אבנר אברהמי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבנר אברהמי
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק קול ישראל, הארץ, כותרת ראשית, מעריב עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבנר אברהמי (נולד ב-22 ביולי 1953) הוא עיתונאי, עורך ומעצב. ערך את מוספי "הארץ", "מעריב" ו"אודיסאה". הוא שותף מייסד ב-Spotad.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למד באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" בירושלים, במחלקה לעיצוב גרפי (סיים ב-1981). עבד כעורך בקול ישראל, בשבועון "כותרת ראשית" ובעיתונים "מעריב" ו"הארץ" בתפקידי עריכה, כתיבה ועיצוב. בין היתר ערך את מוספי סוף השבוע של "הארץ" (עם אהוד אשרי) ושל מעריב. כמו כן חיבר עם אפרים סידון שני ספרי קומיקס, "לחיות מהתנ"ך" א' ו-ב' (הוצאת "כתר"), ועם דודו גבע את המדור "הדרך אל האושר" ב"מעריב".

בין 2002 ל-2012 פרסם, עם אשתו הצלמת רלי אברהמי, את המדור "מצב משפחתי" במוסף "הארץ", שהציג מאות משפחות מכל רחבי הארץ באמצעות צילום וריאיון. המדור יצא לאור כאלבום ב-2010 ("מצב משפחתי", הוצאת "קרפד-מודן") והוצג בתערוכה במוזיאון ארץ ישראל (אצרה גלי גור זאב). אחר כך עבר המדור ל"מעריב"[1].

ב-2005 ייסד עם אבי שקד ועם אייל ריבלין את חברת "שוונג" ליצירת תקצירים של "כל מה שנכתב בתחום הספרות והמחקר המדעי". מ-2011 שותף עם שגיב בן שאול בחברת "ספוטאד", שהחלה את דרכה בפיתוח מערכת שמדביקה בולים אינטראקטיביים להודעות דוא"ל ובהמשך, מ-2013, מפתחת פלטפורמה ליצירת קמפיינים פרסומיים ברשתות הסלולר. ב-2018, בשם א.א. אונגר (A.A Unger), יצר אברהמי את "הפסיכולוג השולחני" (Desk Therapist) – פסל שמהנהן בתגובה לכל תזוזה, המדמה לפסיכולוג שמגיב בחיוב לדברי המטופל שלו.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רלי ואבנר אברהמי, מצב משפחתי, הוצאת "קרפד" ומודן הוצאה לאור, 2010
  • אבנר אברהמי, פולג - מסע חיים, 2022

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אבנר אברהמי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.