שיחת קובץ:KaufmannManuscript.jpg

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

השימוש בתמונה זו אסור. כפי שצויין באתר (תנאי השימוש), זכויות הפרסום שייכות למוסד ששייך לו כתבי היד. במקרה זה מדובר ב"ספרית האקדמיה ההונגרית למדעים" בבודפשט. צריך לבקש מהם אישור. השימוש הנוכחי איננו חוקי. DGtal 22:09, 3 אוגוסט 2006 (IDT)

הרעיון בשימוש הוגן הוא שמותר מבחינה חוקית לקחת קטע קטן מהיצירה לצורך שימוש לא-מסחרי, אף על פי שהיצירה מוגנת בזכויות יוצרים. משום כך השימוש בתמונה זו הוא חוקי. (אגב, זכויות היוצרים כאן הן רק על ההעברה למדיום דיגיטלי; זכויות היוצרים על כתב היד עצמו אינן קיימות, שלא לדבר על הטקסט.) נתנאל 22:23, 3 אוגוסט 2006 (IDT)
"תמונות כתבי-היד באתר זה הם לשימוש אישי בלבד.
הורדה שיטתית של תמונות כתב-יד, או פרסום תמונות ממנו ללא אישור מהמוסד המחזיק בו אסורה בהחלט.
כל שימוש מסחרי בתמונות אסור."
זה ציטוט מדף תנאי השימוש. לפי מה שכתוב פה אין היתר לשימוש הוגן או כל פרסום ללא אישור. יש עו"ד בסביבה? DGtal 22:31, 3 אוגוסט 2006 (IDT)
א. הטקסט הזה סותר את עצמו. ב. אינני יודע אם בעל זכויות יוצרים יכול לאסור על שימוש הוגן ביצירתו. ג. הכתובת שלנו לענייני זכויו"צ היא משתמש:Deroravi. נתנאל 22:34, 3 אוגוסט 2006 (IDT)
א. זכויות היוצרים אינן בטקסט (שכן הטקסט קדום) אלא רק בתמונה.
ב. ההערה המופיעה באתר מציינת זאת - הזכויות של הסריקה שייכות לספריית האקדמיה ההונגרית למדעים".
ג. השימוש בתמונה לערך הדן בטסקט - מאחר ומדובר במקטע מן הטקסט הינו שימוש הוגן מותר על כל המשתמע מכך - אין לעשות בתמונה זו שימוש מסחרי, ומותר רק שימוש לימודי. (במילים אחרות - אין בעיה עם התמונה בערך).
ד. אני לא מבין לאיזה סתירה הכוונה. דרור 22:14, 4 אוגוסט 2006 (IDT)
תודה על התשובה. מה שהתכוונתי לומר הוא שבציטוט שהביא DGtal יש חורים, כי כתוב בו מה דינו של שימוש אישי (מותר) ומה דינו של שימוש מסחרי (אסור), אבל לא כתוב מה דינו של שימוש שאינו אישי ואינו מסחרי, כמו, למשל, הצגת תמונה בערך בוויקיפדיה. נתנאל 21:29, 5 אוגוסט 2006 (IDT)
אם העו"ד אומר, אז הכל בסדר (לפחות נקווה שכן). DGtal 21:32, 5 אוגוסט 2006 (IDT)