דוב משקפיים פלורידה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןדוב משקפיים פלורידה
תקופה
פליוקן-סוף פליסטוקן כ-4,900,000–12,000 שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: טורפים
תת־סדרה: דמויי כלב
משפחה: דוביים
סוג: טרמרקטוס
מין: דוב משקפיים פלורידה
שם מדעי
Tremarctos floridanus
גידלי, 1928
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דוב משקפיים פלורידה המכונה גם דוב פלורידה קצר-פנים או דוב מערות פלורידה (שם מדעי: Tremarctos floridanus) הוא מין נכחד של יונק, השייך לסוג טרמרקטוס בתת-משפחת הטרמרקטיים במשפחת הדוביים, בה מצוי כיום דוב המשקפיים. דוב קדום זה חי באמריקה הצפונית של הפליוקן והפליסטוקן שלפני 4.9 מיליון שנה עד לפני 12,000 שנים מזמננו. המאובנים שלו התגלו בדרום ארצות הברית והוגדרו ב-1928, ובמקור הוא נחשב למין של דוב הבולדוג הענקי שהגיע למשקל 900 קילוגרם. דוב זה היה גדול מקרובו החי והגיע לגובה 120 סנטימטרים ולמשקל 150 עד 300 קילוגרם בערך.

דוב זה חי ברחבי דרום ארצות הברית, בעיקר בצד המזרחי מטנסי דרומה לפלורידה ולאורך חוף המפרץ ומערבה עד לקליפורניה. הוא דמה במראהו לדוב המשקפיים החי כיום באמריקה הדרומית, לאחר שעבר דרומה עם ההחלפה האמריקאית הגדולה. דוב זה חי לצד דוב הבולדוג במישורים ובביצות של אמריקה ועל פי מבנה שיניו היה אוכל-כול ובעל לסת קצרה אך קשיחה מאוד.

דוב זה נכחד לחלוטין עם סוף הפליסטוקן לפני 10,000 שנה, אם כי ייתכן ששרד גם לפני 8,000 שנה מממצאים במערת דווילס דן (אנ') שבויליסטון בפלורידה. הוא נכחד עקב שינויי אקלים רחבים ובידי ציד של שבטים פלאו-אינדיאנים שהיגרו ליבשת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]