אזור התעשייה עמק שרה

אזור התעשייה עמק שרה
(למפת באר שבע רגילה)
 
אזור התעשייה עמק שרה
אזור התעשייה עמק שרה

אזור התעשייה עמק שרה הוא אזור תעשייה הממוקם מדרום לעיר באר שבע.

מיקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזור התעשייה נמצא דרומית-מזרחית לעיר, והוא אזור התעשייה הגדול והעיקרי של באר שבע.[1] גבולות אזור התעשייה הם במערב מסילת הרכבת באר שבע - רמת חובב, בצפון כביש 25, במזרח כביש 40 ובדרום מתחם כלא באר שבע. השכונות הקרובות לאזור התעשייה הן נווה נוי מצפון-מערב ושכונת הפארק מצפון. בסמוך לעמק שרה נמצא מחלף שרה. בשטח אזור התעשייה עובר נחל בקע.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזור התעשייה עמק שרה כלל עד תחילת שנות ה-2000 כ-60,000 מ"ר לא מאוכלסים[דרושה הבהרה], ולכן כונה "עמק הרפאים"[דרוש מקור]. החל מ-2009 ואילך, גורמים בעיריית באר שבע טענו שהאזור מלא עד אפס מקום, לאחר שבמהלך השנים התמלאו אזורי המסחר והתעשייה שלו בכ-1,000 עובדים נוספים[דרוש מקור]. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה את הרחבת אזור עמק שרה ב-1,500 דונם נוספים. לאחר ההרחבה גודלו של אזור התעשייה הוא כ-5,000 דונם.

שמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באר שבע נחשבת על פי המסורת לעיר בה שהה אברהם אבינו. עם בניית אזור התעשייה בעיר, בתחילת שנות החמישים, הוא נקרא "עמק שרה", על שמה של שרה אימנו.

הרחובות באזור קרויים בשמות של מקצועות תעשייתיים. לדוגמה: רחוב "החורש", "החשמלאי", "הנחושת", "הבדיל", "המכונאי", "הפחח", "המסגר", "הגנן" ועוד.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]