אברהם רוזנטל (פוליטיקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אברהם רוזנטל
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן. נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
לידה 1947
י"ז בתשרי ה'תש"ח
ירושלים, פלשתינה (א"י) עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 9 בנובמבר 2018 (בגיל 71 בערך)
א' בכסלו ה'תשע"ט
קריית יערים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה כן לקריה
ראש מועצה מקומית קריית יערים ה־2
19962018
(כ־22 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אברהם אהרון[1] רוזנטל (י"ז בתשרי ה'תש"ח, 1947א' בכסלו ה'תשע"ט, 9 בנובמבר 2018) היה ראש המועצה המקומית קריית יערים בין השנים 19962018.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשכונת בתי ורשה בירושלים לחנה וחיים שמעון פנחס רוזנטל. למד בישיבת עץ חיים, ולאחר מכן בישיבת אמשינוב, בה למד אצל הרב שמואל אוירבך. לאחר חתונתו גר ברחובות, שם עבד כעוזרו של רב העיר שלמה קוק. לאחר מותו של הרב קוק עבד בחשבות בחברת עתירות מדע, המסונפת לכור תעשיות. עבד גם כחשב בתלמוד תורה המסורה, מכון ירושלים ומוסדות נוספים. עם הקמת קריית יערים, בחצי השני של שנות ה-70 של המאה ה-20 עבר להתגורר ביישוב, והיה מראשוני המתיישבים. בשנת תשנ"ה מונה כחבר בוועד היישוב, וניהל את מחלקת החינוך.

לאחר פרישת ראש מועצת קריית יערים, דוד יפרח, הגיש רוזנטל מועמדות לראשות המועצה המקומית ועמד בראש רשימת "כן לקריה", בתמיכת רב היישוב, אריה שולמן. מולו הגיש מועמדות לראשות המועצה יצחק מטמון, שעמד בראש רשימת "הרשימה המאוחדת". בבוקר יום הבחירות, שנערך ב-20 באוגוסט 1996, הגיש מטמון את התפטרותו מהריצה לראשות המועצה, ומאוחר יותר גם שאר חברי רשימתו[2]. מאחר שרוזנטל נותר מועמד יחיד ברשימה יחידה, הוכרז על ידי מנהל הבחירות כראש המועצה המקומית[3].

בשנת 2013, לאחר שנים רבות שלא התקיימו בחירות ביישוב, התמודד מול רוזנטל לראשות המועצה דב בקשט, יחד עם רשימה חדשה בשם "איחוד הקהילות למען טלזסטון". רוזנטל זכה בכ־72% מהקולות, לעומת כ־28% של בקשט[4]. רשימתו של בקשט זכתה בשלושה מושבים במועצה.

בשנת 2018, לקראת הבחירות למועצת היישוב, פעל הרב המקומי, אריה שולמן, בתמיכת מפלגת דגל התורה, להבאת מועמד חיצוני שיתמודד מול רוזנטל. מפלגת דגל התורה, שתמכה עד אז ברוזנטל וברשימתו "כן לקריה", הציבה את יצחק רביץ כמועמדה לראשות המועצה[5]. למרות כך, הודיע רוזנטל כי יתמודד לראשות המועצה עם רשימתו. בתום משא ומתן בין הצדדים סוכם כי רוזנטל יקבל את תמיכתה של מפלגת דגל התורה לראשות המועצה, ורביץ ימונה כסגנו; רוזנטל יתחייב לפרוש לאחר כשנה ורביץ ימונה במקומו[6]. בעקבות ההסכם לא התקיימו בחירות ורוזנטל הוכרז כראש המועצה, אך נפטר לפתע כעשרה ימים לאחר מועד הבחירות.

רוזנטל ראה עצמו כחסיד סדיגורה, בעקבות פגישה שנערכה בשנות ה-70 עם האדמו"ר רבי אברהם יעקב פרידמן (השלישי). היה נשוי, ואב לשלוש.

נפטר בביתו ב-9 בנובמבר 2018 מדום לב[7]. לאחר פטירתו הונצח בקריאת מקווה טהרה וכיכר על שמו ביישוב[8][9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]