אורי קופר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורי קופר
לידה 12 באוגוסט 1980 (בן 43)
גבעת שמואל, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
עיסוק עיתונאי ופרשן ספורט
מעסיק ynet
סוג כתב פרשן ספורט
תחום סיקור ספורט
קישורים חיצוניים
פייסבוק CoopBall
טוויטר CoopSport

אורי קופר (נולד ב-12 באוגוסט 1980 בגבעת שמואל) הוא עיתונאי ופרשן ספורט ישראלי. כיום משמש כעיתונאי במוספי הכדורגל של ידיעות אחרונות ו-ynet, בתור פרשן וכתב בערוץ one, ובנוסף משמש כפרשן במשחקי ליגת האלופות המשודרים בערוצי הטלוויזיה של ספורט 5. עבד בעבר בחברת הסקאוטינג הבינלאומית IMScouting. לקופר פודקאסט אישי בשם "הקול מקצועי" המשודר מדי שבוע בפלטפורמות השונות, ועמוד פייסבוק עם שם דומה (באות כ'), בו הוא מעלה טורים וטקטיקות.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את דרכו המקצועית החל בשנת 2001, לאחר סיום שירותו הצבאי, כאחראי סטטיסטיקה בליגות הכדורגל והכדורסל בישראל במוסף הספורט של עיתון "מעריב", בו הייתה לו גם פינה קבועה בשם "המספר הנוסף".

בשנת 2004 עבר ל"ידיעות אחרונות" לתפקיד ראש דסק עולם במדור הספורט של העיתון. במסגרת התפקיד היה אחראי לסיקור הספורט, בייחוד כדורגל, ברחבי העולם. קופר זכה בפרס "עיתונאי השנה" של העיתון ב-2004 וב-2005, ושימש כשליח העיתון למונדיאל 2006. ב-22 במרץ 2007, יומיים לפני משחק של נבחרת ישראל מול אנגליה, פורסם ב"ידיעות אחרונות" ראיון של קופר עם סוכן השחקנים פיני זהבי. זהבי, ידידו של סוון גורן אריקסון[1] (מאמן נבחרת אנגליה בשנים 2001 - 2006), הציג תמונה בעייתית של חדר ההלבשה של הנבחרת האנגלית וטען שכשלונה במונדיאל 2006 נגרם לאחר ששחקנים קינאו בבקהאם ונתנו רק 30% מיכולתם. הדברים של זהבי עוררו עניין באנגליה והריאיון סוקר באמצעי התקשורת שם[1][2]. קופר עצמו רואיין בתקשורת האנגלית בעקבות הכתבה.

ביולי 2007, לאחר שלוש שנים ב"ידיעות אחרונות," עזב קופר את העיתון[3] ובסוף אותה השנה החל לעבוד ב-IMScouting, חברת סקאוטינג מהגדולות בעולם, המספקת שירות וייעוץ מקצועי למועדוני כדורגל באירופה (בתוכם בורוסיה דורטמונד, באייר לברקוזן, אספניול, צסק"א מוסקבה, בולטון ואברטון[4][5]) ולאנשי מקצוע ברחבי העולם. באפריל 2008 מונה לתפקיד מנהל מחלקת המידע של החברה, ובתחילת 2010 קודם לתפקיד מנהל מערך הסקאוטינג.

בשנת 2011 עזב קופר את IMScouting וחזר ל"ידיעות אחרונות". הוא החל לשמש כפרשן הכדורגל של העיתון, ולצד תחקירים וכתבות, מתפרסם מדי שבוע מדורו "הכל מקצועי" בעיתון ובאתר ynet. המדור עוסק בעניינים מקצועיים בכדורגל בעולם ובישראל בפרט. קופר שימש גם כשליח העיתון ליורו 2012, מונדיאל 2014, יורו 2016 ומונדיאל 2018. כתבות נוספות של קופר, בענייני ספורט ובעניינים אחרים, מתפרסמות במוספים אחרים של העיתון. ב-2015 החל לשמש קופר, בנוסף לתפקידיו ב"ידיעות אחרונות", כפרשן במשחקי הליגה הספרדית - ובהמשך גם במשחקי הליגה האיטלקית - בערוץ ONE.

קופר משמש לעיתים תכופות כפרשן בתוכניות ספורט בתחנות רדיו שונות, ומתראיין גם לכלי תקשורת ברחבי העולם בתור מקור מידע על הכדורגל הישראלי[6][7] ובשל היכרותו עם תחום הסקאוטינג[8][9]. כמו כן הוא מרצה על סקאוטינג בכדורגל בישראל ובעולם, בין היתר הרצה באוניברסיטת ליברפול.

ב-2018 התמנה למנהל המקצועי של קורס סקאוטינג ואנליסט כדורגל מטעם מכללת ספורט פאנל[10].

ב-2021 החל להגיש את הפודקאסט האישי שלו "הקול מקצועי" העוסק בכדורגל ישראלי ועולמי[11].

לקופר יש עמוד פייסבוק בשם "אורי קופר / הכל מקצועי" בו הוא נוהג להעלות טורי דעה, לרוב בנושאי טקטיקה או סקאוטינג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 אתר למנויים בלבד David Bond, ‏'Envy over Beckham' led to England failure, The Telegraph, 23 March 2007
  2. ^ "הריאיון שהסעיר את אנגליה", כתבה בידיעות אחרונות, 25 במרץ 2007
  3. ^ לי-אור אברבך, תנועה ערה ביציאה מרחוב מוזס, באתר nrg‏, 5 ביולי 2007
  4. ^ הסטארט-אפ היומי: IMScouting - סוכנות הידיעות של הכדורגל באתר אנשים ומחשבים
  5. ^ RCD Espanyol and IMScouting sign long-term agreement באתר אספניול (באנגלית)
  6. ^ 14 באוקטובר 2009, Die Israelis sind immer am besten, wenn es für sie um nichts geht, כתבה באתר Der Bund לקראת משחק של נבחרת ישראל מול נבחרת שווייץ (בגרמנית)
  7. ^ MFF skyddas av Israels FBI כתבה בשוודיה, לקראת הגעתה של מאלמה לישראל למשחק מול מכבי חיפה (בשוודית)
  8. ^ Annan linkes til engelske storklubber כתבה בנורווגיה בה מחווה קופר דעה על סיכויי ההצלחה של אנתוני אנאן ששיחק באותה העת ברוזנבורג (בנורווגית)
  9. ^ Talk of transfers galore — but deals will have to wait באתר ההודי The Hindu(באנגלית)
  10. ^ ספורט פאנל - המכללה למקצועות הספורט
  11. ^ הבעיה החדשה של מכבי ת״א, השחקן הכי חשוב במכבי חיפה, הולאנד > אמבפה, החבר של רונאלדו | הקול מקצועי, פרק בכורה, באתר הפודיום