אוכלי פרחים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לונכורה מהמין Lonchura nigriceps ניזונה מפרח לנטנה.
איגואנת המדבר ניזונה מפרח.

אוכלי פרחים (אנגלית: Florivore) הם בעלי חיים צמחוניים הניזונים מפרחים של צמחים שונים. מינים אלה אינם מסתמכים על האכלה זו ורובם הגדול ניזונים מסוגים נוספים של אכילת צמחים:

באופן כללי הפרחים הם רכיב קטן של הצמח הדומה לעלה, ולמעט חלקי הצוף והאבקה אינם טעימים או אכילים. למרות זאת הם רכים והם חסרי רעלים בהם מאחר שמטרתם למשוך בעלי חיים לקרבם. מספר צמחים מתגוננים מאוכלי פרחים מזיקים באמצעות "שומרי ראש" יונקי צוף כמו דבורים, צופיות או קוליבריים המגרשים כל אורח זר (כדי לשמור לעצמם את הצוף).

חלק מהמינים האוכלים פרחים בטבע בעלי מאפיינים לאכילה של חלקי צמחים נוספים כמו קליפות עץ, שורשים וכו'. מינים רבים מהרשימה הם גם אוכלי כל ויגוונו בחרקים קטנים.

דוגמאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מינים אלה אינם ניזונים באופן רשמי מהפרחים אלא ממאכלים נוספים אך מבין המינים שנצפו ניזונים בצורה זו ישנם את מרבית התוכאים למיניהם (לוריים, קקדואיים, דררות, תוכונים, ארות ונסטורים), קוליבריים וצופיתיים השותים את הצוף ולעיתים גם אוכלים חלק מהפרח עצמו, טוראקיים, טוקניים וכמה ציפורי שיר כמו פרושיים, אסטרילדיים, פזאיים ודרוריים שונים. גם אווזים ופסיונים יגוונו בפרחי קרקע.

מינים נוספים שיאכלו פרחים הם מכרסמים רבים, פרימטים שונים, דובים, ראקוניים וכיסאים שונים. מינים צמחוניים כמו איילים או אנטילופות וכן חזירי בר ילעסו פרחים הגדלים על הקרקע או שנפלו מהעצים. מבין הזוחלים נצפו איגואנה מצויצת[1] וצבים יבשתיים[2] לוחכים פרחים. צמחי מים בעלי פרחים יאכלו בידי ההיפופוטם, הקפיבארה ואייל קורא ואף בידי תחשי נהרות או דגים שונים.

חסרי חוליות רבים יגוונו עם אכילת עלים ואבקה גם באכילת פרחים שונים, ביניהם חגבאים, פשפשאים שונים, נמלים, דבורים וצרעות, רכיכות כמו חלזון הגינה ורבי רגליים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Minden Pictures, Minden Pictures stock photos - Galapagos Land Iguana (Conolophus subcristatus) feeding on Moss Rose (Portulaca sp) flowers during brief rainy season,..., Minden Pictures (באנגלית)
  2. ^ Images with Heart | Tortoise eating dandelion, www.imageswithheart.org (באנגלית) (ארכיון)