אופטיקה הלפרין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אופטיקה הלפרין
נתונים כלליים
סוג אופטיקה
מוטו רשת האופטיקה הזולה והמקצועית
מייסדים רפאל הלפרין
תקופת הפעילות 1988, ישראלישראל ישראל – הווה
משרד ראשי אהרונוביץ 10, בני ברק
ענפי תעשייה אביזרי עיניים עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים משקפי ראייה ומשקפי שמש
מנכ"ל חיה הלפרין
עובדים 600
 
https://optica-halperin.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אופטיקה הלפרין היא רשת האופטיקה הגדולה בישראל[1] והרשת הקמעונאית הגדולה בישראל הפועלת ללא זכיינים. הרשת מונה מעל ל-140 סניפים ומעסיקה כ-600 עובדים.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1988 הקים הרב רפאל הלפרין את החברה. עם מותו בשנת 2011, עבר לנהל את הרשת בנו יעקב, השותף בבעלות עליה עם אחיו ואחיותיו: משה, שמואל, חיה, דוד, אתי ויהודה. חזונה של החברה, כפי שפורסם באתר הרשמי שלה, הוא ”לאפשר לכל שכבות האוכלוסייה בישראל לרכוש משקפי ראייה במחיר השווה לכל נפש”.

הרשת מעסיקה כ-600 עובדים ב-140 סניפים. בין היתר היא מעסיקה אופטומטריסטים, אופטיקאים, מנהלי חנויות, מוכרנים ואנשי שירות ומטה.

מיום הקמתה הרשת מסתמכת על חנויות רחוב. ב-2014 נכנסה לראשונה לקניונים[2] וב-2016 התרחבה משמעותית כאשר פתחה בשלושה חודשים סניפים ב-12 קניונים, בהשקעה כוללת של 7.3 מיליון שקל[3].

ב-2011 הגישה אופטיקה הלפרין תביעה נגד היבואנית הרשמית בישראל של מותג עדשות הראייה הגרמני צייס, לוכסויז'ן לאחר שלוכסויז'ן לטענת אופטיקה הלפרין הפיצה טענות שקריות במדיה על עדשות המולטיפוקל של צייס, המשווקת ברשת. במסגרת הפרסומים, נכתב על עדשות אלה כי הן מזויפות ומשווקות ללא רישיון. ונפסקו לאופטיקה הלפרין פיצויים בסך של כ-84 אלף שקל[4].

ב-2012 תבעה אופטיקה הלפרין את חברת המשקפיים לוקסוטיקה בטענה שחתמה עם לוקסוטיקה על בלעדיות לשיווק משקפיים אופטיים של רייבאן, כשלאחר שמונה חודשים בוטלה הבלעדיות. בינואר 2020 המחוזי קבע כי החברה האיטלקית הפרה את ההסכם וקבע כי תפצה את אופטיקה הלפרין ב-7 מיליון שקל. בערעור שהגישה לוקסוטיקה לבית המשפט העליון, התקבל הערעור חלקית והפיצוי הופחת מ־7 מיליון שקל ל־3.8 מיליון שקל[5].

במאי 2017 פורסם כי מנכ"ל החברה יעקב הלפרין מחפש רוכשים לחברה על פי שווי שוק של 200 מיליון שקל. לשם כך נעזר בפירמת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג[6]. הלפרין הכחיש את המיוחס לו[1].

בשנת 2022 ולאחר שלא נמצא מחליף חיצוני למנכ"ל החברה מונתה חיה הלפרין אז המשנה למנכ"ל כמנכ"לית החברה, זאת לאחר שאחיה יעקב הלפרין שימש כמנכ"ל כ-30 שנים ברשת[7].

מוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרשת משווקת משקפי ראייה, משקפי שמש עדשות מגע ועדשות מולטיפוקל, תמיסות וחומרים לעדשות ומשקפי שמש של מותגים זרים ידועים. לחברה גם זכיינות בעבור חלק ממותגי המשקפיים אותן היא משווקת. בין מוצרי הרשת נמצאים המותגים: מייקל קורס, דיור, טומי הילפיגר, GUESS, הוגו בוס, ריי באן, דולצ'ה וגבאנה, ארמאני, פראדה ומארק ג'ייקובס. החברה משקיעה גם בטכנולוגיות מתקדמות כמו בעדשות ASHAI שמתוצרת יפן ועדשות מולטיפוקל ASAHI X-REALITY המיוצרות בהתאמה אישית.

במהלך שנות פעילותה גם הרחיבה את פעילותה לתחומים רפואיים ופארא-רפואיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]