אאודי A3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אאודי A3
Audi A3
דגם הסדאן של הדור ה-3
דגם הסדאן של הדור ה-3
דגם הסדאן של הדור ה-3
מאפיינים כלליים
יצרן אאודי
שנות ייצור 1996 - הווה
הרכבה גרמניהגרמניה גרמניה
ברזילברזיל ברזיל
הונגריההונגריה הונגריה
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הרפובליקה העממית של סין
הודוהודו הודו
ברזילברזיל ברזיל
אלג'יריהאלג'יריה אלג'יריה
חברת אם קבוצת פולקסווגן
סיווג מכונית משפחתית
מרכב 3/5 דלתות האצ'בק
4 דלתות סדאן
פלטפורמה פולקסווגן MQB
מפרט טכני
קשר פולקסווגן גולף, סיאט לאון, סקודה אוקטביה, אאודי Q2

אָאוּדִי A3גרמנית: Audi A3) היא דגם מכונית משפחתית קומפקטית המיוצר על ידי חברת אאודי החל משנת 1996. ה-A3 הנוכחית מיוצרת במרכבים האצ'בק 3 או 5 דלתות, סדאן וקבריולה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-A3 מיוצרת בגרסאות האצ'בק (3 דלתות), סדאן (4 ו-5 דלתות), סטיישן וקבריולה. שני הדורות הראשונים של המכונית בוססו על פלטפורמת קבוצת A של פולקסווגן אשר שותפה למכוניות נוספות של הקונצרן דוגמת אאודי TT, פולקסווגן גולף, פולקסווגן טוראן, כמו גם סיאט ליאון, סיאט טולדו וסקודה אוקטביה. החל מהדור השלישי אשר הוצג ב-2012 המכונית מבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן. המכונית מיוצרת עם מגוון של מנועים שונים בהם מנועי בנזין, דיזל ומנועי טורבו.

דור ראשון (1996-2003)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדור הראשון של המכונית הוצג לשוק האירופי בשנת 1996 וסימן את חזרתה של חברת אאודי לייצור מכוניות קטנות לאחר שהאחרונה שבהן הייתה האאודי 50 אשר ייצורה הופסק בשנת 1978. דגם זה היה הראשון של קבוצת פולקסווגן אשר בוסס על פלטפורמת PQ34 (או A4) הדומה רבות לדור הרביעי של הפולקסווגן גולף אשר הוצג כשנה לאחר מכן. בתוך שלוש שנים, פלטפורמה זו שימשה לשבע מכוניות של הקבוצה.

במקור מכונית ה-A3 הייתה זמינה רק במרכב האצ'בק 3 דלתות על מנת להציגה כספורטיבית יותר מאשר הגולף, ובהנעת גלגלים קדמית או כפולה. מנוע המכונית היה טורי רוחבי בעל ארבעה צילינדרים. לאחר ה-A3 אאודי A4 הייתה המכונית השנייה בחברת אאודי בה נעשה שימוש בחמש שסתומים לכל צילינדר אחד.

בשנת 1999 אאודי הרחיבה את היצע הדגמים עם מנועים נוספים כגון מנוע טורבו 1.8 ליטרים בעל 180 כ"ס, ומנוע TDI טורבו דיזל בגאומטריה משתנה, בנפח 1.9 ליטר בעל 90 כ"ס והזרקה ישירה. דגם מנוע ה-1.8 בעל ההנעה הכפולה (קוואטרו בשפת אאודי) היה זמין בשתי גרסאות: 180 כ"ס או 150 כ"ס. בשנה זו הוצג בנוסף גם מרכב החמש דלתות .

בסוף שנת 2000 הותקנו במכונית פנסים קדמיים ואחוריים חדשים, בוצעו שינויי קוסמטיקה קלים כמו גם שיפור בפנים המכונית. כמו כן הוצגה תיבת 6 הילוכים ידנית בדגם ה-1.8 180 כ"ס, ובדגם ה-1.9 ליטר TDI דיזל החדש בעל 130 כ"ס. בחלק מן המדינות בעולם מערכת בקרת היציבות האלקטרונית של אאודי, מערכת בקרת המשיכה ומחשב כח הבלימה, הפכו לאבזור סטנדרטי במכונית. הדור הראשון של האאודי A3 הוחלף באירופה בשנת 2003, אולם במדינות מסוימות בעולם נמשכה מכירתו. ייצורו פסק בברזיל בשנת 2006.

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]