אושר עד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרב - מזון כל בע"מ
סניף "אושר עד" בקריית ביאליק
סניף "אושר עד" בקריית ביאליק
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו
תקופת הפעילות 2009–הווה (כ־15 שנים)
משרד ראשי דרך יפו 157, חיפה[1]
בעלות אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו
מוצרים עיקריים שיווק קמעונאי
הכנסות 4.9 מיליארד שקל (2023)
מנכ"ל

עידן גורן

אלי ברינר
 
האתר הרשמי
סניף אושר עד תל אביב
סניף אושר עד תל אביב

אושר עד (בשמה הרשמי מרב - מזון כל בע"מ[1]) היא רשת מרכולים ישראלית, שהוקמה ב-2009 על ידי אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו. נכון לשנת 2024 מחזיקה הרשת ב-20 סניפים ברחבי ישראל, ובארבעה סניפים נוספים (תחת השם Bingo Wholesale) בארצות הברית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"אושר עד" הוקמה בשנת 2009[2] כרשת דיסקאונט[3]. הסניף הראשון של הרשת הוקם במגדל העמק. הרשת הוקמה על ידי אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו, שהיו לפני כן הבעלים של רשת השיווק "אלף", שהוקמה כרשת שיווק הפונה לקהל חרדי וסניפיה הוקמו בריכוזי אוכלוסייה חרדית. הרשת הייתה בבעלותם של מרגלית ובוים הנמנים עם חסידות גור ולניאדו החילוני, ומחצית מהמניות ברשת הוחזקו על ידי רשת שופרסל[4]. בשנת 2008 מימשה שופרסל אופציית רכישה, ורכשה את יתרת השליטה ברשת "אלף" מידי השותפים, ב-140 מיליון ש"ח. לאחר שנת צינון הקימו השותפים את רשת "אושר עד".

על פי דירוג דן אנד ברדסטריט שפורסם בשנת 2023, אושר עד היא רשת המזון השלישית בגודלה בישראל מבחינת מחזור מכירות, עם סכום של 4.9 מיליארד שקל בשנה[5]. קודמות לה הרשתות שופרסל, ורמי לוי. לפי אותו דירוג רשת "אושר עד" מובילה במדד המכירות לעובד. נכון לינואר 2024, מונה הרשת 20 סניפים בישראל, כאשר האחרון שבהם נפתח בקרית ים בשנת 2023. בסניפיה נמכרים מוצרים עם הכשרים מיוחדים, אך היא אינה פונה רק לקהל חרדי. סניפי הרשת גדולים בשטחם (כ-6,000 מ"ר בממוצע לסניף) ומוצרים רבים נמכרים בה באריזות גדולות.

בינגו סיטונאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוגו רשת "בינגו" בברוקלין

בשנת 2016 פתחה הרשת סניף בשכונת ברוקלין שבניו יורק[6] בשם Bingo Wholesale (אנ') בהשקעה של $9,000,000, גודל הסניף הוא 6,503 מטר מרובע[7]. בכך הייתה לרשת המזון הישראלית הראשונה שפתחה סופרמרקט מחוץ לישראל[8].

ב-2019 פתחה הרשת חנות BINGO שנייה בארצות הברית, בלייקווד שבניו ג'רזי[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]