זאב נהרות מוסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף זאב נהרות מושקי)
קריאת טבלת מיוןזאב נהרות מוסקי
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: מקריני סנפיר
מחלקה: מקריני סנפיר
סדרה: זאבי נהר
משפחה: זאבי נהרות
סוג: זאב נהרות
מין: זאב נהרות מוסקי
שם מדעי
Esox masquinongy
מיצ'יל, 1824
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זאב נהרות מוסקי (שם מדעי: Esox masquinongy) הוא דג טורף ממשפחת זאבי נהרות שבסדרת זאבי נהר המצוי במקור מים מתוקים באמריקה הצפונית.

זהו המין הגדול ביותר בסדרה ואורכו מגיע ל-71-122 ס"מ ולמשקל 6.8-6.3 ק"ג אך נמצאו פרטים שהגיעו לאורך 1.8 מ' ולמשקל 32 ק"ג. זאב הנהרות הוא יצור מוארך בעל לסת גדולה המכילה שיניים חדות. הלסת נעולה בשרירים חזקים ומהרגע שהיא ננעלת היא נאחזת בקורבן כמו תנין. הזנב שרירי מאוד ועוזר להאיץ קדימה וישנם 3 זוגות סנפירים גדולים. הדג מוסווה ביותר בין צמחי המי וצבעו כצבע העלים.

הדג מצוי בנהרות ובאגמים ברחבי אמריקה הצפונית ממישיגן, צפון ויסקונסין וצפון מינסוטה ולדרום קנדה וכן בימות הגדולות ובנהר סנט לורנס וכן בעמק המיסיסיפי ובטנסי אוכלוסיות נוספות נמצאות בכמה נהרות קטנים.

זהו דג טורף האורב לטרפו בשולי האגמים והנהרות, שם ישנה צמחייה מיימית עשירה. הוא מחכה לטרף לא זהיר שיגיע למטרים ספורים ממנו ותוקף במהירות עם פה פעור. הוא ניזון מכל יצור קטן ממנו כולל דגים אחרים, סרטני נהרות, דו-חיים, נחשים, עופות מים כמו ברווזים ויונקים קטנים. הוא לא יהסס לתקוף גם זאבי נהרות קטנים יותר.

הוא מתרבה בסוף האביב, אז הוא מחפש טריטוריה בקרקעית האגם המכוסה בצמחייה ומושך נקבה. זאב הנהרות מפרה את הביצים בלילה והביצים נדבקים לסלעים בתחתית האגם. רוב הביצים נטרפות על ידי דגים או סרטני נהר וטורפים נוספים אך השאר בוקעים כעבור שבועיים וניזונים רק מפלנקטון אך גדלים במהירות ויכולים במהרה לצוד דגים קטנים. עד לסוף נובמבר הצעירים יגיעו לאורך 30 ס"מ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זאב נהרות מוסקי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ זאב נהרות מוסקי באתר הרשימה האדומה של IUCN