אורן (מחוז)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורן (מחוז)
Orne
סמל אורן
סמל אורן
סמל אורן
דגל אורן
דגל אורן
דגל אורן
מדינה צרפתצרפת צרפת
חבל נורמנדינורמנדי נורמנדי
מושל אלן למבר
נפות במחוז 3 רבעים, 40 קנטונים, 505 קהילות
בירת המחוז אלנסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך ייסוד 4 במרץ 1790
על שם אורן עריכת הנתון בוויקינתונים
שטח 6,103 קמ"ר
אוכלוסייה
 ‑ במחוז 276,973 (1 בינואר 2021)
 ‑ צפיפות 48 נפש לקמ"ר (2007)
קואורדינטות 48°42′N 0°00′E / 48.7°N 0°E / 48.7; 0 
אזור זמן UTC +1
http://www.orne.pref.gouv.fr/

לחצו כדי להקטין חזרה

פיניסטרקוט-ד'ארמוראיל ווילןמורביאןהלואר האטלנטיואנדה (מחוז)מאנשמאייןאורן (מחוז)קלבדוס (מחוז)מן ולוארסארתאנדר ולוארוייןדה-סווראנדר (מחוז)לואר ושראר (מחוז)אר ולוארסן-מריטיםאואז (מחוז)אן (פיקרדי)סוםפה-דה-קאלהנור (מחוז)ארדןמארן (מחוז)מז (מחוז)מרט ומוזלמארן עיליתווז' (מחוז)מוזל (מחוז)או-רןריין תחתוןטריטוריית בלפורשר (מחוז)לוארהיון (מחוז)אוב (מחוז)קוט-ד'אורנייוורסון עיליתאסון (מחוז)איווליןסן ומארןעמק האואזאו-דה-סןעמק המארןסן-סן-דניפריזדו (מחוז)ז'ורה (מחוז)סון ולואראלייה (מחוז)קורזויין עיליתשראנטהשראנט הימיקרזדורדוןז'ירונדפוי-דה-דוםלואר (מחוז)רון (מחוז)אן (רון-אלפ)סבואה עיליתקנטללוטסבואה (מחוז)לואר עיליאיזר (מחוז)ארדש (מחוז)לאנדלוט וגארוןהאלפים העליוניםדרום (מחוז)האלפים הימייםוארהאלפים של פרובאנס עיליתווקלוזבוש-דו-רוןגארד (מחוז)ארו (מחוז)לוזראוורוןטארן (מחוז)טארן וגארוןז'רהפירנאים האטלנטייםהפירנאים העליוניםאודהפירנאים המזרחייםגארון עיליתארייז'קורסיקה עיליתקורסיקה הדרומיתהממלכה המאוחדתאנדורהגרנזיג'רזיהולנדבלגיהלוקסמבורגגרמניהליכטנשטייןמונקואוסטריהשווייץאיטליהספרד
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורןצרפתית: Orne) הוא מחוז בחבל נורמנדי שבצפון מערב צרפת.[1] קרוי על שם נהר אורן. בירתו היא העיר אלנסון. קוד המחוז הוא 61.

היסטוריה וגאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורן הוא אחד מ-83 המחוזות שנוצרו במהפכה הצרפתית ב-4 במרץ 1790. רוב שטחו היה שייך לדוכסות נורמנדיה ומיעוטו לפרובינציית פרש. מהווה חלק מחבל נורמנדי תחתית, יחד עם המחוזות קלבדוס ומאנש.

המחוזות השכנים הם אור, אור ולואר, סארט, מאיין וקלבדוס. בתחום המחוז זורם נהר האורן, האזור משופע ביערות והנקודה הגבוהה ביותר היא בגובה 417 מטרים. המחוז היחיד בנורמנדי ללא גישה לים.

כלכלה ותרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוצאה של גבינת הקממבר הוא מכפר באותו שם השוכן בתחומי מחוז אורן, גידול סוסים פופולרי מאוד באזור והמחוז מוביל בצרפת בתחום.

ביישוב סה שוכנת קתדרלת סה המפורסמת.

חלק מהתושבים דוברים ניב מיוחד של השפה הנורמנית.

אישים בני המקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אורן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עד סוף שנת 2015 השתייך המחוז לחבל נורמנדי תחתית.