ויקיפדיה:לולאת נושא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לולאת נושא היא תבנית ניווט הפוגעת בנקודת המבט הנייטרלית של ויקיפדיה על ידי הצגה לא נייטרלית של קישורים. המקור לשם הוא בכך שמי שסומך על התבנית ועובר על כל הערכים שלה, לא ידע על כל מה שצריך להיות ברשימה ולא מופיע בה, ולכן "מסתובב בלולאה", במקום לצאת החוצה לערכים נוספים בנושא. כדי למנוע מצב זה, החליטה ויקיפדיה העברית בקונצנזוס בוויקיפדיה:מזנון את ההחלטה הבאה:

אסורות תבניות הניווט הבאות:

  1. רשימה לא אובייקטיבית, למשל: "סרטי האקשן הטובים ביותר". כל מקור שיוצג נסמך על דעה או דעות של אנשים, ולא על אמת טהורה.
  2. רשימה לא מלאה או כזאת שקשה לבדוק האם היא מלאה, למשל "נשיאי מדינות העולם שעברו התקף לב".
  3. רשימות מערבות נושאים, כמו "מושאי הערצה", תבנית שתכלול בין היתר את לובר, רונאלדו, בר רפאלי ו"הסנדק".
  4. רשימות שכוללות רק ערכים שנכתבו, למרות שבקבוצה יש הרבה יותר. למשל, מושלי מדינות ארצות הברית, שלא תכלול המוני מושלים במהלך ההיסטוריה במדינה כלשהי שאין עליהם ערך.

מן הראוי להזכיר כאן החלטה אחרת בנושא תבניות הניווט שהתקבלה גם היא בקונצנזוס במזנון במקביל, המאפשרת קיום תבניות "אדומות", כלומר שרוב ערכיהן לא נכתבו, במקרה שלפחות 5 קישורים בהן "כחולים".

כמו כן, יש לציין כי המושג "לולאת נושא" התקבל כאפשרות הטובה היותר בין אלו שנשקלו, ואם יוצע תרגום מילולי טוב יותר למקור (ראו קישורי ויקינתונים בצד), הוא יתקבל בברכה.

הבהרה: דף זה עוסק רק בתבניות ניווט, כל מה שמשתמע ממנו לגבי מדיניות התוכן של ויקיפדיה הוא על דעת הקורא בלבד ואין לו כל משמעות. אין באמור בדף זה כדי לבטל (לגרוע או להוסיף) את האמור בדפי מדיניות אחרים.