אלי האנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלי האנה
אלי האנה
אלי האנה
לידה 17 באוקטובר 1968 (בן 55)
כפר שלם, תל אביב
מידע כללי
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ספורט
ענף ספורט פיתוח גוף
הישגים
שיאים אישיים מר עולם מישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליהו (אלי) האנה (נולד ב-17 באוקטובר 1968) הוא מפתח גוף אוקראיני-ישראלי. הוא שמר 10 שנים בלעדיות על תואר מר עולם מישראל עד שב-2013 ניצח אחיו, יוני האנה, באליפות מר עולם באיטליה. אלי הוא הישראלי היחיד שזכה באליפות העולם של NABBA ‏("World Championships"). הוא זכה בתחרות שלוש פעמים, בקטגוריית "Tall"[1], אבל מעולם לא זכה בקטגוריית ה-Overall Winner. בנוסף זכה שבע פעמים בתחרות מר ישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד וגדל בכפר שלם שבתל אביב. החל להתאמן בפיתוח גוף בגיל ארבע עשרה, וכבר בגיל שבע עשרה זכה בתחרות מר ישראל הצעיר של איגוד IFBB. בשנת 1987 זכה האנה בתחרות מר ישראל. באותה שנה התגייס לצבא ושירת בחיל האוויר.

אלי האנה ומשתתפת בתחרות כושר מארצות הברית

בשנת 1989 האנה זכה בתחרות מר ישראל של איגוד NABBA, הישג עליו שמר שש שנים ברציפות. הוא נסע לארצות הברית, בה התגורר במשך שמונה שנים והתאמן בפיתוח גוף באופן מקצועי. במהלך שהותו בארצות הברית האנה שב כל שנה לישראל על מנת להשתתף בתחרות מר ישראל.

ב-1996 השתתף האנה באליפות העולם של NABBA והגיע למקום השביעי. בשנת 1997 הוא זכה במקום השני באליפות אירופה, ולאחר מכן הגיע למקום השני באליפות העולם, בקטגוריית "Tall".

ב-1998 זכה האנה בתחרות מר אירופה בליטא ובאותה שנה גם זכה בספרד לראשונה באליפות העולם, ובמקום השני באליפות העולם למקצוענים. בשנת 2000 הגיע למקום השני בקטגוריה שלו בתחרות "Mr Universe", ובשנת 2002 הגיע בתחרות זו למקום השלישי. בשנת 2001 זכה האנה בפעם השנייה באליפות העולם שהתקיימה באוסטריה, ובשנת 2003 זכה בתחרות זו בפעם השלישית.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנה היה נשוי פעמיים, ולו שתי בנות מאשתו הראשונה והשנייה.

בשנת 2008 נעצר האנה בחשד לסחר בסטרואידים ולעבירות מס הכרוכות בכך, ושוחרר בערבות[2]. בשנת 2009 הוגש נגדו כתב האישום, בו מואשם האנה בהעלמת מס של 13 מיליון ש"ח במהלך השנים 2001–2008. ביוני 2012 עזב לאוקראינה, חודש לפני פתיחת משפטו[3]. האנה קיבל אזרחות אוקראינית וויתר על אזרחותו הישראלית. בקיץ 2013 נעצר האנה באיטליה על ידי האינטרפול לבקשת אגף המיסים, אך הצליח להימלט ולשוב לאוקראינה, שם הוא מתגורר בעיר דניפרו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פירוט זכיותיו של אלי האנה בתחרויות פיתוח גוף
  2. ^ אלי האנה שוחרר בערבות, מאתר רשות המיסים.
  3. ^ זיו רביב, אלי האנה עושה שריר לרשות המיסים: תחקיר, באתר mynet (כפי שנשמר בארכיון האינטרנט), 11 בדצמבר 2011