איבנז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איבנז
Ibanez
נתונים כלליים
מייסדים הושינו גאקי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1929–הווה (כ־95 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם הושינו גאקי עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה נגויה עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה כלי נגינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים גיטרה חשמלית, גיטרה אקוסטית, גיטרה בס חשמלית עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.ibanez.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הדסטוק של גיטרת איבנז

איבנז (Ibanez) היא חברה יפנית המייצרת גיטרות וציוד לגיטרות. החברה בבעלות הושינו גאקי.

החברה מייצרת גיטרות חשמליות, גיטרות בס וגיטרות אקוסטיות, בנוסף היא מייצרת ציוד לגיטרות כגון מגברים ואפקטים. רוב הגיטרות המיוצרות על ידי החברה משמשות עבור סגנונות הרוק והמטאל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1929 החל הושינו גאקי לייבא גיטרות תוצרת סלוודור איבאנייס (Ibáñez) מספרד. במלחמת האזרחים הספרדית נהרסה סדנתו של איבאנייס, והופסק ייצור הגיטרות. הושינו גאקי קנה את שם המותג, ובשנת 1935 החל לייצר גיטרות אקוסטיות ספרדיות, תחת השם איבנז (Ibanez). המפיץ של גיטרות איבנז בארצות הברית היה הארי רוזנבלום, יצרן גיטרות אמריקאי.

בשנת 1975 החלה איבנז, שייצרה עד אז העתקים של גיטרות אמריקאיות מפורסמות, לייצר דגמים מקוריים (במקביל להעתקים). דגמים אלו זכו לפופולריות בקרב הנגנים החובבים והמקצועיים כאחד. במקביל למכירת הגיטרות החלה החברה לייצר מכשירי אפקטים שכמו הגיטרות זכו להצלחה מרובה בקרב הנגנים, במיוחד הפדאל Tubescreamer שבמקור תוכנן ונבנה על ידי מאקסון, חברת פדאלים איכותית שהייתה בבעלותה של איבנז בזמנים אלו ואיבנז הפיצה את הפדאל תחת שמה.

כשנה לאחר שהחלה לייצר דגמים מקוריים, נתבעה החברה על ידי חברת Norlin Corporation שהחזיקה בבעלותה את יצרנית הגיטרות גיבסון על העתקה של עיצוב ראש הגיטרה. התביעה הסתיימה מחוץ לבית המשפט, ואיבנז הפסיקה את ייצור כל הדגמים הנדונים ועברה לייצר דגמים חדשים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איבנז בוויקישיתוף