אורנה פיטוסי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורנה פיטוסי
לידה 8 ביולי 1968 (בת 55)
ישראלישראל עכו, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1994
מקום לימודים ניסן נתיב
פרופיל ב-IMDb

אורנה פיטוסי (נולדה ב-8 ביולי 1968) היא שחקנית, מנחה וקריינית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטוסי נולדה למשפחה תוניסאית מסורתית בעכו, שם גדלה והתחנכה. אמהּ יעל נהרגה בתאונת דרכים כשפיטוסי הייתה בת 11. אביה יוסי היה מנהל מתנ"ס וממייסדי פסטיבל עכו.[1] בילדותה נהגה לבקר בחזרות של הצגות בפסטיבל עכו. מספר שנים לאחר שאמהּ נהרגה נישא אביה בשנית. לאחר שירותה כקצינה בצה"ל למדה משחק בסטודיו למשחק ניסן נתיב.

קריירה בטלוויזיה ובקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995 שיחקה בסרט הקצר "אריק הראשון" והשתתפה בתוכנית הטלוויזיה "הלו פנינה" בטלוויזיה החינוכית. בין השנים 19961998 גילמה את אתי ארגוב בסדרת הטלוויזיה הקומית "הפוך" ששודרה בערוץ 2. ב-1998 גילמה את יעל בסרט הטלוויזיה "דשאים סגולים", המספר את סיפורן של שתי צעירות חילוניות המצרפות לדירתן שותפה חרדית מסתורית הנמשכת לאחת מהן; שיחקה בסרט שכתב דודו טופז וביים אשר טללים "טרמפיסטים", שמתאר את הדינמיקה בין ישראלי ממוצע לטרמפיסטים שאסף, וכן השתתפה בסדרה "לוייתן בחוף שרתון" ששודרה אף היא בערוץ 2. לאחר מכן הנחתה את השעשועון, "משולש הבידור" ואת פינת הבידור בתוכנית "לפני הכל".

ב-2001 שיחקה בסדרת הדרמה בבימויו של אורי ברבש "המכון", המספרת את סיפורו של מכון לטיפול פסיכולוגי לא שגרתי, בו המטפלים הם חדורי שליחות ורואים במלאכת הטיפול דרך לתיקון הפרט והחברה; ושיחקה בסרטו של דניאל סירקין "זכותא" לצד שמעון מימרן, כחלק מסדרת סרטי הדרמה עטורת הפרסים "שיעור מולדת" שהופקה עבור זכיינית ערוץ 2 - רשת.

ב-2002 שיחקה בסדרה "טיפול נמרץ" ששודרה בערוץ 2; וגילמה את מירב בנימיני בסרטו של ערן ריקליס "פיתוי" המבוסס על ספרו של רם אורן. ב-2004 גילמה את עדיה בסדרת הדרמה "שבתות וחגים" ששודרה בהוט 3. ב-2005 שיחקה בסדרת הטלוויזיה "כתב פלילי" ששודרה בערוץ 1. ב-2006 שיחקה בקופרודוקציה ישראלית-צרפתית "ג'יהאד". באותה שנה גילמה את בקי בסדרת הטלוויזיה היומית "ראש גדול" . ב-2007 גילמה את נירה מימון בסדרה "מסכים" ששודה ב-YES. ב-2008 גילמה את תמי, התפקיד ראשי לצד צחי גראד בסדרה "כוונות טובות" ששודרה בערוץ 2; גילמה את יעלי בסדרה "סרוגים"; את יפעת אטיאס בסדרה "אולי הפעם", וכן השתתפה בסרט הקולנוע "שלום ולהתראות", לצדם של ז'ראר דפרדייה ופאני ארדן. ב-2009 גילמה את גלית יוכפז בסדרה "גירושים נפלאים" ששודרה ב-yes stars ישראלי. באותה שנה הופיעה באחד התפקידים הראשיים בסרט "אחים", בתפקיד שזיכה אותה בפרס שחקנית הזהב בפסטיבל ביאריץ. ב-2011 גילמה דמות אורחת בשם ניצה, חברתו הזמנית והאובססיבית של גדי (אבי קושניר) בסדרה "החיים זה לא הכל".

ב-2012 שיחקה פיטוסי בעונה השנייה של סדרת הילדים והנוער "אליפים" שם שיחקה את תפקידה של סמדר.

ב-2013 שיחקה בעונה השנייה של חסמבה דור 3 בתפקיד רחל "הבוגדת" - לוחמת מיומנת שהוכרזה כבוגדת במדינה שלה.

ב-2016 שיחקה בעונה השנייה של כוכב הצפון בתפקיד רביבית ירון, אמא של עלמה (עמית מושקוביץ). באותה שנה זו התנדבה אורנה יחד עם עינת ויצמן בארגון הנוער "החוש-השמיני" ותרמה להקמתו.

בין פברואר 2017 עד מאי 2019 שיחקה את דינה לביא, אשתו של אמנון לביא (מיכה סלקטר), בסדרת הטלוויזיה "כדברא" המשודרת בניקלודיאון ב-yes.

ב-2018 השתתפה בסרטו של הבמאי אבי נשר, "סיפור אחר".

בשנת 2020 הופיעה בסרט הדוקו-דרמה "ענת אלימלך: הילדה הכי יפה בירושלים". כמו כן בשנת 2020 שיחקה את דניאלה, בסדרה "הדבר הגדול המיוחד" וכן שיחקה את אתי בסדרה "מנאייכ" המשודרת בכאן 11. פיטוסי אמורה הייתה לגלם את אתי גם בעונה השנייה של הסדרה, אך הודחה ממנה בשל אי רצונה להתחסן כנגד נגיף הקורונה או לעבור בדיקת קורונה.[2]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטוסי גרושה ולה שתי בנות. מתגוררת בפרדס חנה. פיטוסי סיפרה[3] על כך שבעבר לקתה בדיכאון לאחר לידה והמליצה לנשים אחרות לטפל בעצמן במצב דומה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אורנה פיטוסי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר למנויים בלבד עופר אדרת, מת מייסד פסטיבל עכו, שפעל לקירוב בין יהודים וערבים, באתר הארץ, 25 באוגוסט 2016
  2. ^ רן בוקר, אורנה פיטוסי הודחה מ"מנאייכ" כי סירבה להתחסן או להיבדק, באתר ynet, 15 באוגוסט 2021
  3. ^ אורנה פיטוסי בהרצאה על דיכאון שלאחר הלידה, נבדק ב-2023-04-17