אשיו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אשיו באמצע רחוב ביפן.

אשיויפנית: Ashiyu 足湯), הוא בית מרחץ מסורתי המקובל ביפן המיועד לרחיצת כפות הרגליים בלבד. המונח "אשיו" מורכב משתי המילים "אשי" (足 - "כף רגל") ו"יו" (湯 - "מים חמים").

תפוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתי אשיו רבים ממוקמים בפינות הרחוב בעיירות שבהם קיימים מעיינות חמים (אונסן). ניתן למצוא בתי אשיו גם בתחנות רכבת, תחנות צדי הדרך, שדות תעופה, נמלים ופארקים ברחבי יפן. רוב שירותי ה"אשיו" ניתנים בחינם. בחלק מהמקומות נדרש תשלום סמלי או עמלה של עד 200 ין.

ישנם בתי אשיו עם מלתחות לצידם לצורך רחיצת הרגליים והחלפת הבגדים, אולם הם נדירים ביותר בשל כך שמלבד חליצת הנעליים והורדת הגרביים לא נדרשת שום הסרת בגדים או רחצה לפני הכנסת כפות הרגליים למים החמים. חלק מבתי האשיו מאפשרים גם לספוג את הידיים: "טיו" (אמבטיית יד), בנוסף לרגליים.

שימוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

העוברים והשבים יכולים להשתמש באשיו מבלי להסיר את בגדיהם, מלבד נעליהם וגרביהם. לפני תחילת רחיצת הרגליים נדרש לחלוץ נעליים, להסיר את הגרביים ולהישאר ברגליים יחפות. בדרך כלל נהוג גם לגלגל את המכנסיים עד לאזור הברכיים. באשיו לא קיימת דרישה לרחוץ את כפות הרגליים לפני הכנסתן למים החמים.

באשיו האיברים היחידים הנמצאים במים הם כפות הרגליים ולעיתים גם כל החלק התחתון של הרגליים עד הברכיים. רחיצת הרגליים באשיו יכולה לחמם את כלל הגוף בגלל העורקים וכלי הדם הגדולים הנמצאים ברגליים.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אשיו בוויקישיתוף