אוק"י

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוק"י
תחום תעשיית הקומיקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2004–2011 (כ־7 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוק"י (ראשי תיבות: "אספני וקוראי קומיקס בישראל") הייתה עמותה שמטרתה לקדם ולפתח את תרבות הקומיקס בישראל. העמותה הייתה תוצאה של התארגנות של מספר אספנים שקודם לכן היו פעילים בקרב קהילת הקומיקס הישראלית באופן עצמאי. לעמותה היה מועדון חברים אליו היו יכולים להירשם חובבי קומיקס נוספים.

המועדון ארגן העברת סדנאות והרצאות על ידי חברי המועדון בבתי ספר ומתנ"סים עבור ילדים ומבוגרים בגילאים שונים ומארגן ותיאם פעילויות בנושא קומיקס.

כמו כן, המועדון ארגן פעילויות כגון הקרנות טרום בכורה של סרטי קומיקס, כנסים בנושא קומיקס, בהם כנסי קא-בום שנערכו כל שנה בחג החנוכה, ודאג להטבות והנחות לחברי המועדון בכל הקשור לקומיקס בארץ.

הכנס המרכזי של מועדון אוק"י אשר מתמקד אך ורק בקומיקס, קא-בום, נערך כל שנה במהלך חג החנוכה וכלל הרצאות, סדנאות יצירה, דוכני מכירה, הפעלות מסוגים שונים ועוד.

בכנס נערך טקס נבחרי הקומיקס בישראל, שמדרג את הקומיקסים המסחריים המפורסמים על פי העדפת הקוראים בארץ. כמו כן, בכנס התקיימה הדלקת נרות חנוכה קהילתית.

כנסי קא-בום![עריכת קוד מקור | עריכה]

כנס קא-בום! ה-1 נערך ב-9.12.04 במתנ"ס "רוזין" ברמת אביב ג'. בכנס היו כ-6 הרצאות. כמו כן, נערכו בו סדנאות קומיקס של אורי פינק ועופר זנזורי, נערכה תחרות טריוויה והוקרן בלעדית הסרט Ghost in the Shell 2. במתנ"ס הוצגה תערוכת ציורים מתחרות נושאת פרסים של הכנס.

כנס קא-בום! ה-2 נערך ב-1.1.06 בבית הספר אחד-העם בפתח תקווה. בכנס היו כ-12 הרצאות. כמו כן, נערכו בו מספר סדנאות וגם פאנלים עם משתתפים מתחום הקומיקס ומהאקדמיה.

כנס קא-בום! ה-3 נערך ב-21.12.06 במרכז בית תמי שבמרכז תל אביב. בכנס היו כ-12 הרצאות וסדנאות שונות.

כנס קא-בום! ה-4 נערך בימים 27-28.12.07 במוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון. הכנס לא נערך בחופשת חנוכה משום שהמוזיאון נפתח שבוע לפני הכנס. בכנס היו כ-17 אירועים שונים ואף הגיע אורח כבוד מיוחד הסופר והכותב מאט יוקום אשר יצר קומיקס עבור מארוול קומיקס ומגוון עיתונים וכתבי עת אמריקאים.

כנס קא-בום! ה-5 והאחרון נערך ב-25.12.08 בבית ציוני אמריקה.

כנסים נוספים שעורך המועדון:

  • שני כנסים לזכרו של סמ"ר איתי מזרחי, אשר נהרג במהלך שירותו הסדיר בפעילות מבצעית. איתי מזרחי היה חובב קומיקס ואף צייר בעצמו.
  • כנס שנתי שנערך בעיר אשדוד, במרכז האמנות מונארט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]