איימי איילברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איימי איילברג
Amy Eilberg
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 12 באוקטובר 1954 (בת 69)
תשט"ו
פילדלפיה פנסילבניה, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית
השכלה
מקום פעילות ארצות הברית
השתייכות התנועה הקונסרבטיבית
בן זוג לואיס ניומן (אנ')
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרַבָּה איימי איילברגאנגלית: Amy Eilberg; נולדה ב-12 באוקטובר 1954, פילדלפיה, פנסילבניה) היא האישה הראשונה שהוסמכה לרבנות ביהדות הקונסרבטיבית.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איימי גדלה במשפחה יהודית שורשית' חילונית. אימה גלדיס הייתה עובדת סוציאלית ואביה יהושע איילברג (אנ') היה ציר דמוקרטי בבית הנבחרים מטעם מדינת פנסילבניה.

איילברג הייתה נשואה פעמיים. בעלה הראשון היה הרב הוורד שוורץ (Howard Schwartz) לזוג בת אחת אחת, פנינה. בעלה השני, לו נישאה ב-1996, הוא לואיס ניומן (Louis Newman), פרופסור למדעי היהדות.

השכלה ומסלול מקצועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פעילות כרבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עניינה של איימי בדת התעורר בגיל 14, היא הצטרפה לתנועת הנוער של התנועה הקונסרבטיבית (אנ'). בהמשך הייתה מדריכה במחנות הקיץ של התנועה (אנ'). בשנות לימודיה באוניברסיטת ברנדייס הייתה פעילה בארגון הסטודנטים היהודיים הלל. באותה תקופה החלה להניח טלית ותפילין ולמדה לקרוא בתורה .

איילברג הוסמכה לרבנות ב-12 במאי 1985, והייתה האישה הראשונה שהוסמכה לרבנות ביהדות הקונסרבטיבית. ב-1986 הייתה האישה הראשונה שמונתה למועצת ההלכה (אנ') של כנסת הרבנים הקונסרבטיביים.

בשלב מסוים איילברג הבינה שהיעוד האמיתי שלה הוא בדאגה לחולים. היא התחילה את הקריירה המקצועית שלה כרבת בית חולים. לאחר תקופה קצרה של עבודה כרבת בית הכנסת "הר ציון" באזור פילדלפיה, החלה לשרת כרבת תוכנית ההוספיס של הקהילה היהודית בפילדלפיה. איילברג הייתה שותפה בהקמת המרכז הרפואי היהודי בסן פרנסיסקו (Bay Area Jewish Healing Center in San Francisco) ושימשה כרבנית שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]