אבי נוסבאום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבי נוסבאום
נוסבאום במרץ 2016
נוסבאום במרץ 2016
לידה 12 בדצמבר 1980 (בן 43)
ה' בטבת ה'תשמ"א
כפר סבא, ישראל
סוגה מועדפת קומדיה, סטנדאפ
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק סטנדאפיסט, תסריטאי, שדרן רדיו, מנחה טלוויזיה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אברהם (אבי) נוסבאום (נולד ב-12 בדצמבר 1980 בכפר סבא) הוא סטנדאפיסט, תסריטאי, שדרן רדיו ומנחה טלוויזיה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נוסבאום נולד וגדל בכפר סבא ולמד בתיכון "כצנלסון". את שירותו הצבאי עשה בחיל התותחנים. ושימש בין היתר כמפקד טירונים במחנה שבטה.[1] הוא החל בקריירת הסטנדאפ בהופעות חובבים במועדון הקאמל קומדי קלאב בעת ששירת בצה"ל.

הוא פרץ לראשונה לתודעת הציבור במסגרת תוכנית המציאות "האקדמיה לצחוק" ששודרה בערוץ 2 ובביפ ב-2004, במסגרתה התחרו קומיקאים חובבים.

אף על פי שנוסבאום לא הגיע לגמר התוכנית, הוא המשיך להיות פעיל בעולם הבידור ובמקביל להופעות סטנדאפ שהעלה ברחבי הארץ, החל נוסבאום להופיע בטלוויזיה ולפעול כתסריטאי בין היתר בערב אדיר בערוץ 2.

לאחר האקדמיה לצחוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 הנחה את תוכנית הסאטירה "מכת מדינה" יחד עם הסטנדאפיסט אורי חזקיה. לאחר מכן הנחו השניים תוכנית בוקר בתחנת הרדיו האזורית רדיו 99 ("99esc" דאז) בשם "שבע-תשע". באותה תקופה שימש גם כחבר פאנל בתוכנית "פקקים" בערוץ הספורט.

החל משנת 2005 נוסבאום חבר בצוות הכותבים של תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" בערוץ 2. ב-2007, במקביל לתפקידו זה, הופיע כמשתתף קבוע בפאנל הסאטירה וההומור "מהדורה מוגבלת" בערוץ ביפ.

בשנת 2008 השתתף נוסבאום בתוכנית הקומית "צחוק מעבודה" כסטנדאפיסט אורח בעונתה הראשונה של התוכנית, ובשנת 2009 הצטרף כחבר פאנל קבוע לתוכנית "מועדון לילה". בשנת 2010 החל נוסבאום להגיש את התוכנית "שבת צחוק", אשר שודרה בערוץ 2 בימי שבת בבוקר, ובה מתארח מדי שבוע קומיקאי ישראלי מוכר, וביחד הם צופים בקטעים קומיים שבוחר האורח. במקביל, הוא הנחה ביחד עם שי גולדשטיין את שעשועון המצלמה הנסתרת "נראה אותך" בערוץ 2. בשנת 2012 הנחה את התוכנית "איזה יום", בערוץ 2 לצד שי גולדשטיין ועידו רוזנבלום. כמו כן, החל להנחות את השעשועון היומי "אל תענו לי!" בערוץ 24.

בשנת 2011 החל להגיש יחד עם דוד ליפשיץ את תוכנית הלילה "ציפורי לילה מנבאות" בגלי צה"ל. נוסבאום שימש גם כמנחה מחליף בתוכניתם של "שי ודרור" ברדיו ללא הפסקה כאשר אחד מהשניים היה נעדר.

בשנת 2013 הוציא לאור באופן עצמאי את הספר "ספר סטטוס" ובו מבחר סטטוסים שפרסם בפייסבוק במהלך השנה.

בשנת 2014 החל לכתוב טור שבועי במוסף "שישבת" של העיתון "ישראל היום", והשתתף בתוכנית הסאטירה "כל העולם נגדנו" בערוץ הספורט שחזרה לרגל המונדיאל, ובהמשך גם שב לעונה החמישית של "מועדון לילה" בערוץ 2.

בשנת 2015 השתתף בעונת ה-VIP של "מאסטר שף" והיה המודח החמישי. באותה שנה החל להגיש פינה קבועה בתוכנית "שי בשידור" בהנחיית שי שטרן בערוץ 10, על תקן "הפרשן לעניינים מסובכים". ב-2016 הגיש קמפיין פרסומי של בנק דיסקונט. כמו כן, החל להגיש בשנה זו את התוכנית פרצופה של המדינה, שנקראה לאחר מכן "נוסבאום וגולדשטיין", יחד עם שי גולדשטיין.

משנת 2017 הוא הגיש בערוץ קשת 12 את התוכנית "איזה צחוק", בה, בדומה ל"שבת צחוק", הוא משוחח בכל שבוע עם קומיקאי מוכר והשניים צופים במבחר קטעים שהאחרון בחר.

בשנת 2023 צפוי נוסבאום להיות חלק מהפאנל בתוכנית המציאות "רואים את הקול" בקשת 12.[2]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 נישא נוסבאום לבת זוגו לירן. לשניים שתי בנות ובן. מתגורר בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אבי נוסבאום בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]