אפי בן ישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אפי בן ישראל
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 26 במאי 1955 (בת 68)
חיפה, ישראל
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
עיסוק זמרת, שחקנית, מדבבת
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים עדי זינו עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אפרת "אפי" בן ישראל (נולדה ב-26 במאי 1955) היא שחקנית, זמרת, מדבבת ובמאית דיבוב ישראלית. מתרגמת ובמאית דיבוב באולפני "דאבי דאב". לאורך השנים השתתפה בהפקות רבות על הבמה ובטלוויזיה, ומזוהה יותר מכל עם תפקידה בתוכנית הילדים "פרפר נחמד".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן ישראל נולדה וגדלה בחיפה. באמצע שנות השבעים שירתה בצה"ל בצוות הווי הנח"ל.

בשנת 1978 השתתפה כזמרת מלווה של הזמרות ג'וזי כץ ונאוה ברוכין בפסטיבל הזמר והפזמון.

בשנת 1979 השתתפה בשנית בפסטיבל הזמר והפזמון כחלק מלהקת "שלושים שנה ושיר" עם השיר "עוד לא אבדה תקוותנו" שזכה במקום התשיעי. באותה שנה השתתפה גם בתוכנית "ימי כסלו" של רשות השידור בהנחיית נעמי שמר, בניצוחו של גיל אלדמע ולצידם של אסתר שמיר, אריק סיני ועוזי חיטמן. בתוכנית ביצעה בין השאר את השירים "שבחי מעוז" ו"אליעזר בן יהודה". באותה שנה השתתפה גם בהצגה הסאטירית "ערוץ 2" שכתבו אפרים סידון וב. מיכאל.

במהלך שנות השמונים ועד סוף שנות התשעים הופיעה בעשרות פרקים של הסדרה "פרפר נחמד" בהפקת הטלוויזיה החינוכית והפכה לאחת מכוכבות הילדים הבולטות בישראל.

בינואר 1982 הוציאה לרדיו את המוכר ביותר מבין שיריה "אישה ילדה" (מילים: צילה דגן, לחן: קובי אושרת). השיר זכה להצלחה רבה ואף הוצב במקום הראשון במצעד הפזמונים השבועי של גלי צה"ל במשך מספר שבועות ברציפות.

בשנת 1983 הוציאה שיר נוסף בשם "להאמין", גרסה עברית של שמרית אור לשיר לשיר הלועזי ELLE IMAGINE שעיבד הנרי ברטר.

בסוף 1987 הוציאה לרדיו את השיר "חסד האהבה" (מילים: רחל שפירא, לחן: מיץ הלר) שיצא רק כסינגל ולא הגיע לכדי הקלטת אלבום. השיר להצלחה יחסית, ואף צולם לקליפ במסגרת התוכנית "להיט בראש". ביצעה את זמריר הבחירות של מפלגת הליכוד בבחירות 1988.

בן ישראל היא מוותיקי תחום הדיבוב בישראל, ועוסקת בו החל משנת 1989, בה השתתפה בדיבוב הסרט "פיקניק הארנבים" אשר שודר בטלוויזיה החינוכית, בתפקיד אמא ארנבת.

בקדם-אירוויזיון 1993 התחרתה לצידו של נתן נתנזון עם השיר "מרקוני", שהגיע למקום ה-11.

בשנת 1995 השתתפה במחזמר "צלילי המוסיקה" לצידם של חני נחמיאס, ששי קשת, דינה גולן בתפקיד מנהלת משק הבית של הקפטן ובתפקיד האחות מרגרטה. עוד ב-1995 חברה לחקי שומר-שלום מהוצאת "שירו נע" והוציאה בהפקתה של חקי שומר-שלום מספר תקליטורים (אז קלטות) של שירי תנועה לילדים, "שער לשנה"- שירים לפתיחת השנה החדשה, "שירולדת", המיועד לחגיגות ימי הולדת, עונות השנה – סתיו חורף ואביב קיץ. וגולת הכותרת – "אהבת ישראל" – שירים ליום העצמאות, יום ירושלים ועל ארץ ישראל.

בשנת 1996 השתתפה במחזמר "עליסה בארץ הפלאות" בהפקת מנחם גולן לצד חני נחמיאס, צחי נוי, ירון מנשה ואוליביה אפלבאום.

בשנת 1997 החלה בן ישראל לעבוד באולפני נ.ל.ס של עוזי פוקס, כבמאית דיבוב וכמדבבת, בהם ביימה דיבובים לסדרות ולסרטים רבים, ואף דיבבה בהם.

בשנת 1998 השתתפה במחזמר "סיסי הנסיכה" בהפקת מרים עציוני לצד עודד מנשה, דנה דבורין, גילי ורנר, גאולה נוני, שרית סרי, והילה סורג'ון פישר.

בשנת 2002 החלה לעבוד באולפני "דאבי דאב", כבמאית וכמדבבת, ובהם היא עובדת עד היום באופן נרחב. במשך השנים דיבבה בסדרות רבות וביימה דיבובים רבים לסרטים ולסדרות, ביניהם "מועדון ווינX", "עלילות בבאי", "משפחת קדמוני", "הטיטאנים", "סברינה", "נארוטו" ועוד. בן ישראל תרמה את קולה לגרסאות העבריות לסרטים "היפהפייה והיחפן", בו גילמה שני תפקידים: דארלינג ופג, "טרזן", בו גילמה את קאלה, "אנסטסיה", בתפקיד פלגמנקוף.

בשנים 2003 ו-2010 גילמה את מלכה קופרמן בסדרה "הפיג'מות".

במשך שנים רבות הייתה שחקנית וקריינית תשדירי רדיו, הידועים שבהם: "פיצה מקפיצה" לחברת "מעדנות", "קריסטל – מכונת כביסה", "אמא, אני רוצה דני" לחברת שטראוס ועוד.

בשנת 2007 שחקה בתוכנית "זומזום" בתפקיד אחותה של מלכה (מרגלית צנעני).

בשנת 2009 ביצעה בן ישראל את שיר הפתיחה של הסדרה "מנדלבאום בלש פרטי" בערוץ הילדים.

בפברואר 2010 התארחה בן ישראל בתוכנית הטלוויזיה "התבורי'ס", שם ביצעה מחרוזת של שירים מתוך התוכנית "פרפר נחמד" בדואט עם שותפה לתוכנית דאז, דודו זר.

בשנת 2016 החלה בן ישראל להתנדב כנהגת אמבולנס במד"א.

בשנת 2019 החלה בן ישראל להשתתף בסדרת הטלוויזיה "הנוכלות" לצד אילן פלד ויעל פוליאקוב.

בשנים האחרונות היא מופיעה בפני ילדים, בהצגות ילדים וכזמרת בערבי שירה בציבור.

בן ישראל היא אם חד-הורית למדבבת והשחקנית עדי זינו. לאחר מותו של השחקן והקומיקאי ספי ריבלין טענה עדי שריבלין הוא אביה.[1] לדברי ג'ודי שלום ניר מוזס, הכיר ריבלין בבתו ואף דאג לה מבחינה כלכלית.[2]

בן ישראל מתגוררת בבית אריה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הבת של ספי ריבלין מחוץ לנישואין נחשפת, באתר וואלה!‏, 5 בדצמבר 2013
    בתו הסודית של ספי ריבלין מדברת, באתר nana10‏, 5 בדצמבר 2013
  2. ^ "השבוע על פי ג'ודי" ב"רשת ב'", 6 בדצמבר 2013