אבי אוחיון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
אבי אוחיון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 11 בינואר 1978 (בן 46)
ישראלישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ים תיכוני, פופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אָבִי אוֹחָיוֹן (נולד ב-11 בינואר 1978) הוא פזמונאי ומלחין ישראלי, אשר כתב והלחין שירים ולהיטים רבים לזמרים בולטים בישראל. זכה ארבע פעמים בפרס אקו"ם.

אוחיון הוא שמונה שנים ברציפות הפזמונאי המושמע ביותר בתחנות הרדיו בישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוחיון, אשר התפרנס כאיש מכירות, היה בעברו מדריך לריקודים לטיניים ועד גיל 30 לא כתב מוזיקה.

בילדותו האזין לפריד אל-אטרש ולזוהר ארגוב, ובבגרותו למטאליקה ולפנטרה. לאחר שעזב את עבודתו כמדריך ריקודים, ותוך כדי עבודתו כאיש מכירות הקים את להקת "אבי אוחיון והמרוקאים" והחל לכתוב שירים, אולם לאחר זמן מה, החליט אוחיון להתמקד בעיקר בכתיבת השירים.

עם השנים, הפך אוחיון לאחד מכותבי הלהיטים הנחשבים והבולטים בישראל, עם למעלה מ-400 שירים. בין להיטיו ניתן למנות את דרך השלום, רסיסים, אחרי כל השנים, קרן שמש, שלמים, ממה את מפחדת, מודה אני, תבואי היום, שקט, שבוע טוב, שרק תחייך, חצי דפוק, קרמלה, תל אביב בלילה, כמו בריו, שישי בצהריים, לומדת ללכת, תפסת לי מקום, וי כחול, קירות, כינורות, טרמינל 3, מי לא יבוא, מים שקופים, ברחובות של תל אביב, רוצה שלום, כל כך יפה לך, ילדות של פעם, סיפור ישן, במקום הכי רחוק, עכשיו הלב פתוח, בוקרשט, עם ישראל חי, מביט מהצד, שגרה מפוארת, פרח בשממה, לאן הגענו, לעשות איתך שלום, לאט לאט לאט, ככה מיום ליום, מורידים את הירח, אין לי מקום אחר, נהר הדמעות, תחזור, Hurricane ועוד.

בשנת 2014 כתב את השיר "דרך השלום" שאותו מבצע הזמר פאר טסי. השיר זכה להצלחה רבה ואוחיון החל לכתוב שירים לזמרים נוספים דוגמת איל גולן, הראל סקעת, דודו אהרון, משה פרץ, עומר אדם, איתי לוי, יואב יצחק, אגם בוחבוט, שלומי שבת, גד אלבז, ישי לוי, מרגלית צנעני ועוד. שיריו של אוחיון צוברים עשרות מיליוני צפיות באתר יוטיוב.

בשנת 2016 זכה בפרס אקו"ם על "דרך השלום" שאותו כתב והלחין. בשנת 2017 זכה בפרס פעם נוספת, על השיר "אחרי כל השנים" שכתב והלחין עבור עומר אדם. בנוסף, לפי אקו"ם, אוחיון הוא הפזמונאי השני המושמע ביותר לשנת 2015 (אחרי אהוד מנור), וכן זכה עם השיר המושמע ביותר לשנת 2015 ("טרמינל 3"). בשנת 2019 זכה אוחיון פעם נוספת בפרס אקו"ם כמחבר השנה.

את השירים "בוקרשט" ו"יום השישי" של עומר אדם, כתב והלחין אוחיון יחד עם עומר עצמו. אוחיון כתב לעומר עד היום למעלה מ-40 שירים.

במרץ 2018, כתב והלחין את השיר "שב" לשרית חדד. השיר נכלל באלבומה ה-23 שרה שרה. באותה השנה השתתף בהלחנת וכתיבת מרבית שירי האלבום "לומדת ללכת" של נסרין קדרי.

אוחיון כתב יחד עם המוזיקאי עקיבא תורג'מן את השיר "שלמים" של עידן רפאל חביב, והלחין אותו יחד עם תורג'מן ועם המפיק מתן דרור. השיר שיצא ביולי 2020 זכה להצלחה גדולה ונבחר לשיר השנה במצעד השנתי של גלגלצ לשנת תש"ף.

כמו כן, ביולי 2020 פורסם השיר "רסיסים" של רביב כנר, שאוחיון כתב והלחין יחד עם קרן פלס. השיר זכה להצלחה רבה. במצעד הרשמי של גלגלצ שהה השיר במקום הראשון במשך 11 שבועות, מתוכם שבעה רצופים. בנוסף, הוא הגיע למקום הרביעי במצעד השבועי של מדיה פורסט. במצעד הישראלי השבועי של ספוטיפיי, הגיע השיר בשיאו למקום הראשון. במצעד הישראלי השנתי לשנת תשפ"א של רדיו תל אביב, ynet ומאקו נבחר רסיסים לשיר השנה.

בין השנים 2020 ל-2021, אוחיון שיתף פעולה עם המוזיקאי עידן רייכל, והם הוציאו יחד שלושה שירים שכתבו והלחינו הם עצמם, והם" "מכל הכוכבים בלילה" בביצועו של איל גולן, שיצא ב-29 באוקטובר של אותה השנה, "מתגעגעת אותך" שביצעה הזמרת עדן בן זקן, שיצא ב-25 בינואר 2021, ואת "ככה מיום ליום" בביצועו של רייכל עצמו, שיצא במאי. בנוסף, כתב יחד עם יובל דיין את השיר "שרק תחייך" בשנת 2020, שזכה להצלחה רבה וזכה במצעד של גלגלצ, ואת השיר "קרוב בינינו" שיצא בשנת 2021, וזכה גם הוא להצלחה.

בפברואר 2023 נמשך שיתוף הפעולה שלו עם עידן רייכל עם פרסום שירהּ של אופק נחמן "ציפור בלי שמיים", שבו השתתף רייכל עם אוחיון בכתיבה ובהלחנה. ביוני של אותה השנה יצא אלבומו השביעי של עומר אדם, סוף העולם, מתוכו כתב את השירים "חייל מלבנון" ו"רחוב החרדות". בדצמבר 2023, כתב והלחין את השיר "בסוף הכל יהיה בסדר" של ליאור נרקיס, לצד אופיר כהן.

ב-17 בפברואר 2024 נבחר השיר Hurricane שכתב והלחין אוחיון יחד עם קרן פלס לזמרת עדן גולן על ידי הוועדה המקצועית לייצג את ישראל באירוויזיון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוחיון נשוי ליפעת ואב לשלושה ילדים.

מתגורר ברמלה.

משיריו המוכרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]