אנדרו יאו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנדרו יאו
姚期智
Yáo Qīzhì
אנדרו יאו, 2005
אנדרו יאו, 2005
אנדרו יאו, 2005
לידה 24 בדצמבר 1946 (בן 77)
שאנגחאי, הרפובליקה הסינית עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי מדעי המחשב
מקום מגורים סין
ארצות הברית
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט Chung Laung Liu עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות
תלמידי דוקטורט ג'ואן פייגנבאום, Pinyan Lu, Shengyu Zhang, Hongxu Cai, קנת' ל. קלרקסון, Youming Qiao, Hing-Fung Ting, Yaoyun Shi, Weizhen Mao, טימותי פול ברבר, Robert Lewis (Scot) Drysdale, III, אורן פטשניק עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
בן או בת זוג פרנסס יאו עריכת הנתון בוויקינתונים
iiis.tsinghua.edu.cn/yao/
תרומות עיקריות
הלמה של יאו
סיבוכיות תקשורת
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנדרו יאוסינית: 姚期智; פיניין: Yáo Qīzhì; נולד ב-24 בדצמבר 1946) הוא מדען מחשב בולט, בעיקר בתחום תורת החישוביות. תוצאה מפורסמת שלו היא שימוש במשפט המינימקס להוכחת מה שידוע כלמה של יאו.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

יאו נולד בשאנגחאי שבסין. הוא השלים את לימודיו לתואר ראשון בפיזיקה באוניברסיטה הלאומית של טיוואן, ולאחר מכן השלים תואר שני ודוקטורט בפיזיקה באוניברסיטת הרווארד בשנת 1972 ועבודת דוקטורט נוספת במדעי המחשב באוניברסיטת אילינוי ב-1975.

בשנת 1996 זכה בפרס קנות'. בשנת 2000 הוענק לו פרס טיורינג עבור תרומותיו המהותיות בתחום תורת החישוביות, בפרט בתאוריה של מחוללים פסבדו אקראיים, קריפטוגרפיה וסיבוכיות תקשורת.

בין השנים 1982 ל-1986 הוא כיהן כפרופסור באוניברסיטת סטנפורד. בין 1986 ל-2004 שימש כפרופסור באוניברסיטת פרינסטון. החל משנת 2004 משמש יאו כפרופסור במרכז ללימודים מתקדמים שבאוניברסיטת צינגהואה בבייג'ינג, ומכהן כראש המכון לתאוריה של מדעי המחשב במקום.

הוא חבר באקדמיה הלאומית למדעים של ארצות הברית, ועמית באקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים, באיגוד האמריקאי לקידום המדע ובאקדמיה הסינית למדעים. אשתו, פרנסס יאו, גם היא מדענית מחשב.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנדרו יאו בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא מדעי המחשב ובנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.