יוסף יוסלביץ' – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Motyshif (שיחה | תרומות)
הרחבה, הגהה
שורה 1: שורה 1:
{{אין תמונה|גבר}}<!--יש תמונה מצויינת בתאש שבקישורים חיצוניים-->
{{אין תמונה|גבר}}<!--יש תמונה מצויינת בתאש שבקישורים חיצוניים-->
הרב '''יוסף יוסלביץ'''' ([[ה'תרל"ט]] [[1879]] - [[ה'תרצ"ה]] [[1935]]), רב ב[[פולין]] שלפני [[מלחמת העולם השנייה]]. נולד עיר [[לובץ]], הסמוכה ל[[נוברדוק]] (היום ב[[בלארוס]]), ונפטר על כס הרבנות בעיר [[סובאלק]], [[פולין]].
הרב '''יוסף יוסלביץ'''' ([[ה'תרל"ט]] [[1879]] - [[ה'תרצ"ה]] [[1935]]), רב ב[[פולין]] שלפני [[מלחמת העולם השנייה]].


== ביוגרפיה ==
למד בישיבת [[ישיבת חברון|כנסת ישראל]] ב[[סלבודקה]], אצל הרב [[משה עפשטין]] והרב [[איסר זלמן מלצר]]. היה מקורב גם לסבא מסלבודקה, הרב [[נתן צבי פינקל]]. בסיום לימודיו קירב אותו הרב [[יצחק בלאזר]] ("איצל פטרבורגר").
נולד בעיר [[לובץ]] הסמוכה ל[[נוברדוק]] (היום ב[[בלארוס]]), לרב ישראל וציפורה לאה.


בשנת [[ה'תרנ"ו]] נכנס ללמוד בישיבת [[ישיבת חברון|כנסת ישראל]] ב[[סלבודקה]], אצל הרב [[משה עפשטין]] והרב [[איסר זלמן מלצר]]. היה מקורב גם לסבא מסלבודקה, הרב [[נתן צבי פינקל]]. בסיום לימודיו קירב אותו הרב [[יצחק בלאזר]] ("איצל פטרבורגר").
כיהן בערים [[אבל (פולין)|אבל]], [[טרסטינה]], [[סמיאטיץ']] וסובאלק. כולן בצפון מזרח פולין של היום, על גבולה עם [[בלארוס]] ו[[ליטא]]. וכן היה בין רבני תנועת [[המזרחי]], תומכי ה[[ציונות]].


בשנת [[ה'תרס"ד]] נשא את שרה רבקה בתו של הרב חיים אברהם ש"ס רבה של [[זסלאוויה|זאסלע]].
הרב יוסלביץ' התפרסם בשנות [[מלחמת העולם הראשונה]], בטרסטינה שליד [[ביאליסטוק]], כאשר אירגן סיוע לעשרות אלפי ה[[פליט|פליטים]] ה[[יהדות|יהודים]] שעברו מצד לצד של גבולות רוסיה, פולין, ליטא ו[[פרוסיה המזרחית]]. באותן שנים גם כתב את חיבורו התורני המקיף "'''מנחת יוסף'''", הכולל ביאורים וחידושים על ה[[תלמוד]] וה[[רמב"ם]] וכן ה[[ראשונים]] וה[[אחרונים]], על [[סדר זרעים]]. הספר [[הוצאה לאור|יצא לאור]] ב[[ירושלים]] בשנת תשמ"ט, 1989.

בשנת [[ה'תרס"ז]] מונה לרבה של [[אבל (פולין)|אבל]], הסמוכה ל[[דווינסק]], בתקופה זו התקרב לרבני דווינסק הרב [[יוסף רוזין]] ורבי [[מאיר שמחה הכהן]]. בתרע"ב הוכתר לרבה של [[טרסטינה]], בתרפ"א מונה לרב העיירה [[סמיאטיץ']], בתרפ"ו החל לכהן כרב העיר [[סובאלק]] לצד רבי [[יצחק אייזיק חבר]] שאף עמד בראשות ישיבת אהל יצחק בעיר, בתקופה זו מסר שיעורים לתלמידים בישיבתו של הרב חבר.

הרב יוסלביץ היה בין רבני תנועת [[המזרחי]], תומכי ה[[ציונות]].

הרב יוסלביץ' התפרסם בשנות [[מלחמת העולם הראשונה]], בעת כהונתו ברבנות טרסטינה שליד [[ביאליסטוק]], כאשר אירגן סיוע לעשרות אלפי ה[[פליט]]ים ה[[יהדות|יהודים]] שעברו מצד לצד של גבולות רוסיה, פולין, ליטא ו[[פרוסיה המזרחית]]. באותן שנים גם כתב את חיבורו התורני המקיף "'''מנחת יוסף'''", הכולל ביאורים וחידושים על ה[[תלמוד]] וה[[רמב"ם]] וכן ה[[ראשונים]] וה[[אחרונים]], על [[סדר זרעים]]. הספר [[הוצאה לאור|יצא לאור]] ב[[ירושלים]] בשנת תשמ"ט, 1989.

נפטר בשנת תרצ"ה בכת כהונתו ברבנות העיר סולבאק.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־23:01, 4 בספטמבר 2016

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

הרב יוסף יוסלביץ' (ה'תרל"ט 1879 - ה'תרצ"ה 1935), רב בפולין שלפני מלחמת העולם השנייה.

ביוגרפיה

נולד בעיר לובץ הסמוכה לנוברדוק (היום בבלארוס), לרב ישראל וציפורה לאה.

בשנת ה'תרנ"ו נכנס ללמוד בישיבת כנסת ישראל בסלבודקה, אצל הרב משה עפשטין והרב איסר זלמן מלצר. היה מקורב גם לסבא מסלבודקה, הרב נתן צבי פינקל. בסיום לימודיו קירב אותו הרב יצחק בלאזר ("איצל פטרבורגר").

בשנת ה'תרס"ד נשא את שרה רבקה בתו של הרב חיים אברהם ש"ס רבה של זאסלע.

בשנת ה'תרס"ז מונה לרבה של אבל, הסמוכה לדווינסק, בתקופה זו התקרב לרבני דווינסק הרב יוסף רוזין ורבי מאיר שמחה הכהן. בתרע"ב הוכתר לרבה של טרסטינה, בתרפ"א מונה לרב העיירה סמיאטיץ', בתרפ"ו החל לכהן כרב העיר סובאלק לצד רבי יצחק אייזיק חבר שאף עמד בראשות ישיבת אהל יצחק בעיר, בתקופה זו מסר שיעורים לתלמידים בישיבתו של הרב חבר.

הרב יוסלביץ היה בין רבני תנועת המזרחי, תומכי הציונות.

הרב יוסלביץ' התפרסם בשנות מלחמת העולם הראשונה, בעת כהונתו ברבנות טרסטינה שליד ביאליסטוק, כאשר אירגן סיוע לעשרות אלפי הפליטים היהודים שעברו מצד לצד של גבולות רוסיה, פולין, ליטא ופרוסיה המזרחית. באותן שנים גם כתב את חיבורו התורני המקיף "מנחת יוסף", הכולל ביאורים וחידושים על התלמוד והרמב"ם וכן הראשונים והאחרונים, על סדר זרעים. הספר יצא לאור בירושלים בשנת תשמ"ט, 1989.

נפטר בשנת תרצ"ה בכת כהונתו ברבנות העיר סולבאק.

קישורים חיצוניים