ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארגז חול

אַרְגַז חוֹל הוא אזור תָחוּם, רחב ונמוך או גומה רדודה, הממולא בחול ומיועד למשחק ילדים. את ארגזי החול אפשר למצוא לרוב במגרשי משחקים ובגני ילדים. מכיוון שהם זולים, וניתנים להרכבה או לבנייה בקלות יחסית למתקני משחק אחרים, בנוסף, ניתן למצוא אותם בחצרות האחוריות של בתי מגורים.

ארגזי חול מעודדים את כוח הדמיון של ילדים בעוד יש להם את האפשרות לבנות הרים קטנים או ארמונות חול, להשתמש בצעצועים דמוי משאיות, כלי ציוד מכני הנדסי, אתים ודליים במטרה להעביר את החול ממקום למקום ולחפור בורות ולקבור עצמים. במילים אחרות, החול הוא אמצעי איתו הילדים יכולים לחקור, לבנות ולהרוס בעולמות מדומים בני שלושה ממדים במשחק מהנה ויצירתי.

ניתן למצוא ארגזי חול בגדלים וצורות מגוונות, אך רובם תחומים באמצעות קרשים, בולי עץ או מסגרות גדולות אחרות עשויות עץ, המאפשרות לילדים גישה נוחה לחול ומקום ישיבה נוח. אף על פי כן, ניתן לרכוש גם ארגזי חול קטנים. הללו עשויים פלסטיק בדרך כלל ולעיתים מעוצבות בצורה חיה או עצם מוכר אחר. לחלקם יש מכסה המאפשר כיסוי של ארגז החול בעיתים של חוסר שימוש במטרה למנוע גישה של חתולים ולכלוך לארגז החול. המכסה גם מונע מהחול להירטב על ידי הגשם, למרות שרצויה רמה מסוימת של לחות כדי להחזיק את החול ביחד ובמקומו. ניתן להשתמש בארגזי חול מוכנים מראש עבור שימוש ביתי, במיוחד במעונות. יתר על כן, ניתן להשתמש בחומרים אחרים במקום חול, כגון קמח שיבולת שועל אשר אינו רעיל וקל לנקותו באמצעות שואב אבק.

שימוש נוסף בארגזי חול קיים בענפי הספורט קפיצה לרוחק וקפיצה משולשת, בהם האתלטים מבצעים את קפיצתם אל תוך ארגז חול על מנת לרכך את הפגיעה בקרקע ולהימנע מפגיעה גופנית.

החול מתלכלך עם הזמן ויש צורך להחליפו בסופו של דבר. ניתן להיפטר מהחול הישן, או לחלופין, להשתמש בו לשימושים אחרים כגון ערבוב עם בטון. יש המשתמשים בחול בניין רגיל ויש המשתמשים בחול המיוצר במיוחד למטרה זו. חול בניין זול בהרבה מהאחרון, אך מכיל לעיתים חומרים אחרים, כגון מלט, אשר מכתים בגדים.

ארגז חול משמש גם כמטפורה למקום בו ניתן לשחק ללא השפעה על החיים האמיתיים. כך תוכנות אנטי וירוס או סביבות של מכונה וירטואלית יוצרת אזור שבו ניתן להריץ יישומים בצורה שלא מאפשרת להם לגרום לנזקים משמעותיים למערכת.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]