ארז אבירם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארז אבירם
לידה 20 בנובמבר 1968 (בן 55) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארז אבירם (נולד ב-20 בנובמבר 1968[1]) הוא יוצר ותסריטאי טלוויזיה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבירם החל את דרכו כעיתונאי ועורך ברשת ידיעות אחרונות ובהמשך עבר לתחום הפרסום ועבד כקופירייטר במשרדים מובילים לצדו של יועץ התקשורת והאסטרטג מוטי מורל. השניים עבדו יחד בקמפיין הבחירות הראשון של רון חולדאי לראשות עיריית תל אביב ובשנים שלאחר מכן הועסק אבירם ככותב נאומים לראש העיר.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבירם הוא יוצר וכותב הסדרות "לחיי הערבה" ו"אין חיה כזאת" בערוץ הילדים, שימש ככותב וחבר מערכת ב"לילה גוב" וב"ערב אדיר".

ב-2004 הצטרף ככותב ראשי ובהמשך גם כעורך, לתוכנית הסאטירה "אחורי החדשות" עם יאיר ניצני. אבירם שימש בתפקיד זה שלוש עונות וכ-80 תוכניות. "אחורי החדשות" שודרה בערוץ 10 והשתתפו בה ישראל פוליאקוב, יעל לבנטל, אורי גוטליב, אריק זילברמן ושגיב פרידמן.

ב-2006 הצטרף ככותב ראשי לתוכנית "הרצועה" בערוץ ביפ. לאחר מכן כתב את "אין גבול לאהבה" סדרה ערבית מדובבת בתוך ארץ נהדרת שיצר עם אחיו הבמאי תומר אבירם.

כתב וערך בתוכנית הבידור "שבוע סוף" בעונתה הראשונה.

ב-2011 היה העורך והכותב הראשי של "נבחרת ישראל בטלוויזיה", תוכנית הבידור והסאטירה של ערוץ 10 בהנחיית ירון ברובינסקי ובהשתתפות קובי פרג', יפית אסולין, יניב ביטון, מיקי גבע ונתי קלוגר.

ב-2012 הצטרף ככותב ראשי לסדרה הקומית "כאן גרים בכיף" עונה 3. הסדרה בהשתתפות גיא לואל ונתי קלוגר עלתה במקור בערוץ 10 וכיום משודרת בערוץ זום.

מ-2015 היוצר והתסריטאי הראשי של "השוטר הטוב" אותה יצר עם תומר אבירם.[2] הסדרה בהשתתפות יובל סמו, משה איבגי, לאורה ריבלין, יגאל עדיקא וגיא לואל, הסדרה שמשודרת ב-yes comedy, זכתה להצלחה נאה והוכרזה כקומדיה הנצפית ביותר ב-YES. באפריל 2017 עלתה לשידור העונה השנייה של הסדרה, ובאוגוסט 2019 העונה השלישית.

ביוני 2017 הודיעה חברת נטפליקס על רכישת הסדרה והפקת גרסה אמריקאית שתיקרא "The Good Cop". הגרסה האמריקאית בכיכובם של טוני דנזה וג'וש גרובן עלתה לשידור בספטמבר 2018 ובעקבותיה עלתה בנטפליקס סדרת המקור הישראלית, מתורגמת לעשרות שפות וזמינה לצפייה ב 190 מדינות.

ב-2016 יצר וכתב את "תריץ אחורה", סדרה קומית עם אלי פיניש, אביעד בנטוב ויעל שרוני, שמציגה אירועים היסטוריים דרך פרודיה על הז'אנר הדוקומנטרי. הסדרה שמשודרת בטלוויזיה החינוכית 23, היא זוכת פרס האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה עבור תוכנית הבידור לילדים ונוער 2016.

ב-2018 היה התסריטאי של "העולם עצוב אז צוחקים" בערוץ כאן 11 שעוסקת בסיפורו והתפתחותו של ההומור הישראלי לאורך השנים.

אבירם הוא יוזם ומפתח האפליקציה Bayoosh לסינון משעשע של שיחות,[3] היה בעל פינה בתוכנית הבוקר של יאיר ניצני בגלי צה"ל, ובעל טור אורח ב-Xnet.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארז אבירם בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]