עמדות בייסבול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בייסבול - עמדות)
עמדות בייסבול ומספריהן

ישנן 9 עמדות מגרש בבייסבול. בדרך כלל את אותן העמדות מאיישים שחקני ההתקפה של הקבוצה, אשר עוברים להגנה במצב מגרש (כאשר תור הקבוצה השנייה לחבוט). לכל עמדה ישנו מספר, אשר עוזר לאחר מכן לרשום את פסילות החובטים: 1 (המגיש, P), 2 (התופס, C), 3 (בסיס ראשון, 1B), 4 (בסיס שני, 2B), 5 (בסיס שלישי, 3B), 6 (עוצר ביניים, SS), 7 (שדה שמאלי, LF), 8 (שדה מרכזי, CF), 9 (שדה ימני, RF). לדוגמה:

  • כאשר בסיס שלישי זורק את הכדור לבסיס הראשון למען פסילה, הדבר ירשם כמהלך 5-3.
  • כאשר הבסיס השני מוסר את הכדור לעוצר הביניים (שמכסה את הבסיס השני) וזה מוסר לבסיס ראשון למען הוצאה כפולה, המהלך ירשם כהוצאת 4-6-3.

באמריקן ליג ישנו תפקיד בשם החובט הייעודי, אשר מסומן במספר 0. החובט לא משחק במצב מגרש וממלא את מקומו של המגיש. לעיתים ברצונו של המאמן או המנג'ר של הקבוצה להחליף שחקן התקפה. לשחקן לא ניתן מספר באותה העת (שכן יכול להחליף שחקן המשחק בעמדה לא מוכרת לו) והוא נקרא "פינץ' היטר", ובדרך כלל מוחלף במצב מגרש על ידי שחקן אחר (בבייסבול, כאשר הוצא שחקן מהמשחק אין ביכולתו לחזור אליו). אותו מקרה יכול להיות כאשר שחקן אכן מגיע לבסיס, אך מוחלף בשחקן מהיר יותר כדי לפתוח את האפשרות לגנבת בסיסים.

לכל שחקן ישנו מספר חולצה, כמו גם לכל מאמן, תופס אימונים ומנהל, אך לאלו אין מספר מגרש. למנהל הכללי, "Bat boy" (האחראי על המחבטים) ול-"Ball boy" (האחראי על הכדורים) אין מספר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עמדות בייסבול בוויקישיתוף