באג'ורנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באג'ורנים
לוגו הבאג'ורנים
לוגו הבאג'ורנים
לוגו הבאג'ורנים
הופעה ראשונה הפרק "Ensign Ro" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", שנת 1991.
נתונים
מנהיג הגזע השר הראשון שקאר אדון (מנהיג פוליטי)
קאי אופקה סולאן (מנהיגה רוחנית)
קאי ווין אדאמי (מנהיגה רוחנית)
טריטוריית מגורים כוכב הלכת באג'ור

ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים", הבאג'ורנים הם גזע דמוי-אדם של חייזרים, הילידים לכוכב הלכת באג'ור. הם הוצגו לראשונה בשנת 1991 בפרק "Ensign Ro" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", ולאחר מכן השתתפו גם בפרקי "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" ו-"מסע בין כוכבים: וויאג'ר". בתחילה, כותבי "מסע בין כוכבים" תיארו את הבאג'ורנים כעם מדוכא, אשר נאלצו לחיות כפליטים, שאותם ניתן להשוות למגוון רחב של קבוצות אתניות. ריק ברמן, בין התורמים ליצירת גזע בדיוני זה, השווה אותם אל: "הכורדים, הפלסטינים, יהודים בשנות ה-40 של המאה ה-20, אנשי הסירות מהאיטי; חסרי בית וטרור הם בעיות [בכל עידן]".[1] דמויות באג'ורניות שונות נכללו בכמה מסדרות "מסע בין כוכבים", בהן רו לארן (המגולמת על ידי השחקנית מישל פורבס), מייג'ור קירה נריס (נאנה ויזיטור) וקאי ווין אדאמי (לואיז פלטשר).

סיפור רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחנה פליטים באג'ורנים, שנת 2368; מתוך הפרק "Ensign Ro" - עונה 5 של "מסע בין כוכבים: הדור הבא".

על פי העלילה הבדיונית של יקום "מסע בין כוכבים", הבאג'ורנים הם מין עתיק שפיתח טכנולוגיה מתקדמת הרבה לפני האבולוציה של האנושות על פני כדור הארץ.[2] הם פיתחו ספינות המתקדמות בחלל, שלקחו אותם לכוכבי לכת מרוחקים; הרחוק שבהם - קרדאסיה.[3] בשנת 2328 האיחוד הקרדאסי, אשר עליו השתלטה דיקטטורה צבאית, פלש לבאג'ור, וכבש אותו למשך ארבעים שנה, שבמהלכם נאלץ רבים מהבאג'ורנים המשועבדים לעבוד בעבודות פרך, בעיקר במתקני כרייה שונים. כתוצאה מכך, באג'ורנים רבים נאלצו לברוח ולחיות במחנות פליטים, הרחק מאזורים הנמצאים תחת שליטה קרדאסית,[2] ואילו באג'ורנים אחרים היו מעורבים בתנועת ההתנגדות, וביצעו פיגועי טרור נגד מטרות קרדאסיות.

הפדרציה לא הייתה יכולה להתערב במצב, בשל שיקולי "Prime Directive"; מאחר שבאג'ור קשרה עצמה באופן רשמי אל האיחוד הקרדאסי זמן מה לפני כן, כיבוש באג'ור נחשב לעניין פנימי בין האיחוד הקרדאסי לבין כוכב לכת החבר האיחוד. הדבר גרם לטינה כלפי הפדרציה מצד חלק מאנשי באג'ור, במיוחד כאשר הפדרציה הוזמנה לנהל את תחנת החלל חלל עמוק 9.

בשנת 2369, הרשויות האזרחיות הקרדאסיות הורו לצבא קרדאסיה לסגת מבאג'ור. לאחר מכן, הממשלה הזמנית של באג'ור הזמינה את הפדרציה המאוחדת של כוכבי הלכת להתבסס בתחנת חלל אשר קודם לכן תיפקדה כתחנה כרייה קרדאסית בשם "טרוק נור", אשר שמה שונה ל-"חלל עמוק 9". כמו כן, הממשלה הזמנית הגישה חברות להצטרפות כחברה בפדרציה.[4]

בשנת 2369, כאשר הוטל על קומנדר בנג'מין סיסקו לפקד על "חלל עמוק 9", אחת מההנחיות שלו הייתה להכין באג'ור לחברות מלאות בפדרציה (פרק פיילוט של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9": "Emissary"). הנחיה זו הייתה מוטיב מתמשך גם בסדרות "מסע בין כוכבים" אחרות. בשנת 2373, עם מלחמת הפדרציה-דומיניון באופק, באג'ור מבקשת להתקבל לפדרציה בנסיבות מיוחדות. קפטן סיסקו, מתוקף תפקידו כ"שליח" של "הנביאים" של באג'ור, מזהיר כי אם באג'ור תצטרף לפדרציה באותו הזמן, זה יביא להרס מוחלט של כוכב הלכת. תחת אזהרה זו, באג'ור מחליטה שלא לקבל חברות באותה העת. בתחילת המלחמה, באג'ור מכריזה רשמית על הנייטרליות שלה (הפרק: "Call to Arms"), למרות שבאג'ורנים רבים הצטרפו לצי הכוכבים; כמו כן, נוצר תא התנגדות חדש על "חלל עמוק 9", נגד כיבוש הדומיניון.

על פי סדרת ספרי "Star Trek: Titan", באג'ור לבסוף הופכת לחברה רשמית בפדרציה בשנת 2376, שנה לאחר שהסתיימה מלחמת הפדרציה-דומיניון.

ביולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רו לארן - הבאג'ורנית הראשונה שמופיעה ב-"מסע בין כוכבים"; מתוך הפרק "Ensign Ro" - עונה 5 של "מסע בין כוכבים: הדור הבא".

כמו חייזרים רבים אחרים ב-"מסע בין כוכבים", הבאג'ורנים דומים במראה לבני-אדם, אך בעלי מאפיין ייחודי על פניהם: רכסים על האף בין העיניים. למרות המראה שלהם, דמוי-אדם, יש כמה הבדלים ביולוגיים בין שני המינים. במהלך הריון, נשים באג'וריות סובלות מהתקפים בלתי נשלטים של התעטשות, ולא בחילות בוקר. תקופת ההיריון נמשכת חמישה חודשים, בניגוד לתשעה החודשים הראשונים של נשים אנושיות, עקב יצירת כלי דם גבוהה בין העובר ולאם. במהלך לידה היולדות חייבות להיות רגועות מאוד, והן מרגישות מעט כאב (אם בכלל) במהלך התהליך.

תרבות ומסורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסורת באג'ורנית ממקמת את שם המשפחה לפני השם הפרטי, ולכן אל "קירה נריס" יש לפנות באופן רשמי כאל "מייג'ור קירה", ולא "מייג'ור נריס".

אנשי באג'ור חולקו במקור לקאסטות, שנקראו "d'jaras", אשר הכתיבו את מקומו של האדם בחברת הבאג'ורנית; מחברים במעמד d'jara נמוך היו מצופה לבטל עצמם מפני אלו ממעמד גבוה יותר. עם תחילת הכיבוש הקרדאסי, מערכת ה-d'jara בוטלה, ורוב האוכלוסייה שעל כוכב הלכת הפכה לעובדי כפייה עבור הקרדאסים.

הבאג'ורנים עונדים על אוזן ימין עגילים גדולים, שרשרת ואזיקי אוזן הנקראים d'ja pagh, כסמל של האמונה הדתית שלהם. לפני המלחמה נגד הכיבוש הקרדאסי, העגיל סימל גם את מעמד ה-d'jara של מי שענד אותו.

כוכב הבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

באג'ור - כוכב הבית של הבאג'ורנים; מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

באג'ור הוא כוכב הבית של הבאג'ורנים. באג'ור הוא כוכב לכת מטיפוס M, ויש לו חמישה ירחים. יום בבאג'ור נמשך 26 שעות. לאטמוספירה של באג'ור יש גוון ירוק, וכתוצאה מכך, האוקיינוסים נראים יותר ירוקים מאשר כחולים, כאשר הם נצפים מן החלל.[5]

באג'ור, כוכב הלכת השביעי במערכת, מקיף את הכוכב Bajor-B'hava'el בגזרה הבאג'ורנית. כוכבי לכת מיושבת אחרים במערכת כוכבי לכת הבאג'ורנית כוללים את אנדרוס (Bajor VIII), כוכב מטיפוס K (בדומה למאדים) והירח החמישי ג'ראדו (Jeraddo).

דת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן סיסקו מוצא את "Orb of the Emissary"; מתוך הפרק "Shadows and Symbols" - עונה 7 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", 1998
מערות-האש התת-קרקעיות שמתחת לפני כוכב באג'ור - כלאם הטבעי של רוחות הפא; מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

במהלך הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", הושם דגש על החיים הרוחניים של הבאג'ורנים. הדת הבאג'ורנית המכונית גם "דרך הנביאים", היא הכוח המאחד הגדול על פני כוכב הלכת באג'ור. דת זו, בניגוד לדתות רבות אחרות בגלקסיה, היא ייחודית בכך שהדמויות הדתיות הן למעשה דמויות פיזיות (על אף שאינן גשמיות), אם כי אינן נמצאות באותו מישור של קיום. דמויות אלו, אשר נתפסות כאלים של באג'ור, מכונות: "הנביאים של באג'ור".

הנביאים, או "חייזרי חור התולעת" (כפי שהם מכונים על ידי צי הכוכבים) קיימים בתוך חור התולעת המחבר בין רביע אלפא לבין רביע גמא. קצהו של חור התולעת ברביע אלפא נמצא בתוך מערכת הכוכבים הבאג'ורנית, והוא משמש כביתם של הנביאים, המכונה "המקדש השמיימי" על ידי העם הבאג'ורני. הנביאים מתקיימים כיצוריים נצחיים, ולפיכך - תוצאת מפגשם הראשון (הידוע) עם יצורים גשמיים (בפרט: בנג'מין סיסקו) היא שיחה ארוכה ומבלבלת לגבי זמן ליניארי פועל. מניעיהם אינם ברורים; בכמה הזדמנויות הם מכריזים שאין להם עניין בעולם הפיזי, ואילו בפעמים אחרות הם משתתפים באופן פעיל בנעשה בעולם הפיזי, בדרך כלל לצורך שמירה על האינטרסים של כוכב הלכת באג'ור ויושביו.

על פי האמונה, "הנביאים" הם אלו אשר שלחו אל העם הבאג'ורני את החפצים המקודשים הקרויים "כדורי-נבואה" (Orbs) או "דמעות הנביאים". כדורי-נבואה אלו גבישים בוהקים ממקור חוצני, בצורת שעון חול, ככל הנראה צפים בתוך המכולות שלהם. הכדורים, אשר לא ניתן לפענח את טיבם באמצעות ניתוח מדעי, מגרים את מה שמכונה "חוויית כדור-נבואה" - חיזיון של תמונות, שיש בו השפעה מסוימת על מערכת העצבים של דמויי-אדם. זה עדיין שנוי במחלוקת, עם זאת, האם חוויות כדור-נבואה הן, למעשה, חוויות בפועל, או רק חלומות או הזיות. לכל כדור יש יכולת ייחודית לו, וידוע כי קיימים:

  • כדור הנבואה
  • כדור השינוי
  • כדור הזמן (המאפשר לאלו הצופים בו לבקר באירועי העבר; ידוע כי יש לו השפעה על חומר פיזי, כפי שמוצג בפרק "Trials and Tribble-ations")
  • כדור השליח (אשר מתגלה כי הוא קשור ישירות אל בנג'מין סיסקו, שנתפס כ"שליחם" של הנביאים)

היבט נוסף של הדת הוא הפאח (באנגלית: Pagh; בתרגום גס: נשמה נצחית). אם אדם הולך בעקבות רצונם של הנביאים, הפאח שלו "נקי" והוא יהיה רשאי להיכנס אל המקדש השמימי ולבוא באינטראקציה עם הנביאים.

המנהגים הדתיים של דת זו אינם ברורים. הדת הבאג'ורנית כרוכה בתפילות שנועדו ללמד את "רצונם של הנביאים". מדיטציה ותפילה (בקבוצות או באופן פרטי) נמצאים בשימוש נפוץ, אבל אין הקפדה על כך.

ההיררכיה של הדת הבאג'ורנית מעולם לא הוסברה בפירוט רב, אם כי ידועים הדברים הבאים:

  • התארים של אנשי-דת כוללים: "Prylar" (שווה ערך לנזיר נוצרי), "Ranjen" (תואר הנופל בין Prylar לבין הדרגה הבאה, האחראי על מגוון רחב של משימות), "Mylar" (כומר או שר; מוזכר בפרק "Ties of Blood and Water"), ודק - "Vedek" (קרדינל, בישוף) וקאי - "Kai" (מקבילה לאפיפיור בתאולוגיה הקתולית או הפטריארך בתאולוגיה האורתודוקסית המזרחית). נראה כי את כל התארים האלו יכולים להחזיק נשים וגברים כאחד.
  • כל אנשי-הדת בעלי תואר "ודק", הרמה השנייה הגבוהה ביותר, מהווים יחדיו את "אספת הוודק", ועדה האחראית על הנושאים הרוחניים של עם הבאג'ורני.
  • קאי הוא המנהיג הרוחני העליון. היא/הוא בעל השפעה רבה על ממשלת באג'ור, למרות שאין כוח רשמי למחזיק בתואר זה. לאחר שקאי אופקה עזבה את באג'ור בשנת 2369, בחירתו של קאי חדש על ידי חברי אספת הודק הובילה לבחירתו של קאי ווין, שנשארה קאי עד ליום מותה, בשנת 2375.
  • הדמות המרכזית בדת הבאג'ורנית מכונית "השליח" (the Emissary), שככל הנראה נשלח על ידי הנביאים לסייע לבאג'ור. בנג'מין סיסקו, קצין צי הכוכבים, אנושי, מילא תפקיד זה כאשר הוא הפך לראשון שבא במגע עם מי שהבאג'ורנים האמינו כי הם הנביאים, והיצורים המסתוריים דיברו איתו בכמה הזדמנויות אחרות, אם כדי להעביר מסר או לצורך מילוי משימה. למרות שהתפקיד שלו לא היה לגמרי ברור (וסיסקו עצמו היה חש שלא בנוח עם תואר זה במשך השנים הראשונות), הבאג'ורנים כיבדו והעריכו אותו כשליח שלהם, והוא הוביל את באג'ור במספר תקופות קשות. במובן זה, לשליח, בפועל, יש יותר כוח מאשר שיש לקאי או לשר הראשון. לדוגמה: אפילו ווין אדאמי בעלת השאיפות הפוליטיות מבקשת הדרכה דתית מהשליח; אקורם לאן - אשר טוען כי הוא-הוא השליח האמיתי - מצליח במו ידיו להחזיר בשנת 2372 את קיומה של ה-"d'jaras" - מערכת הקאסטות המיושנת.
  • בדומה לדמותו של לוציפר בנצרות - קוסט אמוג'ן ("המרושע") היה נביא אשר נאלץ לעזוב את המקדש השמיימי לאחר ניסיון כושל להשתלט עליו, עם "רוחות פא" אחרות (יריביהם של "נביאי האמת של באג'ור", קרי: החייזרים המתגוררים בחור התולעת). בכמה תקריות אחרות, רוחות הפא ניסו לעזוב את כלאם הפיזי - "מערות האש" - ולחזור לתפוס שליטה במקדש השמיימי, אבל אף אחד מהניסיונות הללו לא הצליח. יש קבוצת מיעוט בבאג'ור, שאנשיה הממשיכים לסגוד לרוחות הפא כנביאי אמת, אבל בדרך כלל הם מוקעים כמנודים וכופרים.

פוליטיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הממשלה הזמנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הממשלה הזמנית הוקמה לאחר שכיבוש באג'ור על ידי קרדאסיה הסתיים בשנת 2369. היא הייתה מורכבת ממועצה של נבחרי ציבור, בראשותו של "השר הראשון", והייתה אחראית לניהולו של כוכב הלכת, ובמידה מסוימת - גם של תחנת החלל חלל עמוק 9. עונה 2 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" נפתחת עם טרילוגיית פרקים - "Homecoming", "The Circle" ו-"The Siege" - אשר מתארים עלילה אודות הממשלה הזמנית וחוסר יכולתה להתמודד במצב נפיץ כגון מהפכה פוליטית שעלולה להתדרדר למלחמת אזרחים.

המיליציה הצבאית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיליציה הצבאית של באג'ור הייתה הזרוע הצבאית של הממשלה הזמנית של באג'ור, המורכבת בעיקר מלוחמים רבים אשר היו בעבר פעילים בתאי ההתנגדות לכיבוש הקרדאסי של באג'ור.

מבנה המיליציה דומה לזו של צבא כדור הארץ, עם דרגות דומות. הדרגות מיוצגות על ידי צבע, כמו בצי הכוכבים, בחלוקה הבאה:

  • כתום/אדום - קצינים בתפקידים פיקודיים.
  • סגול/כתום - אנשי רפואה.
  • אפור - מהנדסים.
  • ירוק/לבן - מדעים.
  • חום - ביטחון.

קצינים בכירים, כמו גנרלים, לבשו וריאציות, כגון כריות כתפיים וסמלים נוספים.

קצינים של המיליציה היו בדרך כלל בוגרי האקדמיה הצבאית הבאג'ורנית, למרות שמינויים רבים בוצעו בהתבסס על כישורים וכישרון שהופגנו על ידי החיילים שהיו חלק מתאי ההתנגדות נגד הכיבוש.

המיליציה הפעילה את תחנת החלל חלל עמוק 9 במשותף עם צי הכוכבים. בשנים 2369–2375 התחנה הייתה תחת פיקודו של קצין צי כוכבים קומנדר סיסקו (בהמשך: קפטן), ונוהלה על ידי חברת המיליציה מייג'ור קירה (בהמשך: קולונל). כאשר קפטן סיסקו נעלם בסוף 2375, הפיקוד הועבר את הקצינה הראשונה שלו - קולונל קירה.

בפרק "Rapture" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" נאמר כי אם באג'ור תצטרף כחברה אל הפדרציה המאוחדת של כוכבי הלכת, רוב המיליציה הבאג'ורנית תסופח אל תוך צי הכוכבים (הזרוע הצבאית של הפדרציה). על פי הרומן הלא-קנוני "Unity", הדבר קרה בשנת 2376.

חברים בולטים של המיליציה הצבאית של באג'ור: מייג'ור/קולונל קירה נריס, אודו, רום, נילה, לי נאליס.

קאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאי הוא המנהיג הדתי העליון של הדת הבאג'ורנית.

אדם זה יכול להיות זכר או נקבה, יכול להיות נשוי, ויכול אפילו להביא ילדים. קאי נבחר בבחירות שנערכות על ידי כלל אנשי באג'ור, למרות שבדרך כלל מועמדים מגיעים מקרב אנשי-הדת הבכירים, חברים באספת הודק וכדומה. נראה כי לקאי יש כמות נכבדה של השפעה פוליטית רב על באג'ור; בראשות הממשלה עומד השר הראשון, למרות שהבאג'ורנים, בדרך כלל, מקשיבים למה שאומר/ת הקאי.

כאשר כוחות צי הכוכבים מגיעים לראשונה אל תחנת החלל חלל עמוק תשע, בתפקיד הקאי נמצאת אישה בשם אופקה סולאן. היא מראה לקומנדר סיסקו כדור-נבואה אשר ברשותה. עם הזמן, מסתמנים שני מועמדים מובילים לרשת אותה. אחד מהם היא הודק ווין אדאמי - חברה במסדר קטן ושמרני מאוד, אשר מסתיר את רגשותיו נגד הפדרציה, והשני הוא ודק בראייל אנטוס, איש חביב אשר הייתה לו מערכת יחסים רומנטית עם מייג'ור קירה. עם זאת, בראייל משך את מועמדותו, ובכך סלל את דרכה של ווין לתפקיד הקאי הבא.

בראייל הפך ליועץ נאמן עבור קאי ווין, והשפיע עליה לאמץ עמדה ידידותית יותר כלפי הפדרציה וקומנדר סיסקו. כמו כן, בעודו על ערש דווי, הוא ייעץ לה במשא-ומתן להסכם שלום עם האיחוד הקרדאסי.

לאחר שהשר הראשון מת מהתקף לב, קאי ווין ניסתה לחזק את אחיזתה בשלטון. לאחר שהיא מתמנית לתפקיד השר הראשון בפועל, פעולותיה כמעט וגורמות למלחמת אזרחים. מייג'ור קירה משכנעת את ידידה הוותיק וראש תא ההתנגדות אליו הייתה שייכת שקאר אדון - דמות פופולרית מאוד בציבור הבאג'ורני - לרוץ בבחירות לתפקיד השר הראשון, על מנת למנוע מלחמת אזרחים. כאשר שקאר מכריז על מועמדותו, ווין מושכת את מועמדותה ומכריזה על תמיכה בו. שקאר נבחר לתפקיד השר הראשון.

מאוחר יותר, בתחילת מלחמת הפדרציה-דומיניון, קפטן סיסקו משכנע את קאי ווין, וכן את מועצת השרים, לחתום על הסכם אי-לוחמה עם הדומיניון. סיסקו הרגיש שעדיין לא הגיע הזמן שבו זה נכון עבור באג'ור לבחור צד במלחמה, וכי אם יעשו כן - הם יושמדו.

עם סיומה של המלחמה באופק, קאי ווין מתפתה להצטרף אל דוקאט - אשר עבר ניתוח על מנת שייראה כמו באג'ורני - בסגידה אל הפא-ריית', משום שהיא סבורה כי הם הנביאים האמיתיים של באג'ור. כאשר היא מגלה את האמת - היא חשה מרומה, ופונה אל קולונל קירה לעצה. קירה מייעצת לה להתפטר מתפקידה כקאי, על מנת להיגאל, אולם ווין מסרבת.

מאוכזבת מכך שנביאי האמת אינם נגלים בפניה, קאי ווין מפנה אליהם עורף, והופכת לכלי בשירות הפא-ריית' - יריביהם. ברגעים האחרונים של חייה, היא חוזרת בה, ומנסה להשמיד את ספר הקוסט-אמוג'ן - הכלי לשחרר את הפא-ריית' מכלאם - על ידי השלכתו אל תהום של אש. בטרם היא מצליחה להשלים את המשימה הזו, אש של הפא-ריית' אוכלת אותה והורגת אותה, ובכך משרת הקאי נותרת מיותמת, עם סיום סדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

השר הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

השר הראשון של באג'ור הוא תפקיד המקביל לראש הממשלה, משרד נפרד מזה של המנהיג הדתי, קאי. ביקום המקביל תפקיד זה אינו קיים, מאחר שבאג'ור נמצאת תחת שלטונה של האינטנדנט קירה נריס.

מחזיקי המשרה מאז שנת 2370

שפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אותיות השפה הבאג'ורנית; מתוך הפרק "The Reckoning" - עונה 6 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

השפה הבאג'ורנית הכתובה מורכבת מסמלים ריבועיים. הסמלים זורמים, ובעלי קווים עבים. ישנם מספר גדול של סמלים שונים שניתן להשתמש בהם בשמונה אופנים שונים - על ידי סיבובם (פרט למצב הרגיל - ניתן לבצע לסמל סיבוב של 90 מעלות, סיבוב 180 מעלות, סיבוב 270 מעלות, היפוך אופקי, היפוך אנכי, 2 היפוכים לאורכם של אלכסוני הריבוע). כתוצאה מכך, ישנם כ-200 סמלים אפשריים בשפה הכתובה. כמו במקרים של שפות זרות אחרות ב-"מסע בין כוכבים" - לא קיים תרגום לסמלים אלו. את השפה הבאג'ורנית ניתן לכתוב הן אנכית, מלמעלה למטה, והן אופקית, משמאל לימין.

חברות בפדרציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הבכורה של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" "Emissary", קפטן פיקארד מודיע לקומנדר סיסקו כי אחד מתפקידיו כמפקד תחנת החלל חלל עמוק 9 הוא להמשיך ולהעריך את מועמדותה של באג'ור כחברה פוטנציאלית להצטרפות אל פדרציית הכוכבים המאוחדת.

על פי ספרי "מסע בין כוכבים", באג'ור לבסוף מצטרפת כחברה בפדרציה, כאשר רוב אנשי המיליציה הצבאית של באג'ור נקלטים אל תוך צי הכוכבים, בהם קולונל קירה, המקבלת דרגת "קפטן".

דמויות באג'ורניות בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Nemecek, Larry (1995). Star Trek: The Next Generation Companion. Pocket Books. Page 178.
  2. ^ 1 2 "Ensign Ro". Star Trek: The Next Generation. Season Five.
  3. ^ "Explorers". Star Trek: Deep Space Nine. Season Three.
  4. ^ "Emissary". Star Trek: Deep Space Nine. Season One. Episode One.
  5. ^ Major Kira, upon seeing Earth for the first time, remarked about how the seas did not look green enough for her.