אלונזו צ'רץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלונזו צ'רץ'
Alonzo Church
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 14 ביוני 1903
וושינגטון די. סי., ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 11 באוגוסט 1995 (בגיל 92)
הדסון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי לוגיקה,מתמטיקה
מקום מגורים ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות פרינסטון עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט אוסוולד וובלן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות
תלמידי דוקטורט C. Anthony Anderson, Wayne Harvey Richter, Joel Robbin, William Bigelow Easton, Isaac Malitz, Maurice L'Abbé, Robert Wells Ritchie, Simon B. Kochen, ג'ראלד ג'. מסי, Enrique Bustamente-Llaca, James Russell Guard, Donald James Collins, Edward William, Jr. Chapin, Aubert Daigneault, Gustav Bernard Hensel, James Hallam Bennett, Robert Owen Winder, Bijan Arbab, William Boone, Nicholas Rescher, לאון הנקין, ג'ון קמני, סטיבן קלין, מרטין דייוויס, Peter B. Andrews, George Alfred Barnard, Norman Shapiro, מיכאל רבין, J. Barkley Rosser, אלן טיורינג, Alfred Foster, Hartley Rogers, Jr., ריימונד סמוליאן, Gary R. Mar, דיינה סקוט, Nathan Salmon עריכת הנתון בוויקינתונים
תרומות עיקריות
עבודתו על תחשיב למדא
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלונזו צ'רץ (Alonzo Church;‏ 14 ביוני 190311 באוגוסט 1995) היה מתמטיקאי ולוגיקן שתרם רבות לפיתוח מדעי המחשב. נולד בוושינגטון די.סי ולמד באוניברסיטת פרינסטון, שם קיבל את הדוקטורט בשנת 1927, וכיהן כפרופסור למתמטיקה שם בשנים 19291967. בשנים 19671990 כיהן כפרופסור למתמטיקה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס.

ידוע בעיקר בזכות עבודתו על תחשיב למדא ובזכות עבודתו המפורסמת משנת 1936, המצביעה על קיומה של "בעיה לא פתירה". עבודה זו איפשרה לאלן טיורינג להתחיל בעבודתו המפורסמת על בעיית העצירה. הוא וטיורינג החלו לשתף פעולה והראו שתחשיב הלמדא ומכונת טיורינג הם כלים חישוביים שקולים, וכתוצאה מכך הראו מבחר של "שיטות חישוב" והראו שגם להם יש את אותו כוח חישובי. תוצאה זו היא הבסיס של התזה של צ'רץ'-טיורינג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.