בתחילת 1999 הושקה גרסה חדשה למנוע החיפוש שהציגה רשימות שפיתחה Looksmart והן שולבו בתוצאות החיפוש שסיפקה Intkomi. בהמשך הוחלט במיקרוסופט להגדיל את ההשקעה במנוע החיפוש ולפתח זחלן רשת עצמאי שבנה אינדקס שעודכן מדי שבוע ולעיתים מדי יום[3]. השדרוג החל בנובמבר 2004[4], והושק רשמית בפברואר 2005[5]. בספטמבר 2005 הושקה מערכת פרסום בתוצאות החיפוש שמתחרה ישירות בגוגל[6]. מיקרוסופט יצאה בצעד הזה שנה אחרי שהמתחרה Yahoo! השיקה את זחלן הרשת שלה[7]. עם זאת, חיפוש התמונות עדיין הופעל על ידי צד שלישי, הפעם חברת Picsearch. מיקרוסופט החלה לספק את השירות גם לאתרים ולפורטלים כדי להרחיב את נתח השוק שלה[8].

Windows Live Search[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסת הבטא הראשונה של Windows Live Search יצאה לשוק ב-8 במרץ 2006 עם השקה רשמית ב-11 בספטמבר אותה שנה, כשהשירות החדש מחליף את MSN Search. מנוע החיפוש החדש השתמש בכרטיסיות לרשת, חדשות, תמונות, מוזיקה, דסקטופ, מסמכים מקומיים ולאנכרטא.

עם המעבר ל-Windows Live Search, מיקרוסופט הפסיקה להשתמש בחיפוש תמונות על ידי Picsearch ועברה להשתמש בפיתוחים עצמיים שלה[9].

באפריל 2006 הושק מנוע חיפוש אקדמי המתחרה עם "גוגל סקולר",המספק גישה למאמרים ותקצירים של מו"לים אקדמיים וגופים אקדמיים אחרים, תחת השם Windows Live Academic Search[10].

במאי 2006 חשפה מיקרוסופט כלי חיפוש לעסקים, תחת שם המותג Windows Live Search[11].

Live Search[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 במרץ 2007 מיקרוסופט הודיעה שבכוונתה להפריד את מנוע החיפוש שלה משירותי Windows Live, מה שהביא למיתוג מחדש כ"Live Search". מנוע החיפוש המחודש שולב לתוך פלטפורמת החיפוש והמודעות של החברה שנוהלה על ידי סאטיה נאדלה[12].

סדרה של ארגונים ואיחודים של הצעות החיפוש בוצעו תחת המותג החדש. ב-23 במאי 2008 מיקרוסופט הודיעה על הפסקת Live Search Books ו-Live Search Academic ושילבה את כל תוצאות החיפוש בחיפוש הרגיל. זמן קצר אחר כך, ב-31 ביולי אותה שנה הופסק גם Windows Live Expo, לוח מודעות מקוון. ב-15 במאי 2009 הופסק גם Live Product Upload, שירות שאפשר לסוחרים להעלות מידע על מוצרים למנוע החיפוש בזמן אמת.

השקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2009, לאחר תקופה של שמועות והשערות לגבי השקת מנוע החיפוש המדובר של מיקרוסופט[13], הוא הוכרז באופן רשמי, תחת השם "בינג"[14]. סטיב באלמר, מנכ"ל החברה, אמר שאת הצורך במנוע חיפוש העובד בצורה שונה הבינו בחברה כאשר התקבלו תוצאות בדיקה שלהם בדבר חיפוש באינטרנט ודיוקו. לטענת באלמר, 30% ממחרוזות החיפוש אינן מובילות לתוצאה המתאימה והרלוונטית, ולמעלה ממחצית החיפושים דורשים שינוי והתאמה של מילות החיפוש לפני שהם מגיעים לתשובה המתאימה. השם בינג, נבחר בעזרת קבוצות מיקוד שהבינו כי השם קליט, קצר וקל לאיות. השם של מנוע החיפוש, מעורר אסוציאציה לקול שמזוהה אצל אנשים כרגע בו מגלים משהו, נזכרים במשהו שנשכח. שם המנוע גם דומה מאוד למילה "בינגו", שמשמשת כמילה המביעה תחושה של משהו שנמצא, או הובן כהלכה[15].

שיתוף פעולה עם יאהו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-29 ביולי 2009 הוכרז על שיתוף הפעולה עם חברת יאהו[16], בו בינג החליף את מנוע החיפוש של החברה באתר שלה ובשירותים השונים אותם היא מספקת, כאשר הכנסות מפרסום מקוון במנוע החיפוש יחולקו בין החברות[17]. בפברואר 2010 רשויות ההגבלים העסקיים בארצות הברית ובאיחוד האירופי אישרו את הסכם שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ליאהו[18]

בינג החדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 בפברואר 2023 מיקרוסופט השיקה את "בינג החדש" (The new Bing)[19] הכולל תכונת צ'אטבוט המבוססת על ChatGPT של חברת OpenAI[20]. התכונה גם שולבה במיקרוסופט אדג' למחשבים אישיים כ"טייס המשנה שלך למרשתת" (Your copilot for the web)[21], ולאחר מכן גם ביישומון אדג' למובייל ובסקייפ[22]. בעקבות תלונות על תשובות שגויות ו"מבולבלות" הגבילה מיקרוסופט את ההתכתבות עם הצ'אטבוט לחמש שאלות בכל סבב ולחמישים שאלות ביום[23].

מנוע החיפוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאפיין הבולט של מנוע החיפוש, הוא הדרך בה הוא מציג את התוצאות. החזון שעמד מאחורי מנוע החיפוש היה תוצאה מדויקת ואישית יותר: מנוע החיפוש יבין, בעזרת האלגוריתם שלו, מה בדיוק מחפש הגולש, וכך יוכל לתת את התוצאות המתאימות ביותר. למשל, בחיפוש שם של להקה, יופיעו ראשית אתר הלהקה, תמונות, חדשות עליה, רשימת הופעות מתוכננות, ראיונות אחרונים שחבריה נתנו, אלבומים וסינגלים שהושקו, ועוד. בחיפוש אתר נופש, תתקבל מפה המתאימה להגעה אליו, מזג האוויר לימים הקרובים, תמונות וביקורות. בדרך זאת, מנסה בינג להתאים את התוצאות הרלוונטיות ביותר.

בנוסף, הודיעה מיקרוסופט בתחילת 2010 כי תיענה לדרישות האיחוד האירופי ותמחק מידע על חיפושים שערכו הגולשים לאחר כחצי שנה, כדי לעמוד בהגדרות הפרטיות הנדרשות על ידי האיחוד[24]. בינג עלה לאוויר באופן מלא בתחילת יוני 2009. עם השקתו מותגו גם שירותים אחרים של מיקרוסופט תחת המותג "בינג", כגון שירות המפות Bing Maps, כתשובה לגוגל מפות.

במרץ 2011 הושק שירות חיפוש מבוסס מיקום של בינג, שחלקו פותח בישראל[25].

תוכן למבוגרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לבינג מערכת סינון תכנים בלתי הולמים, וזאת בהתאם לכללים הנהוגים במדינה ממנה מתבצע החיפוש. אך במרץ 2010 נחשף כי היא מחמירה בצנזורה במדינות ערב אף יותר מהנדרש לפי החוק במדינות אלו[26].

התמיכה בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר עם השקת מנוע החיפוש MSN בפברואר 2005 נכללה תמיכה בעברית[27]. דף הבית של Bing זמין בעברית על ידי הקלדת כתובת מיוחדת או החלפת הגדרות מנוע החיפוש לעברית. לצד זאת, היישומון של Bing למכשירים ניידים זמין בעברית על ידי החלפת הגדרות השפה של היישומון לעברית. Bing תומך בחיפוש תמונות, סרטונים וחדשות בעברית.

הקלדת ערך בעברית בממשק האנגלי תספק תוצאות חיפוש רלוונטיות מלאות והוא תומך בחיפוש מונחים בעברית באופן מלא. מנוע החיפוש מאפשר קבלת תוצאות חיפוש ב-40 שפות שונות.

נתח שוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות עלייה חדה מאוד בשבועות הראשונים לאחר השקתו[28], שנבעה ככל הנראה מהעניין הרב שיצר ומסע השיווק המאסיבי שהנהיגה החברה[29], בינג לא הצליח לכבוש נתח שוק גדול מספיק כדי לאיים על ענקית החיפוש גוגל[30]. בעקבות שיתוף הפעולה עם יאהו[31], נתח השוק של גוגל בארצות הברית ירד ל-62.6% ביוני 2010. יאהו, לעומת זאת, הגדילה את נתח השוק שלה ל-18.9%, והנתח של בינג היה 12.7%, כשנה מאז השקתו[32].

באוגוסט 2010 בינג, יחד עם מנועי חיפוש נוספים של מיקרוסופט, הדיחו את יאהו מהמקום השני בדירוג הפופולריות של מנועי החיפוש בקרב גולשי האינטרנט בארצות הברית. מנועי החיפוש בינג, MSN ו-Windows Live החזיקו בנתח של 13.9% משוק החיפוש. יאהו, לעומת זאת, החזיקה נתח שוק של 13.1%[33].

במטרה לחזק את השימוש במנוע החיפוש בינג, בתחילת 2014 השיקה מיקרוסופט גרסה של מנוע החיפוש בשם "בינג לבתי ספר" המותאמת לבתי ספר יסודיים ותיכוניים[34]. גרסה המיועדת לתלמידים ולכן לא כוללת פרסומות, וכוללת רמת סינון גבוהה יותר, ורמת שמירה הדוקה במיוחד על פרטיות הגולשים[34].

באוגוסט 2017 חשפה החברה את נתוני השימוש במנוע החיפוש, כאשר הוא מחזיק ב-9% מנתח החיפוש העולמי וב-33% משוק החיפוש האמריקאי [35].

שיתופי פעולה מסחריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקרוסופט יזמה כמה שיתופי פעולה עם מספר מנועי חיפוש מובילים. אמזון, שהשיקה את הדור הבא של טאבלט הקינדל פייר, החליטה לדוגמה כי בינג, ולא גוגל, ישמש כמנוע החיפוש המובנה במכשירים החדשים. בספטמבר 2012 הוכרז על שיתוף פעולה ושיתוף מידע עם אתר Klout.

שיתוף פעולה עם פורטל יאהו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2009 מיקרוסופט חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם המתחרה יאהו, והפכה להיות פלטפורמת החיפוש שלה ושל שירותי הפרסום שהפורטל מספק. המשמעות המעשית היא שכל פעם שגולש מבצע חיפוש ביאהו הוא מקבל את התוצאות מבינג. גם הפרסום הממומן של יאהו, שהוא בעל פרישה גלובלית בהיקף לא מבוטל, מבוצע דרך מערכת הפרסום של מיקרוסופט[36].

שיתוף פעולה עם פייסבוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2010 הכריזו בינג ורשת החברתית פייסבוק על שיתוף פעולה בתחום החיפוש, במסגרתו הוספו מאפייני "חיפוש חברתי" לבינג. שהחיפוש לוקח בחשבון מידע של המשתמש בפייסבוק ומידע של חבריו באתר הרשתות החברתיות, כדי לשפר ולהעשיר את תוצאות החיפוש של בינג[37]. בנוסף כל תוצאות החיפוש שנעשו בפייסבוק, הסתמכו על תוצאות מנוע החיפוש בינג[38]. ה"חיפוש חברתי" החל לפעול באופן מלאה במאי 2012, כאשר הופיעו המלצות מחברים בפייסבוק בדף התוצאות[39]. אולם בדצמבר 2014 הופסק שיתוף הפעולה, מאחר שפייסבוק ביקשה שהמשתמשים לא יעזבו את האתר שלה, בעקבות שימוש במנוע החיפוש[40].

במרץ 2019 נפתחה חקירה פלילית נגד פייסבוק, לאחר שהתברר כי שיתפה מידע על משתמשים ללא הסכמתם, במסגרת שיתופי פעולה דוגמת השיתוף שביצעה עם בינג[41].

שיתוף פעולה עם מוזילה פיירפוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2011 הושקה גרסה חדשה של הדפדפן פיירפוקס המשלבת בתוכה את מנוע החיפוש בינג כמנוע ברירת המחדל במקום המנוע של גוגל[42].

אלמנטים של חיפוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • וולפרם אלפא – בינג מאפשרים למשתמשים לחפש שאילתות כאשר התשובות מבוססות על מנוע החיפוש וולפרם אלפא. ניתן גם להזין שאלות מתמטיות.
  • מזג אוויר – בינג מאפשר למשתמשים לחזות את מזג האוויר בערים ברחבי העולם, תוך הצגת תחזית מלאה עד 10 ימים קדימה.
  • בינג וידאו – מאפשר למשתמשים לאתר ולצפות בקטעי וידאו הנמצאים באתרים שונים. המיוחד באופציית חיפוש זו, הוא שניתן לצפות בסרטון בתצוגה מקדימה קצרה של הווידאו וכך למצוא במהירות וביעילות את הסרטון המבוקש.
  • אוניברסיטת בינג – מאפשר למשתמשים חיפוש מידע מפורט על אוניברסיטאות בארצות הברית ומציג מידע מדויק הכולל תנאי קבלה, שכר לימוד, מלגות, אחוז בוגרים ועוד.
  • תרגומן בינג – מאפשר למשתמשים לתרגם טקסטים או לחלופין דפי אינטרנט שלמים, לשפות שונות.
  • חיפוש חברתי – מאפשר למשתמשים לחפש ולאחזר אזכורים מרשתות חברתיות כגון: פייסבוק וטוויטר. ניתן לאתר אזכורים עד שבוע אחורה.
  • מתכונים – מאפשר למשתמשים לחפש מתכוני בישול וסינון תוצאות החיפוש על-פי דירוג המתכון, נוחות, אירוע, מצרכים, סוג מנה, שיטות בישול, עורך המתכון ועוד.
  • בינג חדשות – מאפשר למשתמשים לאחזר מידע מאתרי חדשות שונים ומגוונים על סמך שאילתת החיפוש.
  • בינג מפות – מאפשר למשתמשים לחפש בית עסק, כתובת, ציוני דרך ואתרים ברחבי העולם ולצפות במיקום המדויק שלהם. ניתן לבחור בתצוגת לוויין, מפת דרכים או שילוב של השניים. "מעוף הציפור" - פונקציה המציגה תמונות של ערים מרחבי העולם בתלת־ממד. ניתן גם לנווט בין הרחובות בתלת־ממד המציג בניינים בתצוגה זו.
  • בינג מקומי – מאפשר חיפוש מידע אודות עסקים מקומיים וקבלת חוות דעת עבור בתי העסק ובכך לקבל החלטות מושלכות.
  • בינג תמונות – מאפשר חיפוש מהיר ורלוונטי של תמונות בהתאם לבקשת החיפוש. ניתן למקד את החיפוש על ידי שימוש במסננים כגון: גודל התמונה, צבע, צילום או איור, הכרת תווי פנים ועוד.
  • פרסום – מנוע החיפוש בינג מאפשר לבעלי אתרים לרכוש שירות 'תשלום עבור כל קליק'- פרסום בבינג[43].
  • מילון – מילון בינג מאפשר חיפוש הגדרות של מילים באנגלית במהירות. תוצאות החיפוש מבוססות על מילון אוקספורד באנגלית. בנוסף, מילון בינג מאפשר מערכת השמעה קולית בה ניתן לשמוע כיצד יש להגות את המילה בצורה הנכונה.
  • אירועים – בינג אירועים מאפשר למשתמשים לצפות באירועים מתקרבים, המציגים את השעה והתאריך, פרטי המקום תיאור קצר ועוד. בנוסף קיימת גם אפשרות לרכישת כרטיסים לאירוע. המשתמשים גם יכולים לסנן את תוצאות החיפוש על פי תאריך וקטגוריות.
  • בריאות – בינג בריאות מתבסס על מושגים רפואיים כדי לתת תוצאות מידע רלוונטיות, וכדי לאפשר למשתמשים 'לנווט' את דרכם בתוך עולם מושגים רפואיים מורכבים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בינג בוויקישיתוף

עשרת מנועי החיפוש המובילים: לגלות את הטוב ביותר בשנת 2024 | טקקריטיקס (techcritix.com)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אורי ברקוביץ', מיקרוסופט השיקה את מנוע החיפוש בינג, באתר הארץ, 1 ביוני 2009
  2. ^ שירות גלובס, ‏אחרי גוגל ומיקרוסופט: גם יאהו יוצאת מסין, באתר גלובס, 2 בנובמבר 2021
  3. ^ סוכנויות הידיעות, ‏מיקרוסופט חושפת גרסה מוקדמת של מנוע החיפוש החדש שלה, באתר גלובס, 1 באוגוסט 2004
  4. ^ דפנה מאור, מיקרוסופט תשיק מחר את מנוע החיפוש שיתחרה בגוגל וביאהו, באתר TheMarker‏, 10 בנובמבר 2004
    שירות בלומברג, ‏"זו התחלה מבטיחה. עם המנוע הזה, MSN בהחלט בליגה של גוגל ויאהו", באתר גלובס, 11 בנובמבר 2004
  5. ^ שירות רויטרס, ‏מיקרוסופט מבטיחה: תשובה ולא לינק, באתר גלובס, 1 בפברואר 2005
  6. ^ סוכנויות הידיעות, מיקרוסופט תחשוף היום מערכת פרסום בתוצאות חיפוש שתתחרה ישירות בגוגל, באתר TheMarker‏, 26 בספטמבר 2005
  7. ^ רויטל סלומון, מנועי חיפוש: גוגל ויאהו מתחזקות; MSN נחלשת, באתר הארץ, 22 ביולי 2005
  8. ^ הארץ, מיקרוסופט משיקה סוף סוף מנוע חיפוש משלה, באתר TheMarker‏, 11 בנובמבר 2004
  9. ^ Chris Sherman (11 בספטמבר 2006). "Microsoft Upgrades Live Search Offerings". Search Engine Watch. אורכב מ-המקור ב-16 באוקטובר 2006. נבדק ב-12 בספטמבר 2006. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ אורית זרובבל, ‏מיקרוסופט חושפת מנוע חיפוש אקדמי חדש, באתר גלובס, 11 באפריל 2006
  11. ^ אורית זרובבל, ‏מיקרוסופט חושפת כלי חיפוש חדש לעסקים, באתר גלובס, 17 במאי 2006
  12. ^ נועה פרג, ‏מיקרוסופט מציגה את הדור החדש של Windows Live: סדרה של שירותים אינטרנטים בחינם, באתר גלובס, 7 בנובמבר 2007
  13. ^ נתן ליפסון, מיקרוסופט תילחם בגוגל באמצעות Bing, באתר TheMarker‏, 25 במאי 2009
  14. ^ רויטרס, בתום החודש הראשון להשקתו: מנוע החיפוש בינג הצליח לנגוס במעט מנתח השוק של גוגל, באתר TheMarker‏, 1 ביולי 2009
  15. ^ The sound of found: Bing!
  16. ^ סוכנויות הידיעות, מיקרוסופט בינג בדרך לחלונית החיפוש ביאהו, באתר הארץ, 29 ביולי 2009
  17. ^ הניו יורק טיימס, קרול בארץ, מנכ"לית יאהו: טעיתי שלא הסברתי כראוי את יתרונות העסקה עם מיקרוסופט למשקיעים, באתר TheMarker‏, 3 באוגוסט 2009
  18. ^ סוכנויות הידיעות, קוראים תיגר על גוגל: העסקה של מיקרוסופט ויאהו יוצאת לדרך, באתר TheMarker‏, 18 בפברואר 2010
  19. ^ הכירו את Bing החדש
  20. ^ רונן מנדזיצקי, מיקרוסופט מוסיפה את ChatGPT לדפדפן Edge ולמנוע החיפוש Bing, באתר גאדג'טי, 7 בפברואר 2023
  21. ^ יוסוף מהדי, Reinventing search with a new AI-powered Microsoft Bing and Edge, your copilot for the web, באתר Official Microsoft Blog, 7 בפברואר 2023
  22. ^ יאן לנגרמן, מנוע החיפוש בינג החדש של מיקרוסופט מגיע למובייל ולסקייפ, באתר גאדג'טי, 23 בפברואר 2023
  23. ^ ישראל וולמן, הצ'אטבוט של מיקרוסופט בקושי הושק - וכבר התחיל לשקר ולהעליב משתמשים, באתר ynet, 17 בפברואר 2023; יובל מן, "אני אוהב אותך יותר מאשר רק בוט": הווידוי המוזר של הצ'אטבוט בעברית, באתר ynet, 20 בפברואר 2023
  24. ^ ניצן סדן, מיקרוסופט תשמור מידע על מחפשים לחצי שנה, באתר ynet, 20 בינואר 2010
  25. ^ גיא גרימלנד, מיקרוסופט ישראל מציגה: כך ייראה הדור הבא של החיפוש, באתר TheMarker‏, 22 במרץ 2011
  26. ^ עודד ירון, מחקר: מיקרוסופט יותר מחמירה ממדינות ערב בצנזורה של בינג, באתר הארץ, 8 במרץ 2010
  27. ^ שירות גלובס, ‏מנוע חיפוש החדש של MSN יתמוך גם בחיפוש בעברית, באתר גלובס, 1 בפברואר 2005
  28. ^ מיכל רמתי, בינג: מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט מסייע לה לצבור תאוצה: העלה את נתח שוק החיפוש שלה ל-12.1%, באתר TheMarker‏, 17 ביוני 2009
  29. ^ נועה פרג, ‏שוק מנועי החיפוש: Bing של מיקרוסופט מתחזק על חשבון גוגל, באתר גלובס, 19 באוגוסט 2009
  30. ^ נועה פרג, ‏שנה לבינג: לגוגל עדיין אין ממה לחשוש, באתר גלובס, 1 ביוני 2010
  31. ^ אור הירשאוגה, "מיקרוסופט היתה זקוקה ליאהו כדי להניע את בינג", באתר הארץ, 2 במאי 2010
  32. ^ סוכנויות הידיעות, גוגל נחלשת מול יאהו ובינג: הנתח שלה בשוק מנועי החיפוש ירד ל-62.6% ביוני, באתר TheMarker‏, 13 ביולי 2010
  33. ^ סוכנויות הידיעות, ‏לראשונה: בינג עקף את מנוע החיפוש של יאהו, באתר גלובס, 15 בספטמבר 2010
  34. ^ 1 2 אתר למנויים בלבד איי.פי, מיקרוסופט תציע מנוע חיפוש ללא פרסומות – בבתי ספר בלבד, באתר TheMarker‏, 23 באפריל 2014
  35. ^ אופיר ארצי, מיקרוסופט מתגאה ב-Bing: אחראי על 33% מהחיפושים בארצות הברית, 21 באוגוסט 2017
  36. ^ מיכל רמתי ורויטרס, יאהו ויתרה על תחום החיפוש: תשתף פעולה עם מיקרוסופט בפרסום המקוון, באתר הארץ, 29 ביולי 2009
  37. ^ סוכנויות הידיעות, נאבקות בגוגל: מיקרוסופט ופייסבוק מהדקות שיתוף הפעולה בתחום החיפוש המקוון, באתר TheMarker‏, 13 באוקטובר 2010
    עודד ירון, הלייקים של החברים מפייסבוק יופיעו בתוצאות החיפוש של מיקרוסופט, באתר הארץ, 13 באוקטובר 2010
  38. ^ ג'וזף מן, פייננשל טיימס, ‏מחפשים בבינג. ההסכם הראשוני עם פייסבוק נחתם לפני 4 שנים, באתר גלובס, 14 באוקטובר 2010
  39. ^ איי.פי, מיקרוסופט בינג מציג: המלצות מחברים בפייסבוק היישר בדף התוצאות, באתר הארץ, 11 במאי 2012
  40. ^ ג'ון בן-זקן, ‏פייסבוק הפסיקה להציג תוצאות ממנוע החיפוש בינג, באתר "אנשים ומחשבים", 12 בדצמבר 2014
  41. ^ אתר למנויים בלבד הניו יורק טיימס, חקירה פלילית נגד פייסבוק: שיתפה מידע על משתמשים ללא הסכמתם, באתר TheMarker‏, 14 במרץ 2019
  42. ^ עודד ירון, יש סיכוי לשלום? פיירפוקס מאחד כוחות עם מיקרוסופט בינג, באתר הארץ, 27 באוקטובר 2011
  43. ^ Microsoft gives Yahoo name top billing in Microsoft advertising rebrand