אוניאו דשפורטיבה דה לייריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוניאו דשפורטיבה דה לייריה
מידע כללי
כינוי

Os Lis

(האלו מנהר ליש)
תאריך ייסוד 6 ביוני 1966
אצטדיון אצטדיון ד"ר מגליאש פסואה, לייריה
(תכולה: 24,000)
בעלים Alexander Tolstikov עריכת הנתון בוויקינתונים
נשיא מולדובהמולדובה אלכסנדר טולסטיקוב
מאמן ואסקו בוטלהו דה קוסטה
ליגה הליגה הפורטוגלית השנייה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.uniaodeleiria.pt
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוניאו דשפורטיבה דה לייריהפורטוגזית: União Desportiva de Leiria) הוא מועדון כדורגל פורטוגזי מהעיר לייריה. מועדון הכדורגל, שהוקם בשנת 1966 הוא המועדון הצעיר ביותר שהשתתף בליגה הפורטוגזית הבכירה בזמנו. הקבוצה משחקת באצטדיון על שם ד"ר מגליאש פסואה, המכיל כ-24,000 מקומות.

בשנים בהן שיחקה בליגה הבכירה הייתה לייריה ידועה כאחת מקבוצות מרכז הטבלה העליונה והצמרת, אם כי במיקום שאיננו מאיים על שלוש הגדולות בכדורגל הפורטוגזי-פורטו, ספורטינג ובנפיקה, והיא הגיעה מספר פעמים למשחקי גביע האינטרטוטו וגביע אופ"א. עם זאת, בעונת 2007/2008 ירדה הקבוצה לליגה הפורטוגזית השנייה. לאחר עונה אחת בלבד, סיימה הקבוצה במקום השני ושבה אל הליגה הבכירה. יריבותיה הגדולות של לייריה הן ביירה מאר, נאבאל ואקדמיקה דה קוימברה, המשחקות כולן באותו אזור גאוגרפי בפורטוגל ביחד עם לייריה.

בעונת 2011/2012 הייתה הקבוצה בקשיים כלכליים קשים, ואף לא שילמה משכורות לשחקנים. בעקבות זאת התירו רוב השחקנים את חוזיהם עם המועדון ועזבו. ב-29 באפריל 2012, לאחר שרוב השחקנים עזבו, נותרו בסגל רק שמונה שחקנים אשר שיחקו במשחק נגד סי די פיירנס, כשהמשחק הסתיים בתבוסה 4-0. עד סיום העונה שיחקה הקבוצה עם סגל מלא רק לאחר הבאת שחקנים מקבוצת הנוער. בעקבות הקשיים הכלכליים, ירדה הקבוצה בסיום העונה אוטומטית לליגה הפורטוגזית השלישית. ב-28 ביוני 2013 הוכרזה הקבוצה כפושטת רגל לאחר שלא יכלה להחזיר חוב של יותר מ-3.6 מיליון דולר. הקבוצה השנייה של המועדון, ששיחקה בליגות האזוריות, הפכה לקבוצה הבכירה בעקבות פירוקה של הקבוצה הראשונה. כיום, משחקת הקבוצה בליגה הפורטוגזית השלישית.

הישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות באירופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה שיחקה לראשונה בתולדותיה במפעל אירופי בשנת 1995 כאשר שיחקה בגביע האינטרטוטו, אז הוגרלה בשלב הבתים המוקדם מול קבוצות טון פנטרה מויילס, הירנביין ההולנדית, בקשקסאבה אלורה ההונגרית ונסטבד בולדקלאב הדנית וסיימה לבסוף במקום השני עם מאזן של שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו ללא הפסד אחד אך לא עברה לסיבוב הבא והודחה מהמפעל.

בעונת 2002 שיחקה הקבוצה בגביע האינטרטוטו, אז הפסידה בסיבוב הראשון לקבוצת לבדיה טאלין האסטונית. בעונת 2003/2004 הגיעה הקבוצה למוקדמות גביע אופ"א, אז גברה בסיבוב הראשון על קבוצת קולריין מצפון אירלנד אך הפסידה בסיבוב השני לקבוצת מולדה הנורווגית. בעונת 2004 שיחקה הקבוצה בגביע האינטרטוטו וגברה על קבוצת שיניק ירוסלאבל הרוסית. בחצי הגמר עברה את קבוצת גנט הבלגית עד שהפסידה בגמר לליל הצרפתית.

בעונת 2005 שיחקה הקבוצה בגביע האינטרטוטו, אז הפסידה בסיבוב השלישי לקבוצת המבורג הגרמנית. בעונת 2007 שיחקה הקבוצה בגביע האינטרטוטו וגברה בסיבוב השלישי על קבוצת היידוק קולה הקרואטית וכתוצאה מכך זכתה בכרטיס לסיבוב השני המוקדם של גביע אופ"א בעונת 2007/2008. בסיבוב השני המוקדם של גביע אופ"א פגשה הקבוצה בקבוצת הישראלית מכבי נתניה ולאחר תיקו מאופס בלייריה ניצחה הקבוצה הפורטוגלית 1-0 באצטדיון קריית אליעזר משער של החלוץ סרג' נ'גאל בדקה ה-85 ששלח את הקבוצה לסיבוב הראשון של גביע אופ"א בו פגשה הקבוצה בקבוצת באייר לברקוזן הגרמנית, לה היא הפסידה בסופו של דבר.

אצטדיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

האצטדיון על שם ד"ר מגליאש פסואה נבנה בשנת 2003 לקראת יורו 2004 אשר התקיים בפורטוגל. הוא אירח במהלך היורו שני משחקים: התיקו המאופס בין שווייץ וקרואטיה ואת המשחק בין צרפת לקרואטיה שנגמר בתיקו 2-2 בשלב הבתים. כמו כן, האצטדיון אירח את גמר הגביע הפורטוגזי בשנת 2006 בין פורטו וויטוריה סטובאל, וב-2007 בין פורטו לספורטינג ליסבון. האצטדיון מכיל 23,164 מקומות.

שחקנים מפורסמים בעבר ובהווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמנים מפורסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]