ויקיפדיה:קבלת פנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משתמש זה נוהג לקבל את פניהם של חדשים.

מיזם קבלת הפנים, שכל ויקיפד רשום יכול להצטרף אליו, מיועד לשפר את קבלת הפנים למשתמשים חדשים בוויקיפדיה, ולעזור להם בצעדיהם הראשונים. החברים במיזם נזהרים במיוחד שלא לנשוך חדשים, אך מעבר לכך אין תנאים מוקדמים או דרישות מחבריו. הרעיון הוא להקים Welcoming committee גם בעברית.

לאנשי המיזם אין מונופול על ברכת "ברוכים הבאים", ויש שפע רב של ויקיפדים שישמחו לענות לכל שאלה, גם אם הם אינם מופיעים בדף זה.

מה אנחנו עושים[עריכת קוד מקור]

המסורת לברך ויקיפדים חדשים, החלה זמן רב לפני שמישהו חשב על מיזם זה, וכל הוויקיפדים צריכים להיות ידידותיים ובעלי נכונות לסייע למשתמשים חדשים. חברי המיזם מייחסים חשיבות גדולה לפעילות זו, ועובדים על פרויקטים שמטרתם להפוך את ויקיפדיה לפשוטה יותר למשתמשים חדשים.

באפשרותכם לפנות לחממה ולקבל סיוע ממשתמשים ותיקים ומנוסים.

אחד הפרויקטים שה-Welcoming committee עשתה, ואולי כדאי לאמץ גם כאן, הוא ליצור דף שבו משתמשים חדשים מציגים את עצמם, וכך קל יותר ליצור אתם קשר, ולהסביר להם על פרויקטים ודפים שאולי יעניינו אותם.

אנחנו רוצים גם לעזור לתחזק את הדפים ויקיפדיה:ברוכים הבאים, וויקיפדיה:שאלות ותשובות, שמסבירים איך כל המערכת עובדת, ולא רק איך אפשר לשנות דפים מסוימים.

אם אתם רוצים לברך משתמשים חדשים במהירות, אתם מוזמנים להשתמש בתבנית {{ברוך הבא}}. מקומן של הברכות הוא דף השיחה של המשתמש ולא בדף המשתמש עצמו, כדי שהם יקבלו הודעה על כך. למשתמשים אנונימיים (לא משחיתים) יש את התבניות {{תודה}} ו{{הזמנה}}, אבל כדאי לשקול לשנות אותן, כי פרט למידע על הרשמה לוויקיפדיה, היא לא מוסרת שום מידע על ויקיפדיה עצמה.

איך אתם יכולים לעזור[עריכת קוד מקור]

קיימות שפע של דרכים שבהן תוכלו לעזור למשתמשים חדשים:

  • לברך משתמשים חדשים, ולהיות ידידותיים ולעזור למשתמשים חדשים שאתם פוגשים - מומלץ לבדוק את דפי תרומות המשתמשים החדשים, לפני שאתם מברכים אותם. ברכו אותם והודו להם על העבודה שהם עשו! אתם לפעמים תגלו שהם לא חדשים בכלל, אבל פשוט אין להם דף שיחת משתמש (ואז אולי כדאי לברך אותם בכל זאת, עם הערת התנצלות על האיחור). כשדף שיחת המשתמש קיים, אבל ריק, ייתכן שהם מחקו את הודעת הברכה הקודמת. אפשרות אחרת היא, שהם רק השחיתו מאמרים מאז שנרשמו (ואז בהתאם לחומרת ההשחתה, אתם יכולים לצרף ברכה ואזהרה או רק אזהרה).
  • לעזור במיזמים המוזכרים בפסקה הקודמת
  • לעזור לשפר ולתחזק את דפי ההדרכה והעזרה
  • לענות לשאלות בויקיפדיה:דלפק ייעוץ ובויקיפדיה:העברת דפי טיוטה

מטבע הדברים, ערך שכתב משתמש חדש רחוק בדרך כלל מלעמוד בנורמות של ויקיפדיה, בפרט מבחינה צורנית, אך לעיתים גם מבחינת תוכנו. קבלת פנים חשובה למשתמש החדש היא קליטתו הנאה בוויקיפדיה של הערך שיצר: עריכתו הצורנית ועריכת תוכנו. כאשר הערך החדש קצר מאוד, רצוי גם להרחיבו, כדי שאיש לא יעלה בדעתו למחוק את הערך עקב תוכנו הדל. בדרך זו תוכלו להגן על המשתמש החדש ממחיקת תרומתו, צעד שהוא סטירת לחי מצלצלת (אך צעד הכרחי, לעיתים ולמרבה הצער, לשמירת איכותה של ויקיפדיה). גישה זו נכונה, אם כי במידה פחותה, גם ביחס לתוספת לערך קיים.

במידה והערך צפוי להימחק, יש להסביר לעורך החדש את הסיבה, בין אם מדובר בהפרת זכויות יוצרים (תוך הימנעות מנימה מאשימה), אוטוביוגרפיה או היעדר חשיבות אנציקלופדית (נושא רגיש בפני עצמו). עורך שטרח ויצר ערך לא תמיד מבין מדוע תרומתו נדחתה או נמחקה ולכן יש לנהוג בו ברגישות כדי למנוע את הפיכתו למשחית או טרול.