טוני בנט – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת נקודה
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
מאין תקציר עריכה
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
שורה 23: שורה 23:
}}
}}


'''אנתוני דומיניק בנדטו''' (ב[[אנגלית]]: Anthony Dominick Benedetto; נולד ב-[[3 באוגוסט]] [[1926]]) הידוע בשם '''טוני בנט''' (Tony Bennett) הוא [[זמר]] [[אמריקאי]] ששר [[מוזיקת פופ]], [[ג'אז]] ושירי [[מחזמר|מחזות זמר]]. בנט ידוע בעיקר בשל קול ה[[בריטון (קול)|בריטון]] העמוק שלו.
'''אנתוני דומיניק בנדטו''' (ב[[אנגלית]]: '''Anthony Dominick Benedetto'''; נולד ב-[[3 באוגוסט]] [[1926]]) הידוע בשם '''טוני בנט''' (Tony Bennett) הוא [[זמר]] [[אמריקאי]] ששר [[מוזיקת פופ]], [[ג'אז]] ושירי [[מחזמר|מחזות זמר]]. בנט ידוע בעיקר בשל קול ה[[בריטון (קול)|בריטון]] העמוק שלו.


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==

גרסה מ־19:29, 28 באוקטובר 2021

יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
טוני בנט
Tony Bennett
טוני בנט
טוני בנט
לידה 3 באוגוסט 1926
קווינס, ניו יורק
פטירה 21 ביולי 2023 (בגיל 96)
ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה אנתוני דומיניק בנדטו
שם במה Tony Bennett עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות קלברי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19492021 (כ־72 שנים)
מקום לימודים התיכון לאומנויות ועיצוב במנהטן עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר
סוגה פופ, ג'אז
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים קולומביה רקורדס, קונקורד רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Sandra Grant Bennett (19711983) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים אנתוניה בנט עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
Official website
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנתוני דומיניק בנדטואנגלית: Anthony Dominick Benedetto; נולד ב-3 באוגוסט 1926) הידוע בשם טוני בנט (Tony Bennett) הוא זמר אמריקאי ששר מוזיקת פופ, ג'אז ושירי מחזות זמר. בנט ידוע בעיקר בשל קול הבריטון העמוק שלו.

ביוגרפיה

טוני בנט נולד בשכונת אסטוריה, רובע קווינס בעיר ניו יורק. הוא בנם השלישי של אנה וג'ון בנדטו. אמו הייתה תופרת שנולדה בארצות הברית ואביו היה חנווני מהגר מאיטליה.

אביו החדיר בו את האהבה למוזיקה ואמנות. המשפחה הייתה שרויה בעוני כתוצאה מאי יכולתו של האב לעבוד בשל מחלה. כשהיה אנתוני בן 10 נפטר אביו.

בהיותו נער נחשף לזמרים רבים שהיוו לו השראה בהמשך דרכו ובהם אל ג'ולסון, אדי קנטור, ג'ודי גרלנד ובינג קרוסבי, לואי ארמסטרונג, ג'ו ונוטי ועוד. בהיותו נער החל לעבוד עם דודו בהופעות קטנות. כבר כשהיה בן 10 דודו ארגן לו לשיר בטקס הפתיחה של גשר טריבורו. בנוסף לקריירת השירה, התמחה בציור. בגיל 13 הפסיק להיתלות בדודו והחל לעבוד כמלצר מזמר כדי לפרנס את עצמו ואת משפחתו.

1944–1950: מלחמת העולם השנייה

בנובמבר 1944 גויס בנדטו לצבא ארצות הברית. היה זה בשלבים האחרונים של מלחמת העולם השנייה. לאחר תקופה בצרפת, נשלח במרץ 1945 לחזית, אותה תיאר כ"מושב בשורה הראשונה בגיהנום". בסוף מרץ, חצה הגדוד את נהר הריין ונכנס לגרמניה. החיילים עברו מבית לבית, ומעיר לעיר בחיפוש אחרי חיילים גרמנים שהסתתרו. במהלך השבוע הראשון של חודש אפריל, הם חצו את נהר קוצ'אר, ועד סוף החודש הגיעו לדנובה. במהלך הלחימה ניצל ממוות מספר פעמים. בסוף המלחמה נטל חלק בשחרור מחנה ריכוז של הנאצים ליד לנדסברג על הלך.

בשנת 1949, גילתה אותו פרל ביילי. היא הזמינה אותו למופע של בוב הופ. באותה שנה בחר לעצמו את שם הבמה טוני בנט. בשנת 1950, בנט חתם חוזה הקלטות עם מיץ' מיל בחברת התקליטים "Boulevard of Broken Dreams".

1951–1959: הצלחות ראשונות

בנט החל את הקריירה שלו בתור זמר של שירי פופ מסחריים. האלבום הראשון שלו היה Because of You. האלבום נמכר במליוני עותקים, ומהר מאוד הגיע למקום ראשון במצעדי הפופ בשנת 1951 ונשאר שם במשך עשרה שבועות. בנט התחיל לצבור פופולריות. ב-12 בפברואר 1952, נישא בנט לסטודנטית לאמנות מאוהיו, שאותה פגש שנה קודם לכן במועדון לילה בקליבלנד.

2006-1960

תבנית:השלמה

2006-הווה: שיתופי פעולה

בשנת 2006 הקליט בנט שיר עם הזמר הקולומביאני המצליח חואנס. באלבומו "Duets II", שיצא לאור ב-20 בספטמבר 2011, הקליט בנט שירים עם הזמרת האנגליה-יהודיה איימי ויינהאוס ועם זמרת הפופ ליידי גאגא[1]. האלבום הגיע לפסגת מצעד האלבומים של ארצות הברית, בילבורד 200, שם גם הגיע לפסגת מצעד אלבומי הג'אז ולתואר פלטינה[2]. באוקטובר 2012 הוציא בנט אלבום דואטים נוסף בשם "Viva Duets"[3]. בספטמבר 2014 בנט שיתף פעולה עם גאגא פעם נוספת, כשהשניים הוציאו אלבום משותף בשם "Cheek to Cheek" באלבום פורסמו שירים אשר כוללים בהם את הסגנון של בנט הסולידי והג'אזי ביחד עם הסגנון הגרנדיוזי של Lady Gaga. ב-14 בספטמבר באותה השנה הופיע בנט בישראל, ויום קודם לכן השתתף גם בהופעתה של גאגא בישראל כששרו יחד שיר מאלבומם המשותף. בפברואר 2021 הודיע בנט כי באביב הקרוב יצא אלבום שני עם הזמרת ליידי גאגא שהוקלט בין השנים 2018-2020[4].

חיים אישיים

בפברואר 2021 פורסם כי בנט חולה אלצהיימר משנת 2016, ואף על פי כן המשיך להקליט ולהופיע[5].

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טוני בנט בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי מוזיקאים תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים