"Heroes"

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Heroes"
אלבום אולפן מאת דייוויד בואי
יצא לאור 14 באוקטובר 1977 (בריטניה),
הוקלט יולי-אוגוסט 1977 בברלין שבגרמניה המערבית
מקום הקלטה אולפני הנזה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ארט רוק, ארט פופ, מוזיקה אלקטרונית, רוק ניסיוני, מוזיקת אמביינט עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 40:36
חברת תקליטים RCA ויקטור עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה טוני ויסקונטי עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית אלבומים של דייוויד בואי
Low
(1977)
"Heroes"
(1977)
Stage
(1978)
סינגלים מ-"Heroes"
  1. "Heroes" / "V-2 Schneider"
    תאריך יציאה: 23 בספטמבר 1977
  2. "Beauty and the Beast" / "Sense of Doubt"
    תאריך יציאה: 6 בינואר 1978
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Heroes" (בתרגום לעברית: "גיבורים") הוא אלבום של המוזיקאי הבריטי דייוויד בואי משנת 1977, ומהווה את חלקה השני של טרילוגיית אלבומים שהוקלטו בהשראת העיר ברלין, בשיתוף פעולה עם המוזיקאי בריאן אינו.

המירכאות הכפולות מהוות חלק משם האלבום ומשמו של שיר הנושא שלו. בריאיון לכתב העת NME בשנת 1977 הסביר בואי שקיבל את ההשראה לכתיבת השיר מזוג אוהבים שנפגש מספר פעמים ליד מגדלי השמירה של חומת ברלין, שלידם נמצא גם אולפן ההקלטות. מכיוון ש"סיפור הגבורה" שלהם נראה לו אירוני, הוא הוסיף לשם השיר את המירכאות[1]. השיר נחשב לאחד מהשירים המזוהים ביותר עם בואי.

אלבום זה קרוב בסגנונו לאלבום הראשון בטרילוגיה Low, בשונה מהאלבום Lodger. מבין השלושה זהו האלבום המושפע ביותר מהאווירה הברלינאית של אותה העת, והיחיד שהוקלט כולו בעיר ברלין עצמה.

האלבום נחשב לאחד מהאלבומים הטובים ביותר שהוציא בואי במהלך הקריירה שלו, לא מעט הודות לעבודת נגן הגיטרה באלבום, רוברט פריפ, שהקליט את חלקו לאלבום במהלך יום הקלטות אחד בלבד. ג'ון לנון טען כי כשהקליט את אלבומו Double Fantasy, כוונתו הייתה ליצור אלבום שיהיה טוב לפחות כמו "Heroes"[2].

הפקת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום הוקלט באולפני הנזה(אנ') בצמוד לחומת ברלין בצידה המערבי של העיר ברלין. "Heroes" מאפיין את רוח תקופת המלחמה הקרה והרוח ששררה בברלין החצויה. השותף של בואי להפקת האלבום, טוני ויסקונטי, ראה בהפקת האלבום את פסגת יצירתו, וזאת הודות לשילוב טכניקות הקלטה ייחודיות במטרה להשיג איכויות צליל רצויות.

שם האלבום ושיר הנושא הם גם מחווה לשיר Hero של הלהקה הגרמנית Neu!. שם השיר V-2 Schneider, הוא מחווה לחבר להקת קרפטוורק פלוריאן שניידר, וזאת בעקבות הכללת שמו של בואי בלהיטה של הלהקה Trans-Europe Express (אנ') מאותה שנה.

עטיפת האלבום צולמה בהשראת עבודתו של הצייר הגרמני מייסד תנועת "הגשר", אריק הקל. עטיפה דומה נוצרה באותה שנה גם לאלבומו של איגי פופ The Idiot(אנ'), אותו הפיק בואי בברלין.

על אף שהאלבום כולל מספר קטעים בעלי אווירה קודרת ואפלה, נחשב האלבום ליצירה בעלת אמירה חיובית, זאת הודות לשיר הפתיחה של האלבום Joe the Lion, והשיר החותם את האלבום, The Secret Life of Arabia.

עם יציאתו לווה האלבום במסע יחסי ציבור ייחודי, שכותרתו הייתה: "There’s Old Wave. There’s New Wave. And there's David Bowie..." ("יש גל ישן. יש גל חדש. ויש דייוויד בואי..."). האלבום זכה לביקורות משבחות, והגיע למקום השלישי במצעדי המכירות בבריטניה בו נשאר במשך 26 שבועות. בארצות הברית זכה האלבום להצלחה מועטה יחסית והגיע למקום ה-35 בלבד.

שירי האלבום הופיעו במסע ההופעות שקיים בואי באותו זמן, ונכללו באלבום Stage שהוקלט בארצות הברית בשנה לאחר מכן. בשנת 1996 הקליט המלחין האמריקאי פיליפ גלאס עיבוד משלו למספר קטעים מהאלבום, בביצוע תזמורתי. היצירה הוקלטה לאלבום Heroes" Symphony". שיר הנושא של האלבום זכה לגרסאות כיסוי רבות. בואי עצמו שר את השיר במופע המחווה וההתרמה לכבאי העיר ניו יורק בשנת 2001.

שירי האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שם משך
1. Beauty and the Beast 3:36
2. Joe the Lion 3:08
3. "Heroes"[3] 6:11
4. Sons of the Silent Age 3:20
5. Blackout 3:49
6. V-2 Schneider 3:11
7. Sense of Doubt 3:59
8. Moss Garden 5:05
9. Neuköln 4:34
10. The Secret Life of Arabia 3:46
משך כולל:
40:39

רצועות בונוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. Abdulmajid (רצועת בונוס שהוקלטה בין השנים 79–1976)
  2. Joe the Lion (רצועת בונוס, מיקס משנת 1991 להקלטה המקורית)

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא "Heroes" בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bowie Golden Years (באנגלית) (ארכיון)
  2. ^ Christopher Sandford, Bowie: Loving The Alien, 2, Da Capo Press, 22 באוגוסט 1998, עמ' 193, ISBN 0306808544
  3. ^ בשנת 1981 נכלל השיר "heroes" באלבום פסקול הסרט אני כריסטיאנה פ.. בואי ביצע את הגרסה הגרמנית בשם "Helden", שאותה כתבה זמרת הליווי הגרמניה אנטוניה מאס.